Brandweerkazerne / Politiebureau

Hoe taggen we over het algemeen brandweerkazernes en politiebureaus? Ik doel dan met name op de naam van de place.

In het geval van de Scheveningse brandweer, zou ik zelf de brandweerkazerne op de standaard manier taggen en de naam als: Scheveningen, dus zonder *Brandweer *of *Brandweerkazerne *ervoor. Wat zeggen jullie?

Meestal hebben ze namen die in de communicatie gebruikt worden. Als je die weet zou ik die gebruiken. Zo heeft Leeuwarden een „Leeuwarden Aldlânsdyk (Hoofdpost)” en een „Leeuwarden Post Noord”. Dit zijn namen die zij zelf op websites e.d. gebruiken.

Ik zou inderdaad Brandweer of Brandweerkazerne weglaten.

Daar worden nu zeer verschillende formats voor gebruikt.
Bijvoorbeeld: “name =Veiligheidsregio Utrecht post Amersfoort Noord”

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe de renderer er mee omgaat.
Als alleen de naam wordt afgebeeld op de kaart is de toevoeging brandweer of brandweerkazerne wel nuttig.
Wordt de kazerne als brandweergebouw weergegeven dan kan worden volstaan met een korte aanduiding.
Maar dat valt onder taggen voor de renderer.

Als je de organisatorische onderbrenging van de kazerne wilt aangeven dan is de eerstgenoemde benaming heel erg correct.
Aangezien de Veiligheidsregio in toenemende mate gebruik maakt van OSM zal je steeds vaker de door hen gebruikte aanduiding voor de kazerne zien verschijnen.

En daar is niets mis mee

In dit geval zou ik gebruik maken van de website van brandweer Haaglanden. Daar geven ze alle kazernes netjes een naam. En de standaard Mapnik render laat een icoon zien, waarvan verwacht wordt dat de gemiddelde mens dit wel zal herkennen als brandweerkazerne.

Dat lijkt mij een goede oplossing.