Dode bomen + zand + soms onder water = ?

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met het aanpassen van de plattegrond van het eiland Kreupel in De Vooroever t.h.v. Onderdijk.

https://www.openstreetmap.org/?mlat=52.74633&mlon=5.14362#map=17/52.74633/5.14362

Op dat eiland zijn een aantal bomen spontaan opgeschoten in een hoeveelheid die ik zou bestempelen als natural=wood.
Nu zijn er ook aalscholvers die dankbaar gebruik maken van deze plek om de vleugels te drogen. Die bomen zijn dus doodgescheten.
De ondergrond is zand(ig). Ik zie ook dat, afhankelijk van het peil in het IJsselmeer delen van het eiland onder water komen te staan.

Wetland=meadow, wetland=reedbed, ze voldoen niet. Technisch gezien is het ook geen mangrovebos, al was het maar omdat het geen zout water betreft en dat de wortels niet boven het water uit steken.

Hoe breng je dood bos in kaart? Als ruigte? Dus natural=scrub? Of toch bos?

Ik had graag een plaatje bijgestopt, maar ik weet nog niet hoe dat moet. Maar de gebruikers van de obliquebeelden kunnen het aan de hand van de coördinaten makkelijk opzoeken.
Ik maak het werk nu af, vooralsnog markeer ik het als afzonderlijk gekarteerd bosgebied maar ik pas het aan als er een handiger begrip voor bestaat.

Zijn alle bomen wel dood? De obliquefoto die ik bekeek is van 11 maart 2020. Heb wat andere beelden bekeken en volgens mij is wel een aanzienlijk deel dood. Er is geen tag om dood bos aan te geven behalve voor individuele bomen

leaf_cycle=deciduous leaf_type=leafless rendert cactussen vrees ik.

De kustlijn aan de ZW-kant en iets landinwaards zou ik taggen met:

natural=wetland
wetland=swamp
intermittent=yes

En dat gaat vervolgens over in landuse=scrub waar het meest dode bomen staan en landuse in forest (iets meer naar het noordwesten waar ik nog wel levende bomen zie.

Dank voor het meedenken! Vergeleken met vorige jaren lijkt het her en der telkens witter te worden. Als een aalscholver eenmaal begint met schijten dan duurt het niet lang voor de boom kassie wijlen is.

Even voor de helderheid: met de kustlijn ten zuidwesten bedoel je dit: https://www.openstreetmap.org/?mlat=52.74608&mlon=5.14260#map=17/52.74608/5.14260 ?

De kustlijn aan de ZW-kant: Ik bedoel hele stuk aan kant vaste wal, met bij onderkant eiland meer dood hout en richting bovenkant (NW) iets meer levend hout

Jammer dat wetland=mangrove tropisch is.

Ja hè, het voelt echt als een soort mangrovebos. À la West-Friesland dan.