BAG-import (private) parkeergarages

Beste baggers (en anderen),

Het viel mij recent op dat er in sommige plaatsen grote aantallen “parkeergarages” worden toegevoegd vanuit de BAG, waarvan de bulk private appartementencomplex parkeergarages zijn, ook in centra van steden, en je dus nooit je auto daar kwijt zou kunnen indien je de stad bezoekt.

Dan is het wel zo handig als die “parkeergarages” dus ook standaard op “access=private” worden gezet, zodat renderers in ieder geval een onderscheid kunnen maken, en niet elke parkeergarage van een appartementencomplex ineens op de kaart verschijnt als potentiële droge en veilige parkeerplek…

Aangezien het tegenwoordig bijna gemeengoed is dat parkeervoorzieningen voor appartementencomplexen als (half-) ondergrondse private voorziening op eigen terrein worden opgelost, een situatie die duidelijk verschilt van laten we zeggen een jaartje of 15-20 geleden, is dit extra belangrijk nu.

Kunnen dus voortaan private parkeergarages ook als zodanig worden ingevoerd bij de BAG import? Ik heb er laatst in ieder geval al een heel aantal op “access=private” gezet toen ik die tegenkwam in mijn kaart van Breda, en ik mij even afvroeg waarom er toch zoveel parkeergarages in Breda waren :wink: Toch vast niet alleen door het carnaval… :wink:

Marco