Plaats hier je ervaringen met het gebruik van Obliquefoto's

Zojuist de toegang tot de nieuwe applicatie gekregen. Werkt erg prettig die nieuwe omgeving. Alleen als je naar een gebied gaat waar geen afbeeldingen zijn komt en blijft er een error in beeld en moet je de pagina herladen.

Ik krijg zodra ik switch van een gebied met foto’s van januari 2021 (!) naar een gebied met oudere foto’s een foutmelding “Cannot read property ‘name’ of null” De foto’s verschijnen dan wel maar de kompasroos om de kaart te kunnen draaien verdwijnt.

Tip: de aanmeldingsmail zat in m’n spam folder dus check die ook even mocht je nog niks hebben ontvangen.

Check. Daar stond hij inderdaad. :slight_smile:

Ik krijg nu nog foutmeldingen in de oblique-viewer. De API van Slagboom en Peeters ligt er misschien uit?

Ik krijg bij de nieuwe viewer ook geen afbeeldingen meer geladen, bij de oude wel nog. Zal toch niet zo zijn dat we met OSM nu al de server over belast hebben :wink:

Ik krijg wel de foto te zien als ik op de kaart klik, maar inzoomen en verplaatsen lukt nog niet vanaf de foto. Ook staat er heel groot het bericht dat er een fout is opgetreden.

Edit: Nu werkt het wel

The beruchte hug-of-death, oftewel doodgeknuffeld. :slight_smile:

Hij leeft inderdaad weer.

Lachgast: Als je S&P feedback geeft, laat ze dan vooral weten dat hun OSM kopie erg achterloopt (een jaar of twee/drie?). Ik kan me voorstellen dat ze zelf ook behoefte hebben aan actueel kaartmateriaal.

Met “response.photo is null” op het scherm is de foto niet meer te manipuleren (draaien, schuiven).

Is er ook een overzichtskaart van de beschikbare luchtfoto’s?

Oké, we kunnen met ingang van in ieder geval 27 januari 2021 de beelden/data van Slagboom en Peeters gebruiken. Zojuist de onderstaande verklaring ontvangen:

Toevoeging: per e-mail d.d. 29 januari toestemming gekregen van Slagboom en Peeters voor het gebruik in de Openstreetmap-wiki.

Mochten in bovenstaande melding nog vreemde dingen staan, laat het me weten.

Dan even over de eerder geplaatste berichtjes:

  • Overzichtskaart van beschikbare foto’s: durf ik niet te zeggen. Ik weet dat Slagboom en Peeters hier af en toe komt kijken en blij is met alle terugkoppeling die ze ontvangen.

  • De verouderde osm-laag heb ik inderdaad ook aangegeven. Dat ligt bij de bouwer van de applicatie en wordt doorgegeven. Dat geldt ook voor vermelding van (c) Openstreetmap-auteurs

  • Bronvermelding: zie hierboven. Soms vind ik het vermelden van de bron “oblique imagery” wel prettig als het niet meteen uit pdok blijkt, maar dat hóéft dus niet.

Ook bij mij de mail in de spam box.

Ik kreeg dit Uitnodiging voor GeoApps
Geoapps logo
Beste heer/mevrouw,

U ontvangt deze e-mail omdat u door Rutger van Kan bent uitgenodigd om gebruik te maken van de GeoApps-omgeving Slagboom en Peeters.

Als GeoApps gebruiker heeft u altijd en overal toegang tot uw online kaartprojecten. Navigeer door kaarten, raadpleeg kaartlagen, klik op objecten en bekijk objectinformatie. Of gebruik handige functies zoals meten in de kaart, teken objecten of maak interactieve analyses en rapportages.

Hoe werkt het?
Heeft u al een GeoApps account? Dan kunt u deze omgeving direct raadplegen via mijn.geoapps.nl.
Nog geen account? Registreer dan eenvoudig uw account via login.geoapps.nl.

Wij wensen u veel plezier met GeoApps!

Met vriendelijke groet,

Het team van GeoApps

Helaas geen account codes, ik heb me geregistreerd en het lukt om via hun de luchtfoto’s te bekijken.

Klopt. Is gekoppeld aan je email dus zodra je met de zelfde email registreerd wordt het automatisch gekoppeld. Bij bedrijfsnaam heb ik Openstreetmap en bij functie mapper.

Dat maakt ons tot collega’s :slight_smile:

Geen vreemde dingen maar ik heb wel een mogelijke aanvulling op:

Nu wordt alleen het forum benoemd. Ik denk dat het ook handig kan zijn om schermafdrukken te gebruiken op de wikipedia van Openstreetmap ten behoeve van communicatie en verduidelijking van het desbetreffende thema.
Denk je dat we hier ook toestemming voor kunnen krijgen?

Bedankt Lachgast. Het is mij inmiddels ook gelukt toegang te krijgen. Ook deze mail zat bij mij in de spam folder. Ik worstelde nog wat met het aanmaken van de account maar met de tip van Ligfietser om een sterk wachtwoord te maken is het gelukt. Bij mij in de buurt zijn het mooie beelden. Echt leuk om eens over de omgeving te “vliegen”.

Lachgast, dank voor je inzet hierin.
Ook ik heb mijn gebruikersnaam actief

Weet iemand of er een mogelijkheid is om deze foto’s in een wm(t)s om te zetten en te raadplegen is in JOSM?

Hoe? Je hebt een scheve view, dus als onderlaag kun je hem niet uitlijnen op een platte kaartweergave zonder skewing.