24 jan 15:00 - DGGS-OSGeoNL-OSMNL-QGISNL Nieuwjaarsborrel!

SAVE THE DATE - DETAILS VOLGEN!

Zo 24 jan 2021 15:00-18:00 de OSGeo.nl + OSMNL + QGIS Gebruikers NL - DGGS NJ Borrel.
Verrassend virtueel (no Zoom!) Zie later ook https://tv.osgeo.nl

15:00-15:30 - plenair, livestream
15:30-18:00 - breakout/in, no livestream, Dudok Virtueel!

Vraag: is er iemand hier die namens OpenStreetMap NL nog een kort praatje/mededeling doen in plenair gedeelte? Mag bijv oproep zijn om weer eens iets gezamenlijks te doen van Basisregistraties’ imports, wandelpaden onderhoud, tot Stammtisches/Mappersborrels. Laat hier weten, of via tv AT osgeo.nl.

Ik weet dat er momenteel een aantal grote projecten worden uitgevoerd t.a.v. vaarroutenetwerken en wandelnetwerken en dat o.a. Elderson zich daar goed mee bezig houdt en vast ook een oproepje kan doen, maar ik ben eventueel ook wel bereid iets te zeggen als lid van het Openstreetmapgebeuren. Al ben ik niet per sé heel diep betrokken bij een van de grotere klussen alhier.
Dus, als niemand anders zich geroepen voelt…

Ik voel me wel geroepen, maar ik heb te veel andere dingen op mijn bordje. In het weekeinde moet ik er ook nog op uit, de Echte Wereld in, stickers plakken en schildjes schroeven, leuk joh! Mapillarty erbij zodat anderen kunnen zien dat dat best een handige tool is bij het kontroleren en markeren van routes…

Dus, gaat hem deze keer niet worden, sorry!

@Lachgast heel graag! Hoeft maar minuut of 5-10. Dat mensen van m.n. OSGeo.nl en QGIS-NL weten wat er zoal speelt aan projecten zoals vaarroutenetwerken en wandelnetwerken, waar ze jullie kunnen vinden (op forum toch meer dan op talk-nl mailing lijst?), Wikis? om evt aan te haken.

Bedankt Just. Het was weer goed georganiseerd. Ik was wat laat aangehaakt waardoor ik Lachgast zijn praatje gemist hebt maar verder was het weer gezellig en leerzaam.

@PeeWee32 bedankt was zeker leuk!

Allen: in ieder geval is er op do 4 feb 16:00 weer een bubbel-borrel zoals gister. Link volgt hier en via https://tv.osgeo.nl.
Er gingen stemmen op om volgende aflevering Grote Geo Show een OpenStreetMap special te doen. Wordt vervolgd!

Het was weer zeer goed geregeld gisteren.
En de gebruikte links om te cammen met elkaar vond ik een stuk mooier maar ook gebruiksvriendelijker dan zoom. Tevens is er geen audio vertraging wat de beleving zeer prettig maakt.

Als het enigszins lukt ben ik er 4 feb weer bij.

Echt een aanrader!