Voorstellen en eerste vraagjes

Hoi allemaal,

Als eerste mij maar even voorstellen. Mijn naam is Robert en woon in het Veluwse Putten. IT’er en Wandelaar en dat samen brengt je al snel richting GPS.
Sinds enige tijd OSM leren kennen en mijn eerste wijzigingen op de straten in mijn woonplaats reeds geupload.

Wanneer worden deze toegevoegd aan de echte kaart?

Omdat ik ook veel wandel is het een leuke uitdaging om de bossen rond Putten in kaart te brengen.

Ik heb echter in zijn zoekwegen op Internet een site gevonden die Google kaarten om kan zetten in GPX. Het vervelende is echter dat in die bestanden geen Time Property zit en dat daardoor OSm het GPX bestand niet accepteerd.

Weet iemand hier een oplossing voor?

(Ja en ik ga niet bij iedere Routepunt een tijd-tag toevoegen.) :wink:

groeten
ZMWandelaar

Je mag ook geen google of ander matriaal gebruiken voor de OSM, dit ivm auteursrechten.

Oeps, en als ik het eerst onthoud, daarna omzet in GPX, dan is het toch eigen kennis? :wink:
Sorry geintje, won’t use it.

Maar nu de update vraag? Is het aan te geven hoe lang het duurt voor een update definitief gemaakt wordt?

Welkom wandelaar!

Wb de update, binnen een tiental minuten zie je het al op de kaart, het kan verschillen per zoomniveau.
Map je ook fietspaden daar in Putten? Er ontbreken er nog een aantal in het bosgebied.

Ik woon tegen het bos aan en neem alles mee. Als ik iets doe, dan probeer ik het ook goed te doen.

Gisteren heb ik op de schoolstraat aangegeven dat ook de andere kant van het plansoen een eenrichtingsweg was.
Vandaag opnieuw gekekene en het was nog steeds niet op de OSm kaart te zien.

Heb ik iets verkeerd gedaan?

Misschien heeft je browser de oude tiles nog in het geheugen staan, druk shift-F5 om de pagina helemaal opnieuw te laden.

Nee hoor, maar door omstandigheden kan het ook weleens langer duren dan 10 minuten. Afgelopen weekeinde was er een probleem op de server, waardoor er geen updates draaiden, en dat kost ook wat tijd om bij te komen. De tile met de Schoolstraat is gewoonweg nog niet opnieuw gerenderd.

Overigens is de aanbevolen tag oneway=yes, niet oneway=1.

Edit: en voila, het staat er nu op.

http://www.openstreetmap.org/browse/way/6968021/history

Eh, ik zie altijd heel snel de resultaten van mijn noeste werk op http://tile.openstreetmap.nl