You are not logged in.

#1 2020-12-15 09:21:52

Map-Finder

Tutorial - Σχεδίαση εξόδων στους Αυτοκινητόδρομους (lanes, Turn:lanes)

Σε αυτό το tutorial θα σας δείξω τον πιο συμβατικό τρόπο απεικόνισης των εξόδων στους Αυτοκινητόδρομους.
(keys: Lanes, Turn:Lanes, Destination)
EXIT01A.jpg
Βρισκόμαστε στην Ιόνια Οδό, λίγο πιο νότια από την Πάτρα, στον Ημικόμβο ΚΤΕΟ.
Ο αρχικός σχεδιασμός μας δείχνει 2 παράλληλες ευθείες από το σημείο που οι δύο (2) λωρίδες γίνονται τρεις (3).
Αυτό είναι λάθος γιατί δεν υπάρχει διαχωρισμός του δρόμου σε 2 + 1 λωρίδες, αλλά ο δρόμος είναι ενιαίος 3.
Παρατηρούμε πως ο ενιαίος δρόμος των 3 λωρίδων κυκλοφορίας έχει αποτυπωμένα βέλη που προειδοποιούν πως οι λωρίδες 1 και 2 οδηγούνται ευθεία και η 3η οδηγείται στην έξοδο.
Στο αριστερό πίνακα με τα στοιχεία του δρόμου βλέπουμε πως έχει καταχωρηθεί πως οι λωρίδες είναι 2. Αυτό θα πρέπει να αλλαχθεί σε 3 για το κομμάτι που παρατηρούμε πως  ο δρόμος έχει διαπλατυνθεί κατά μία λωρίδα
Στην τελική μορφή βλέπουμε πως εκτός από τις δηλωμένες 3 λωρίδες, περνούμε και την παράμετρο "Turn:Lanes" η οποία αποτυπώνει και τα 3 βέλη που είναι σε κάθε λωρίδα κυκλοφορίας ( στη συγκεκριμένη περίπτωση: turn:lanes=through|through|slight_right )
Το χαρακτηριστικό " Turn: lanes " είναι ιδιαίτερο χρήσιμο για τους Navigators όπως το OSMAND και το Magic Earth Navigator
Εκεί βάζουμε αυστηρά αυτά που αναγράφονται σε πινακίδες επί της οδού πριν την έξοδο και όχι όλους τους προορισμούς στους οποίους οδηγεί η έξοδος. Σκοπός είναι η οπτική ταυτοποίηση από τον οδηγό για την κατάλληλη έξοδο.
Επίσης το key "Destination" λειτουργεί μόνο με τα "highway link". Σε οποιδήποτε άλλο δρόμο και αν προστεθεί, δεν εμφανίζεται.

Last edited by Map-Finder (2020-12-15 11:05:05)

#2 2020-12-30 20:47:12

ika-chan!

Re: Tutorial - Σχεδίαση εξόδων στους Αυτοκινητόδρομους (lanes, Turn:lanes)

I prefer that we map lane layouts according to the first option at https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pro … orway_exit. You are nearly spot on, other than that reservation.

No one has to be 100% perfect at OpenStreetMap.

#3 2021-01-01 11:51:16

Map-Finder

ika-chan! wrote:

I prefer that we map lane layouts according to the first option at https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pro … orway_exit. You are nearly spot on, other than that reservation.

First of all, happy new year!
My point of view is the driver's view.
That's why I suggest this way.

#4 2021-01-01 17:06:41

ika-chan!

Maybe the documentation doesn't describe what I am thinking of. Here, try this:

ZMkCzFg.png

In this example, the transition to the slip road occurs just before the diverge.

Different colours were used to distinguish each way and to avoid confusion.

CORRECTION: in the example, it should be "placement"=*, not "placement:forward"=*, unless it is a two-way road.

Last edited by ika-chan! (2021-01-02 04:36:47)

#5 2021-01-01 23:09:13

Map-Finder

I agree with your preference.
I just don't place tag placement since i think that the middle of the main road is the default placement.

#6 2021-01-02 04:42:42

ika-chan!

I believe that placement=* is important, because it tells routers as to which lane leads to which when the layout changes. Without the tag, the router may not be able to tell whether a new lane starts on the left- or right-hand side. Both of us can visually tell which lane is which, but the router cannot tell, without us telling them where the pivot is.

#7 2021-01-24 00:47:18

Map-Finder

Ποιος είναι ο σωστός σχεδιασμός κόμβου;
Θα πρέπει το motorway_link να φτάσει στον άλλο δρόμο ή θα πρέπει να αλλάξει σε primary_link ή secondary_link πριν διασταυρωθεί με τον primary ή τον secondary αντίστοιχα;
highway-link.jpg
(Should motorway_link reach the other highways at crossroad as it is or should be transformed to primary_link or secondary_link (depending on the level of each highway)?

#8 2021-01-25 04:55:42

ika-chan!

I prefer option 1 with a minor change where the slip road crosses a dual carriageway. In the Veroia example:

ZolK3Cf.png

Board footer