Прохання при визначенні тегів для позначення території НП звернути увагу на те, що boundary=administrative має відповідний relation з можливістю визначити точку як label або admin_centre. У випадку позначення НП лише тегом place=* мені не вдалось на wiki знайти приклад як позбутись дублювання даних про НП на точці та на полігоні а також явно з’вязати ці два об’єкти (не пропонувати шукати точку всередині полігону, бо для даних в межах країни такий пошук займе багато часу).
Проблематика реформування адміністративно-територіального устрою та функціонування органів територіального управління
О. О. Кахович, кандидат наук з державного управління, доцент Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ
[…]
Систему адміністративно-територіального устрою згідно з частиною першою статті 133 Конституції України складають: АР Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села. Отже, адміністративно-територіальний устрій України має трирівневу структуру.
Перший рівень — базовий, який представлений адміністративно-територіальними одиницями — громадами. Територія адміністративно-територіальної одиниці базового рівня визначається з урахуванням доступності основних публічних послуг, що надаються на території громади.
Другий рівень — районний, який формують адміністративно-територіальні одиниці — райони.
Третій рівень — регіональний, на якому функціонують адміністративно-територіальні одиниці — Автономна Республіка Крим, області, міста Київ і Севастополь.
У межах адміністративно-територіальної одиниці не може бути інших адміністративно-територіальних одиниць того ж рівня. Причому не кожен населений пункт є адміністративно-територіальною одиницею.
На кожному рівні адміністративно-територіального устрою функціонують відповідні органи місцевого самоврядування та органи виконавчої влади:
-
на базовому рівні — сільська, селищна, міська ради та їх виконавчі органи, представництва (представники) окремих органів виконавчої влади;
-
на районному рівні — районні ради та їх виконавчі органи, райдержадміністрації, територіальні органи центральних органів виконавчої влади;
-
на регіональному рівні — Рада міністрів АР Крим, обласні ради та їх виконавчі органи, облдержадміністрації, Київська та Севастопольська міські ради та їх виконавчі органи, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, територіальні органи центральних органів виконавчої влади.
Я розумію його так, як це написано. Використовуйте словник і опис термінів в законах, якщо Вам складно зрозуміти слова і словосполучення.
Мабуть саме в цьому проблема?
Я кілька разів детально пояснив як розумію цю норму та додав прикладів. Крім своїх думок, навів цитати з посібника та уривок зі статті науковця.
Це важливо, щоб те що зрозуміло мені, стало зрозуміло й іншим читачам.
Хотілося, щоб і ви також пояснили логіку ваших міркувань: як ви розумієте що таке адміністративно-територіальний устрій та адміністративно-територіальна одиниця; який пропонуєте критерій для нанесення меж адміністративно-територіальних одиниць; де ви берете означення термінів.
Як видно з різних праць, Статтю 133 можна трактувати дуже по-різному. Наша мета — чітко зрозуміти що ми мапимо і для чого.
Я кілька разів детально пояснив як розумію цю норму та додав прикладів. Крім своїх думок, навів цитати з посібника та уривок зі статті науковця.
Це важливо, щоб те що зрозуміло мені, стало зрозуміло й іншим читачам.
Тлумачення термінів з посібників не збігається з роз’ясненням терміну в законі.
Терміни з посібників, про які Ви говорите, були відхилені при розгляді законопроекту про засади адміністративно-територіального устрою, як такі, що не відповідають Конституції.
Навіщо їх розглядати?
Навіщо шукати будь-які неофіційні приводи виключити населені пункти зі схеми розмітки, коли в Конституції і законі населені пункти чітко вказані як адміністративно-територіальні одиниці, а в нормативно-правових актах використовуються в адміністративних цілях: є адміністративними центрами інших АТО, тергромад, старокругів; вказуються при визначення меж і складу тих чи інших тергромад, старокругов і районів міст.
Яка мета цього вилучення зі схеми? Поясніть, будь ласка.
Як видно з різних праць, Статтю 133 можна трактувати дуже по-різному. Наша мета — чітко зрозуміти що ми мапимо і для чого.
Що саме Ви зібрались трактувати у статті 133 Конституції та у статті 1 закону?
Хотілося, щоб і ви також пояснили логіку ваших міркуваньде ви берете означення термінів.
Пояснення є у схемі.
який пропонуєте критерій для нанесення меж адміністративно-територіальних одиниць
Не я, а автор тегу boundary=administrative
An administrative boundary. Subdivisions of areas/territories/jurisdictions recognised by governments for administrative purposes.
де ви берете означення термінів
Звісно що з законів, а не з посібників, терміни в яких були відхилені.
Зі схеми не можна нічого вилучити, тому що схеми для нанесення адміністративно-територіального устрою у нас не було і досі немає. Те що було у вікі, не є офіційною затвердженою схемою.
Чому я прошу вас надати додаткову інформацію? Тому що скупі норми законів можна трактувати дуже по-різному. У статті 133 Конституції України змішані докупи адміністративно-територіальні одиниці і географічні поняття. Саме тому і з’явилася потреба офіційного тлумачення від Кнституційного Суду України, що ж це таке, адміністративно-територіальна одиниця. Також є безліч статей від різних науковців та юристів з критикою саме цієї статті.
Зі схеми не можна нічого вилучити, тому що схеми для нанесення адміністративно-територіального устрою у нас не було і досі немає. Те що було у вікі, не є офіційною затвердженою схемою.
Це де-факто поточна схема розмітки, тому що вона є у wiki. Якщо Ваше бажання — це відсутність угоди, як і в минулому обговоренні, то я виступаю за прийняття угоди, відповідно до рекомендації Proposal process.
Чому я прошу вас надати додаткову інформацію ю? Тому що скупі норми законів можна трактувати дуже по-різному.
Немає ніяких норм законів, перелік — це чітке пояснення.
У статті 133 Конституції України змішані докупи адміністративно-територіальні одиниці і географічні поняття.
Це основній закон. Я не бачу у статті 133 Конституції України змішані докупи адміністративно-територіальні одиниці і географічні поняття.
Саме тому і з’явилася потреба офіційного тлумачення від Кнституційного Суду України, що ж це таке, адміністративно-територіальна одиниця. Також є безліч статей від різних науковців та юристів з критикою саме цієї статті.
Це не потреба, а Ваше бажання, яке не відповідає статті 133 Конституції та статті 1 закону Про місцеве самоврядування в Україні.
Рішення КСУ не про населені пункти, і ніяких висновків, що не всі населені пункти є адміністративно-територіальними одиницями, а тільки якась частина, про яку говорять деякі наукові співробітники, там немає.
Конституція має вищу юридичну силу, яка не йде врівень з роздумами окремих наукових співробітників та юристів. Критикувати статтю вони можуть скільки завгодно. Поки стаття є — насправді обстановка така, як в статті Конституції, а не така, як в роздумах цих наукових співробітників і юристів.
Крім того є стаття 8, у якій зазначено:
Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Норми Конституції України є нормами прямої дії.
Якщо Ви хочете зробити схему, яка не буде відповідати Конституції та законам, а буде ґрунтуватися на міркуваннях окремих наукових співробітників чи юристів — напишіть про це на початку схеми, це зніме всі питання.
Модераторіал
Mazda05, вам оголошується попередження за тролінг учасників обговорення, та приписування ваших власних оціночних суджень іншим учасникам обговорення!
Модератор
в такому вигляді стаття справляє враження ніби тег не підходить для об’єктів що адмініструються органами місцевого самоврядування. Як мінімум, “державними органами влади” потрібно замінити на “органами державної влади й органами місцевого самоврядування” або просто на “органами влади”.
Ungoose, дякую за уточнення. Змінив формулювання у вікі на
Адміністративні межі (кордони). Поділ держави на території/юрисдикції для керування ними органами влади.
Ще інформації для роздумів. Виявляється що помилку в терміні зробили ще в часи СРСР.
Політико-правові засади територіальної організації держави: світовий досвід і Україна : монографія / А.С. Матвієнко. — К. : Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького НАН України, 2015. — 376 с.
[…]
З радянських часів походить і одна з актуальних сучасних проблем України, зокрема, що саме вважати низовою ланкою радянського адміністративно-територіального устрою. Так автори навчального посібника «Основи державного будівництва і права» стверджували, що основними адміністративно-територіальними одиницями в районах є «сільські і робочі поселення, села і селища».
Допущена ними помилка стала результатом ототожнення понять адміністративно-територіальної одиниці та населеного пункту. Якщо буквально тлумачити ст. 94 і 95 Конституції СРСР і відповідних статей конституцій союзних республік, то, справді, можна дійти висновку, що кожне село і селище — це одночасно і самостійна адміністративно-територіальна одиниця. При цьому самостійною адміністративною одиницею можна вважати лише те село, яке має окремий орган влади, обраний його жителями. Як свідчила практика того часу, у сільській місцевості Рада обиралася низкою населених пунктів — селищ, сіл, хуторів. Тому низовою адміністративно-територіальною одиницею було прийнято вважати не село, а сільську Раду, яка одночасно виступала як орган влади і як адміністративно-територіальна одиниця.
Адміністративно - територіальний устрій України
за станом на 01.12.2020
+-------+-------------------+--------+--------+---------+---------------------------------+--------------------------+-------------------------------------------------------------------+
| № | Автономна | Райони | Райони | Територ | Міські населені пункти | Сільські населені пункти | Ради |
| п.п. | Республіка Крим, | | у | іальні | Всього | міста | у т.ч. | СМТ | Всього | селища | села | Всього | Районні | Районні | Територіальних громад |
| | область, місто зі | | містах | громади | | | з рай. | | | | | | | у | всього | міські | селищні | сільські |
| | спец. статусом | | | | | | поділом | | | | | | | містах | | | | |
+-------+-------------------+--------+--------+---------+--------+-------+---------+------+---------+--------+-------+--------+---------+---------+--------+--------+---------+----------+
| 1 | Автономна | 14 | 3 | | 72 | 16 | 1 | 56 | 947 | 30 | 917 | 314 | 14 | 3 | 297 | 16 | 38 | 243 |
| | Республіка Крим * | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | Вінницька | 6 | | 63 | 47 | 18 | | 29 | 1456 | 127 | 1329 | 69 | 6 | | 63 | 18 | 22 | 23 |
| 3 | Волинська | 4 | | 54 | 33 | 11 | | 22 | 1054 | | 1054 | 58 | 4 | | 54 | 11 | 18 | 25 |
| 4 | Дніпропетровська | 7 | 18 | 86 | 65 | 20 | 3 | 45 | 1436 | 60 | 1376 | 100 | 7 | 7 | 86 | 20 | 25 | 41 |
| 5 | Донецька * | 8 | 21 | 66 | 183 | 52 | 4 | 131 | 1115 | 196 | 919 | 41 | 5 | | 36 | 19 | 8 | 9 |
| 6 | Житомирська | 4 | 2 | 66 | 55 | 12 | 1 | 43 | 1613 | 20 | 1593 | 70 | 4 | | 66 | 12 | 22 | 32 |
| 7 | Закарпатська | 6 | | 64 | 30 | 11 | | 19 | 578 | | 578 | 70 | 6 | | 64 | 11 | 18 | 35 |
| 8 | Запорізька | 5 | 7 | 67 | 36 | 14 | 1 | 22 | 914 | 44 | 870 | 72 | 5 | | 67 | 14 | 17 | 36 |
| 9 | Івано-Франківська | 6 | | 62 | 39 | 15 | | 24 | 765 | 20 | 745 | 68 | 6 | | 62 | 15 | 23 | 24 |
| 10 | Київська | 7 | | 69 | 56 | 26 | | 30 | 1126 | 5 | 1121 | 76 | 7 | | 69 | 24 | 23 | 22 |
| 11 | Кіровоградська | 4 | 2 | 49 | 39 | 12 | 1 | 27 | 991 | 16 | 975 | 55 | 4 | 2 | 49 | 12 | 16 | 21 |
| 12 | Луганська * | 8 | 4 | 37 | 146 | 37 | 1 | 109 | 780 | 102 | 678 | 22 | 4 | | 18 | 4 | 11 | 3 |
| 13 | Львівська | 7 | 6 | 73 | 78 | 44 | 1 | 34 | 1850 | 1 | 1849 | 80 | 7 | | 73 | 39 | 16 | 18 |
| 14 | Миколаївська | 4 | 4 | 52 | 26 | 9 | 1 | 17 | 885 | 71 | 814 | 56 | 4 | | 52 | 9 | 14 | 29 |
| 15 | Одеська | 7 | 4 | 91 | 52 | 19 | 1 | 33 | 1122 | 22 | 1100 | 98 | 7 | | 91 | 19 | 25 | 47 |
| 16 | Полтавська | 4 | 5 | 60 | 36 | 16 | 2 | 20 | 1805 | 15 | 1790 | 67 | 4 | 3 | 60 | 16 | 20 | 24 |
| 17 | Рівненська | 4 | | 64 | 27 | 11 | | 16 | 999 | 3 | 996 | 68 | 4 | | 64 | 11 | 13 | 40 |
| 18 | Сумська | 5 | 2 | 51 | 35 | 15 | 1 | 20 | 1455 | 52 | 1403 | 56 | 5 | | 51 | 15 | 15 | 21 |
| 19 | Тернопільська | 3 | | 55 | 35 | 18 | | 17 | 1023 | 1 | 1022 | 58 | 3 | | 55 | 18 | 16 | 21 |
| 20 | Харківська | 7 | 9 | 56 | 78 | 17 | 1 | 61 | 1673 | 137 | 1536 | 63 | 7 | | 56 | 17 | 26 | 13 |
| 21 | Херсонська | 5 | 3 | 49 | 40 | 9 | 1 | 31 | 658 | 79 | 579 | 57 | 5 | 3 | 49 | 9 | 17 | 23 |
| 22 | Хмельницька | 3 | | 60 | 37 | 13 | | 24 | 1414 | 5 | 1409 | 63 | 3 | | 60 | 13 | 22 | 25 |
| 23 | Черкаська | 4 | 2 | 66 | 30 | 16 | 1 | 14 | 824 | 101 | 723 | 70 | 4 | | 66 | 16 | 10 | 40 |
| 24 | Чернівецька | 3 | | 52 | 19 | 11 | | 8 | 398 | | 398 | 55 | 3 | | 52 | 11 | 7 | 34 |
| 25 | Чернігівська | 5 | 2 | 57 | 45 | 16 | 1 | 29 | 1464 | 57 | 1407 | 62 | 5 | | 57 | 16 | 24 | 17 |
| 26 | м Київ | | 10 | | 1 | | 1 | | 0 | | | 1 | | | 1 | | | |
| 27 | м Севастополь* | | 4 | | 3 | 1 | 1 | 1 | 29 | 1 | 28 | 11 | | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 |
| | Всього | 140 | 108 | 1469 | 1343 | 459 | 24 | 882 | 28374 | 1165 | 27209 | 1880 | 133 | 22 | 1720 | 386 | 467 | 870 |
+-------+-------------------+--------+--------+---------+---------------------------------+--------------------------+-------------------------------------------------------------------+
| № | Автономна | Райони | Райони | Територ | Міські населені пункти | Сільські населені пункти | Ради |
| п.п. | Республіка Крим, | | у | іальні | Всього | міста | у т.ч. | СМТ | Всього | селища | села | Всього | Районні | Районні | Територіальних громад |
| | область, місто зі | | містах | громади | | | з рай. | | | | | | | у | всього | міські | селищні | сільські |
| | спец. статусом | | | | | | поділом | | | | | | | містах | | | | |
+-------+-------------------+--------+--------+---------+--------+-------+---------+------+---------+--------+-------+--------+---------+---------+--------+--------+---------+----------+
+---------------------------------------------+--------+--------------------------------------------------+------+
| Всього населених пунктів | 29717 | Представницький орган Автономної Республіки Крим | |
| | | - Верховна Рада Автономної Республіки Крим | 1 |
| Міських поселень | 1343 | Всього місцевих рад: | 1902 |
| Сільських поселень | 28374 | у тому числі: обласних рад | 22 |
| | | міські міст зі спеціальним статусом | 2 |
+---------------------------------------------+--------+--------------------------------------------------+------+
Міста, в яких міські ради не утворені і не входять до складу територіальних громад:
+---------------+-------------+
| Назва області | Назва міста |
+---------------+-------------+
| Київська | м Прип'ять |
| Київська | м Чорнобиль |
+---------------+-------------+
Міста, з районним поділом, в яких районні ради у місті не утворені:
+------------------+--------------+-----------------+----------------------+
| Назва області | Назва міста | Районів у місті | Районних рад у місті |
+------------------+--------------+-----------------+----------------------+
| Дніпропетровська | м Дніпро | 8 | 0 |
| Дніпропетровська | м Кам'янське | 3 | 0 |
| Донецька | м Горлівка | 3 | 0 |
| Донецька | м Донецьк | 9 | 0 |
| Донецька | м Макіївка | 5 | 0 |
| Донецька | м Маріуполь | 4 | 0 |
| Житомирська | м Житомир | 2 | 0 |
| Запорізька | м Запоріжжя | 7 | 0 |
| Луганська | м Луганськ | 4 | 0 |
| Львівська | м Львів | 6 | 0 |
| Миколаївська | м Миколаїв | 4 | 0 |
| м.Київ | м Київ | 10 | 0 |
| Одеська | м Одеса | 4 | 0 |
| Полтавська | м Кременчук | 2 | 0 |
| Сумська | м Суми | 2 | 0 |
| Харківська | м Харків | 9 | 0 |
| Черкаська | м Черкаси | 2 | 0 |
| Чернігівська | м Чернігів | 2 | 0 |
+------------------+--------------+-----------------+----------------------+
** Зміни в адміністративно-територіальному устрої Автономної Республіки Крим та Севастопольської міськради будуть проведені з моменту набрання чинності підпункту 1 пункту 1 та підпункту 1 пункту 3 Постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17 липня 2020 року № 807-IX та Постанови Верховної Ради України «Про перейменування окремих населених пунктів та районів Автономної Республіки Крим та міста Севастополя» від 12 травня 2016 року № 1352-VIII.
Відповідно до пунктів 2 і 3 Постанови Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795-ІХ “Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році” вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим, міста Севастополя та в окремих районах, містах, селищах і селах Донецької та Луганської областей та депутатів Донецької і Луганської обласних рад не призначаються і не проводяться.
*
Джерело інформаціі: Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України
https://static.rada.gov.ua/zakon/new/NEWSAIT/ADM/zmist.html
(п1. Україна. Число адміністративно-територіальних одиниць)
П.С.: Якщо дивитися по областях, то населені пункти входять в перелік адміністративно - територіальних одиниць
З цього ж самого джерела про територіальні одиниці:
5.2. Законодавча основа сучасної територіальної структури України
[…]
Аналіз законодавства свідчить, що система територіальних одиниць в Україні складається з:
Автономної Республіки Крим (автономна політико-територіальна одиниця);
області (вища адміністративна одиниця в адміністративно-територіальному поділі, середня площа якої без урахування Криму становить 24 тис. кв. км);
району (адміністративна одиниця в територіальному поділі середнього рівня, що входить до області, в середньому по 19 районів на одну область);
району в місті (адміністративна одиниця в місті з районним поділом);
міста (виділяють чотири категорії: міста зі спеціальним статусом, міста республіканського (АРК) значення, міста обласного значення та міста районного значення;
селища та села як територіальних одиниць поселенського рівня.
Окрім перерахованих вище різновидів, у межах території України існує низка територій зі спеціальним статусом, які створені постійно або тимчасово для вирішення специфічних завдань та можуть виходити за рамки існуючого адміністративно-територіального устрою. Це, зокрема, території, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи; території природно-заповідного фонду України; вільні економічні зони; поліські території; курортні місцевості; гірські населенні пункти; історичні місцевості; прикордонні території; виборчі округи; тимчасові спеціалізовані територіальні одиниці, де склалася особлива ситуація; території компактного проживання національних меншин; територіальні утворення деяких органів державної влади.
LiteratimBi, я таблицю розумію так: в ній є як адміністративно-територіальні одиниці, так і населені пункти. І недолік цієї таблиці в тому що це чітко не зазначено.
На мою думку, є важлива проблема з переліками і таблицями. Вони не містять детальних пояснень і тому з них важко зрозуміти що ж таке адміністративно-територіальна одиниця. Якщо ми чітко не розуміємо що це, то будемо і далі сперечатися.
Якщо ж ми спочатку розберемося зі значенням термінів, далі буде легше домовитися.
Користуючись нагодою, хочу запитати чи ви згодні з наведеними визначеннями:
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=811290#p811290
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=811297#p811297
Модераторіал
Mazda05, вам оголошується попередження за тролінг учасників обговорення, та приписування ваших власних оціночних суджень іншим учасникам обговорення!
Модератор
Прийнято. Але чому тоді не зроблено попередження іншому учаснику обговорення за тролінг учасників обговорення, та приписування власних оціночних суджень іншим учасникам обговорення?
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=811354#p811354
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=811414#p811414
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=811340#p811340
Якщо Ви робите попередження, то прошу Вас робити це об’єктивно
Mazda05, andygol, визнаю, теж були оціночні судження.
Чинне законодавство про АТО:
адміністративно-територіальні одиниці - Автономна Республіка Крим, області, райони, міста,
райони в містах, селища і села.
межі адміністративно-територіальних одиниць - це умовна замкнена лінія на поверхні землі,
що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій.
До прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій офіційні найменування
адміністративно-територіальних одиниць зазначаються у Державному земельному кадастрі
відповідно до довідника “Україна. Адміністративно-територіальний устрій”.
http://static.rada.gov.ua/zakon/new/NEWSAIT/ADM/zmist.html
Чинне законодавство про ОМС та громади:
територіальна громада - жителі села чи добровільне об’єднання у сільську громаду жителів
кількох сіл, селища та міста.
умови та порядок об’єднання або роз’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, мають
визначатися законом.
територіальна громада - жителі, об’єднані постійним проживанням у межах
села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними
одиницями, або добровільне об’єднання жителів кількох сіл, селищ, міст,
що мають єдиний адміністративний центр.
старостинський округ - частина території об’єднаної територіальної громади,
утвореної відповідно до Закону України “Про добровільне об’єднання територіальних громад”,
на якій розташовані один або декілька населених пунктів (сіл, селищ), крім адміністративного
центру об’єднаної територіальної громади, визначена сільською, селищною, міською радою
з метою забезпечення представництва інтересів жителів такого населеного пункту
(населених пунктів) старостою.
адміністративний центр територіальної громади - населений пункт (село, селище, місто),
що має розвинену інфраструктуру і, як правило, розташований найближче до географічного центру
території територіальної громади та в якому розміщується представницький орган місцевого
самоврядування територіальної громади.
територія територіальної громади - нерозривна територія, в межах якої територіальна громада
здійснює свої повноваження щодо вирішення питань місцевого значення відповідно до Конституції
і законів України, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
Детальні пояснення:
Що таке АТУ?
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
Розділ IX ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ УКРАЇНИ
Стаття 133. Систему адміністративно-територіального устрою України складають:
Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#n4829
Що таке АТО?
ЗАКОН УКРАЇНИ Про місцеве самоврядування в Україні
Розділ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Основні терміни, використані в цьому Законі
адміністративно-територіальна одиниця - область, район, місто, район у місті,
селище, село
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80#n20
Що таке межі АТО?
ЗЕМЕЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
Розділ VII УПРАВЛІННЯ В ГАЛУЗІ ВИКОРИСТАННЯ І ОХОРОНИ ЗЕМЕЛЬ
Глава 29 Встановлення та зміна меж адміністративно-територіальних одиниць
Стаття 173. Межі районів, сіл, селищ, міст, районів у містах
- Межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена
лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста,
району у місті від інших територій.- Межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються
за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних
одиниць.
Стаття 174. Органи, які приймають рішення про встановлення та зміну меж
адміністративно-територіальних одиниць- Рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається
Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України.- Рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які входять до складу
відповідного району, приймаються районною радою за поданням відповідних сільських,
селищних рад.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-14#n1662
Як визначаются межі АТО?
ЗАКОН УКРАЇНИ Про землеустрій
Стаття 46. Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж
адміністративно-територіальних одиниць
Для встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних одиниць розробляються
проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж відповідних адміністративно-територіальних
одиниць.
Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць
розробляються для створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов
їх територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій із
збереженням їх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів
власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої
містобудівної документації.
Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць включає:
а) пояснювальну записку;
б) завдання на виконання робіт;
в) рішення про розроблення проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж
адміністративно-територіальних одиниць;
г) посвідчені в установленому порядку копії генерального плану населеного пункту,
рішень про його затвердження (у разі зміни меж населеного пункту);
ґ) викопіювання із схеми землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання
та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці (утворення), а у разі її відсутності
- викопіювання із проекту формування територій сільських, селищних рад;
д) викопіювання із кадастрових карт (планів) з відображенням існуючих (за їх наявності) та
проектних меж адміністративно-територіальної одиниці;
е) експлікація земель в існуючих (за їх наявності) та проектних межах адміністративно-територіальної
одиниці;
є) опис меж адміністративно-територіальних одиниць;
ж) матеріали погодження проекту;
з) матеріали виносу меж адміністративно-територіальних одиниць в натуру (на місцевість) з каталогом
координат їх поворотних точок.
Проект землеустрою щодо зміни меж населеного пункту може також передбачати пов’язані із цим зміни
меж інших суміжних адміністративних одиниць, якщо прийняття рішення про їх зміну згідно із законом
належить до компетенції одного органу.
Межі адміністративно-територіальних одиниць визначаються як по суходолу, так і по водному простору.
Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж сіл, селищ, міст розробляються за рішенням відповідної
сільської, селищної, міської ради.
Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж району розробляється за рішенням відповідної районної
ради, а у разі якщо районна рада не утворена - обласної ради.
Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці підлягає погодженню
сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території
яких планується здійснити розширення її меж. У разі розширення меж населеного пункту за рахунок території,
яка не входить до складу відповідного району, або якщо районна рада не утворена, проект погоджується з
Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.
У разі встановлення меж міст проект також погоджується з Верховною Радою Автономної Республіки Крим,
обласною радою.
Рішення про встановлення (зміну) меж адміністративно-територіальних одиниць є одночасно рішенням про
затвердження проектів землеустрою щодо їх встановлення (зміни).
Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць складається
у паперовій та електронній (цифровій) формах.
Відомості про встановлення (зміну) меж адміністративно-територіальних одиниць вносяться до Державного
земельного кадастру. Відомості про встановлені (змінені) межі адміністративно-територіальних одиниць
зазначаються у витязі з Державного земельного кадастру, який безоплатно видається відповідній сільській,
селищній, міській, районній, обласній раді.
Складовою частиною проекту землеустрою щодо встановлення і зміни меж населеного пункту є перелік
земельних ділянок державної власності (із зазначенням їх кадастрових номерів, місцезнаходження, площі
та цільового призначення), які переходять у комунальну власність відповідної територіальної громади.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/858-15#n375
Як називають АТО?
ЗАКОН УКРАЇНИ Про географічні назви
Стаття 5. Встановлення географічних назв
Назви адміністративно-територіальних одиниць, як правило, повинні бути похідними від найменування тих
адміністративних одиниць, які є їх адміністративними центрами, або географічного чи історичного найменування
тієї частини території, де розташовані ці адміністративно-територіальні одиниці.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2604-15#n31
Важливо знати про АТО:
ЗАКОН УКРАЇНИ Про Державний земельний кадастр
Розділ VII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 28-1. Взаємодія органу державної реєстрації прав та органу, що здійснює ведення
Державного земельного кадастру
Відомості про межі адміністративно-територіальних одиниць, встановлені до набрання чинності
Законом України “Про землеустрій”, вносяться до Державного земельного кадастру на підставі
проектів формування території і встановлення меж сільських, селищних рад або інших матеріалів,
за якими відповідно до законодавства, що діяло на момент їх затвердження, здійснювалося
встановлення (зміна) їх меж. У разі відсутності таких матеріалів і до моменту внесення до
Державного земельного кадастру відомостей про межі сіл, селищ, міст на підставі документації,
визначеної статтею 21 цього Закону, відомостями про такі межі вважаються дані, що збігаються з
межами, відображеними в індексних кадастрових картах (планах) сіл, селищ, міст.
До прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій офіційні найменування
адміністративно-територіальних одиниць зазначаються у Державному земельному кадастрі
відповідно до довідника “Україна. Адміністративно-територіальний устрій”.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3613-17#n645
Верховна Рада - Адміністративно-територіальний устрій
https://www.rada.gov.ua/adminter_ustr
Довідник “Україна. Адміністративно-територіальний устрій”
http://static.rada.gov.ua/zakon/new/NEWSAIT/ADM/zmist.html
Що таке територіальна громада?
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
Розділ XI МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 140. Місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села
чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста
- самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі
визначаються окремими законами України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому
законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні,
міські ради та їх виконавчі органи.
Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси
територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#n4871
Де визначена об’єднана територіальна громада?
Рішення Конституційного Суду № 12-рп/2002 від 18.06.2002
- Положення частини першої статті 140 Конституції України
( 254к/96-ВР ) в аспекті порушених у конституційному поданні
питань необхідно розуміти так, що ці положення дають визначення:
- місцевого самоврядування як права територіальної громади
вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції
( 254к/96-ВР ) і законів України;- територіальної громади як жителів села, селища, міста чи
добровільного об’єднання жителів кількох сіл у сільську громаду.
Зазначені положення не встановлюють порядку об’єднання або
роз’єднання самих територіальних громад.
Питання організації місцевого самоврядування, які не
врегульовані Конституцією України ( 254к/96-ВР ), у тому числі
умови та порядок об’єднання або роз’єднання територіальних громад
сіл, селищ, міст, мають визначатися законом (стаття 146
Конституції України ( 254к/96-ВР ).
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v012p710-02#Text
Що таке (сільська, селищна, міська) територіальна громада?
Чому (сільська, селищна, міська) територіальна громада не є АТО?
Що таке адміністративний центр та територія громади?
Що таке старостинський округ?
ЗАКОН УКРАЇНИ Про місцеве самоврядування в Україні
Розділ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Основні терміни, використані в цьому Законі
територіальна громада - жителі, об’єднані постійним проживанням у межах
села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними
одиницями, або добровільне об’єднання жителів кількох сіл, селищ, міст,
що мають єдиний адміністративний центр
старостинський округ - частина території об’єднаної територіальної громади,
утвореної відповідно до Закону України “Про добровільне об’єднання територіальних громад”,
на якій розташовані один або декілька населених пунктів (сіл, селищ), крім адміністративного
центру об’єднаної територіальної громади, визначена сільською, селищною, міською радою
з метою забезпечення представництва інтересів жителів такого населеного пункту
(населених пунктів) старостою;
адміністративний центр територіальної громади - населений пункт (село, селище, місто),
що має розвинену інфраструктуру і, як правило, розташований найближче до географічного центру
території територіальної громади та в якому розміщується представницький орган місцевого
самоврядування територіальної громади;
територія територіальної громади - нерозривна територія, в межах якої територіальна громада
здійснює свої повноваження щодо вирішення питань місцевого значення відповідно до Конституції
і законів України, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
Стаття 5. Система місцевого самоврядування
- Система місцевого самоврядування включає:
територіальну громаду;
сільську, селищну, міську раду;
сільського, селищного, міського голову;
виконавчі органи сільської, селищної, міської ради
старосту
районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси
територіальних громад сіл, селищ, міст
органи самоорганізації населення.
Стаття 6. Територіальні громади
- Первинним суб’єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій
і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.- Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об’єднуватися
в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи
місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80#n20
Чому?
ЗАКОН УКРАЇНИ Про міжнародні договори України
Стаття 19. Дія міжнародних договорів України на території України
- Чинні міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України,
є частиною національного законодавства і застосовуються у порядку, передбаченому для норм
національного законодавства.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1906-15#n166
Навіщо?
ЄВРОПЕЙСЬКА ХАРТІЯ місцевого самоврядування
ЧАСТИНА I
Стаття 4 Сфера компетенції місцевого самоврядування
- Головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом.
Однак це положення не перешкоджає наділенню органів місцевого самоврядування повноваженнями і функціями
для спеціальних цілей відповідно до закону.- Органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання,
яке не вилучене зі сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу.- Публічні повноваження, як правило, здійснюються переважно тими органами публічної влади, які мають
найтісніший контакт з громадянином. Наділяючи тими чи іншими повноваженнями інший орган, необхідно враховувати
обсяг і характер завдання, а також вимоги досягнення ефективності та економії.- Повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключними.
Вони не можуть скасовуватися чи обмежуватися іншим, центральним або регіональним органом, якщо це не передбачене законом.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_036#n23
Що там з кордонами?
Стаття 5 Охорона територіальних кордонів органів місцевого самоврядування
Зміни територіальних кордонів органів місцевого самоврядування не можуть здійснюватися без попереднього
з’ясування думки відповідних місцевих громад, можливо шляхом проведення референдуму,
якщо це дозволяється законом.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_036#n30
Чому саме так?
Висновок щодо проекту Закону України «Про засади адміністративно-територіального устрою України»
Centre of Expertise For Local Government Reform / Council Of Europe / CELGR/LEX(2018)4
в рамках імплементації Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа місцевого самоврядування в Україні»
Попередні дослідження та досвід в Україні продемонстрували, що трьома основними перешкодами для розвитку
потужних органів місцевого самоврядування є розмір громад, недостатня компетентність і брак ресурсів.
Також часто ставиться питання спроможності, але ймовірно, що в світлі передбаченої реформи служби в органах
місцевого самоврядування та реформи системи навчання цю проблему, поряд із іншими, буде вирішено.
Таким чином, територіальна консолідація стала ключовим попереднім кроком до посилення місцевого
самоврядування в Україні.
Отже територіальна консолідація – це безумовний попередній крок до посилення
місцевого самоврядування. Уряд і Верховна Рада, вагаючись між співпрацею чи
об’єднанням громадам, вирішили, що найкращим рішенням буде саме об’єднання. На
сьогодні воно позитивно впроваджується в Україні, опосередковано, але системно
впливаючи на наявну територіальну структуру, особливо на райони, які не можуть
складатись із занадто малої кількості громад. Це породжує альтернативні запитання:
потрібно або ліквідувати райони і передавати їхні повноваження громадам чи, в деяких
випадках, – областям, або змінювати межі районів шляхом їхнього об’єднання, що
може стати проблемою з огляду на розмір області.
http://www.slg-coe.org.ua/wp-content/uploads/2019/06/%D0%92%D0%B8%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BA%D0%A0%D0%84_%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D0%B4%D0%BC%D1%96%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%83%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%8E_CELGR-LEX20184.pdf
Як це починалось?
ЗАКОН УКРАЇНИ Про добровільне об’єднання територіальних громад
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/157-19#n92
Важливо знати про територіальні громади:
ЗАКОН УКРАЇНИ Про місцеве самоврядування в Україні
Розділ V ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
7-1. До прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України визначення
адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних
громад здійснює Кабінет Міністрів України.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80#n1090
Що в нас ще державно-територільне?
ЗАКОН УКРАЇНИ Про місцеві державні адміністрації
Стаття 1. Місцеві державні адміністрації та їх місце в системі органів виконавчої влади
Виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві
державні адміністрації.
Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи
органів виконавчої влади.
Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на
території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження,
делеговані їй відповідною радою.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/586-14#n20
Перелік посилань на спроби Верховної Ради прийняти новий закон про АТУ:
0907 від 12.05.1998 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=2111
11438 від 19.11.2012 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=44843
3373 від 08.10.2013 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=48586
8051 від 22.02.2018 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=63508
1187 від 29.08.2019 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=66487
2804 від 24.01.2020 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=67986
Усі проекти були відхилені тому що суперечить положенням Конституції України
про перспективи змін у найближчому майбутньому мабуть не треба казати
Доречі, на рогляді у Конституційному Суді:
Постанова Верховної Ради України “Про утворення та ліквідацію районів”
http://www.ccu.gov.ua/novyna/u-konstytuciynomu-sudi-ukrayiny-oskarzhuyut-postanovu-verhovnoyi-rady-ukrayiny-pro-utvorennya
Закон України “Про добровільне об’єднання територіальних громад”
http://www.ccu.gov.ua/novyna/do-sudu-nadiyshlo-podannya-shchodo-konstytuciynosti-okremyh-polozhen-zakonu-ukrayiny-pro
на якій вони стадіі можна глянути за посиланням:
http://www.ccu.gov.ua/novyna/konstytuciyni-podannya
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=811973#p811973
LiteratimBi, я таблицю розумію так: в ній є як адміністративно-територіальні одиниці, так і населені пункти. І недолік цієї таблиці в тому що це чітко не зазначено.На мою думку, є важлива проблема з переліками і таблицями. Вони не містять детальних пояснень і тому з них важко зрозуміти що ж таке адміністративно-територіальна одиниця. Якщо ми чітко не розуміємо що це, то будемо і далі сперечатися.
Якщо ж ми спочатку розберемося зі значенням термінів, далі буде легше домовитися.
Користуючись нагодою, хочу запитати чи ви згодні з наведеними визначеннями:
https://forum.openstreetmap.org/viewtop … 90#p811290
https://forum.openstreetmap.org/viewtop … 97#p811297
З урахуванням детального пояснення у попередньму повідомленні
моя особиста думка щодо термінів у згаданій таблиці:
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=811946#p811946
адміністративно-територіальні одиниці (АТО):
- Автономна Республіка Крим, області,
- райони,
- міста,
- райони в містах,
- селища і села
органи місцевого самоврядування (ОМС):
- обласні ради,
- районні ради,
- сільські, селищні, міські ради
- органи самоорганізації населення
місцеві державні адміністраціі (МДА):
- Київська та Севастопольська міські державні адміністраціі,
- обласні державні адміністраціі (ОДА),
- районні державні адміністраціі (РДА)
територіальні одиниці:
- територіі обласних рад,
- територіі райониних рад,
- територіі (сільських, селищних, міських) територіальних громад,
- територіі міських рад,
- територіі районних рад в містах,
- територіі старостинських округів
- територіі селищних і сільських рад
щодо громад:
Територіальні громади визначені як жителі або їх об`єднання в
Конституціі України.
Відповідно до Висновку Головного науково-експертного управління
Апарату Верховної Ради України
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc34?id=&pf3511=63508&pf35401=455109
визначення (территоріальної) громади як адміністративно-територіальної
одиниці призводить до того, що відбувається заміщення визначеного
Конституцією України поняття «територіальна громада» на дуже схоже
поняття «громада», в яке, однак, вкладається зовсім інший зміст,
що є неприпустимим.
Також територіальні громади не є органами місцевого самоврядування.
Відповідні ОМС - це сільські, селищні, міські ради, що утворені громадами.
LiteratimBi, дякую що написали, але я не зовсім згоден що це детальне пояснення. Те що ви зробили, це, швидше, частковий аналіз діючого законодавства. Під детальним поясненням я мав на увазі визначення, щоб можна було зрозуміти за яким критерієм щось є адміністративно-територіальною одиницею, а щось — не є нею. Без чіткого визначення дискусія залишиться на рівні думка одного учасника проти думки іншого.
Мені здалося що на моє попереднє прохання ви не надали відповіді, тому запитаю ще раз. Чи є у вас зауваження до змісту наведених визначень, саме до їх логіки:
`https://forum.openstreetmap.org/viewtop … 90#p811290
`https://forum.openstreetmap.org/viewtop … 97#p811297
Тому що до логіки в законодавстві є зауваження не тільки в мене, а і в багатьох науковців та юристів.
Ми тут вже до дір затерли Статтю 133 Конституції України. До якої Офіційне тлумачення частини першої статті 133 див. в Рішенні Конституційного Суду №11-рп/2001 від 13.07.2001, в якому також роз’яснюється поняття “адміністративно-територіальний устрій”.
- Конституційний Суд України, вирішуючи порушені в конституційному поданні питання, виходив з такого.
Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною (частини друга, третя статті 2 Конституції України), має свою внутрішню організацію - територіальний устрій, який відповідно до статті 132 Конституції України грунтується на засадах єдності та цілісності державної території, … . Територія України поділяється на адміністративно-територіальні одиниці, які складають систему адміністративно-територіального устрою України.
Систему адміністративно-територіального устрою згідно з частиною першою статті 133 Конституції України складають: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села. Міста Київ та Севастополь мають спеціальний статус, який визначається законами України (частина третя цієї статті).
Адміністративно-територіальна одиниця - це компактна частина єдиної території України, що є просторовою основою для організації і діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
- Функціонування і розвиток місцевого самоврядування є визначальним для будь-якої демократичної держави.
… Місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України (частина перша статті 140 Конституції України).
… Система місцевого самоврядування у своїй основі визначається адміністративно-територіальним устроєм України.
в и р і ш и в:
Положення пункту 41 частини першої статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” про те, що до компетенції сільських, селищних, міських рад належить прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою, треба розуміти так, що вирішення цих питань не віднесено виключно до повноважень державних органів і може здійснюватися сільськими, селищними, міськими радами в межах і порядку, визначених цим та іншими законами України.
Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскарженим.
Тобто, якщо зібрати все це в купу у нас виходить наступне:
Адміністративно-територіальний устрій складається з АРК, областей й так далі →
складовими адміністративно-територіального устрою є адміністративно-територіальні одиниці →
адміністративно-територіальні одиниці є просторовою основою для діяльності органів влади та місцевого самоврядування →
місцеве самоврядування - право громад
а система місцевого самоврядування у своїй основі визначається адміністративно-територіальним устроєм України.
Виходить, що ми мапимо не просто адміністративно-територіальний устрій, а систему місцевого самоврядування утворену громадами, яка складається з відповідних адміністративно-територіальних одиниць (як це тлумачить Конституційний Суд України).
Пропоную дослухатись до Рішення Конституційного Суду України, тим більше, що воно обов’язкове до виконання та оскарженню не підлягає.
Додав в лонгрід-пост трохи міжнародної лірики та про МДА .
Виходить, що ми мапимо не просто адміністративно-територіальний устрій, а систему місцевого самоврядування утворену громадами, яка складається з відповідних адміністративно-територіальних одиниць
схоже на те