Може ви неуважно читали, але про міста та міські громади тут немає жодної згадки.
Покажіть де написано що вони можуть перетинатись?
Може ви неуважно читали, але про міста та міські громади тут немає жодної згадки.
Покажіть де написано що вони можуть перетинатись?
Доброго дня, Марія.
Те що зараз є у вікі ОСМ на жаль не відображає поточного стану речей. В цій гілці зараз триває обговорення як же позначити новий адміністративно-територіальний устрій. Поки що, як можна бачити, у спільноти немає єдиного бачення на те як це робити. Якщо у вас є якісь думки з цього приводу було б добре їх почути. (Так би мовити, погляд людини зі сторони)
Я вже ж схиляюсь до того, що громади краще позначати admin_level=7, оскільки зараз громади стали набагато більшими, тому логічніше, щоб рендерились з вищим admin_level. Стосовно старостинських округів, то зараз нинішній закон не передбачає їх створення, можуть лише просто призначати старост, це позиція Міністерства РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ. Цілком можливо, що скоро внесуть зміни і старостинські округи розмежують і цілком можливо вони будуть відмінні від районів у місті, тому думаю краще для районнів у місті admin_level=9, а там побачимо, що буде із старостинськими округами може їх також admin_level=9, а можливо треба буде admin_level=10
Відповідь Мінрегіон
https://docs.google.com/document/d/1UCOLpOixAEVKukce1S2q9rSj7LoUCnLNn0i1_7hy6u0/edit?usp=sharing
Піраміда адміністративного устрою в Україні має у свої основі територіальні громади та державні території (напр. Дністровський лиман, Куяльницький лиман, Чорнобильська Зона Відчуження та інші). Громади можуть утворюватись як в межах одного села, селища чи міста, так і бути об’єднанням кількох населених пунктів з єдиним адміністративним центром.
Громади входять до складів районів, а райони до складу відповідних областей.
Якщо ми говоримо про адміністративний поділ, то ми маємо тут на увазі яким чином відбувається керування (адміністрування) територіям. Згідно зі статтею 6 Конституції України
Також Конституція гарантує місцеве самоврядування.
Законодавчим органом на рівні громад є представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення. Ради громад утворюють власні виконавчі органи, які наділяються повноваженнями втілювати рішення ухвалені радами. Таким чином на місцевому рівні відбувається поділ влади на законодавчу та виконавчу. Влада громад поширюється, очевидно, тільки на території, які входять до складу громади.
Громади разом з державними територіями, в межах районів до яких вони ходять, утворюють нерозривне полотно без перекриття між собою.
Одна ділянка не може одночасно входити до складу двох громад!
Громади можуть мати анклави/ексклави, коли ділянка однієї громади повністю оточена територією іншої громади (інших громад). Так само в середині районів можуть бути ексклави інших районів. Так, наприклад, Миргородський район Полтавської області має анклав в середині Лубенського району. Місто Славутич є анклавом в середині Чернігівської області, та входить до складу Київської області, а селище Коцюбинське є анклавом Бучанського району Київської області в місті Києві. (відповідно до інформації з https://atu.decentralization.gov.ua/#mapa))
Кордони та території це два неподільних терміни, які один без одного не мають сенсу. Кордон визначає межу території, а територія визначається своїми межами.
Земля та водні ресурси (прибережний шельф та акваторія навколо нього) є територією на який поширюється суверенітет України.
Державний кордон України складається з ділянок на суходолі та ділянок що проходять по території Азовського та Чорного морів відповідно до міжнародно визнаних меж. Територія України, окреслена лінією державного кордону в ОСМ представлена мультиполігоном, який позначається відповідно теґами:
Також саму лінію кордону між державами або морського кордону (можна, але необов’язково), позначити тегами boundary=administrartive + admin_level=2 + border_type=territorial
Межі областей позначаються лініями, які об’єднуються у зв’язки type=boundary, для кожної області відповідно, які представляють територію області та позначаються теґами:
Окремо теґувати лінії меж областей не обов’язково, але у разі потреби можна додати теґи boundary=administrartive + admin_level=4, теґ border_type=territorial не використовується, якщо відрізок межі області також є відрізком державного кордону значення теґу admin_level=2 залишається без змін.
Межі районів позначаються лініями, які об’єднуються у зв’язки type=boundary, для кожного району відповідно, які представляють територію району та позначаються теґами:
Окремо теґувати лінії меж районів не обов’язково, але у разі потреби можна додати теґи boundary=administrartive + admin_level=6, теґ border_type=territorial не використовується, якщо відрізок межі району також є відрізком межі області значення теґу admin_level=4 залишається без змін.
Межі громад позначаються лініями, які об’єднуються у зв’язки type=boundary, для кожної громади відповідно, які представляють територію громади та позначаються теґами:
Окремо теґувати лінії меж громад не обов’язково, але у разі потреби можна додати теґи boundary=administrartive + admin_level=8, теґ border_type=territorial не використовується, якщо відрізок межі громади також є відрізком межі району значення теґу admin_level=6 залишається без змін.
Межі районів позначаються лініями, які об’єднуються у зв’язки type=boundary, для кожного району відповідно, які представляють територію району та позначаються теґами:
Межі старостинських округів позначаються лініями, які об’єднуються у зв’язки type=boundary, для кожного округу відповідно, які представляють його територію та позначаються теґами:
Зовнішнім контурам територій у зв’язку type=boundary призначається роль outer, внутрішнім - inner.
Пропонується проводити межі прибережних областей, районів, громад по межі берегової лінії (natural=coastline) та не виключати морські ділянки до складу прилеглих до них адміністративних одиниць; морські території відносити тільки до складу території України.
Про старост та визначення території компетенції старост з порталу «Децентралізація»
https://decentralization.gov.ua/news/13038
Саме так!
Старостинські округи не підпорядковані районним радам міста, але можуть бути розташовані на території якогось району міста. Більше того немає заборони створювати старостинські округи з селищами і селами з різних районів міста в своєму складі.
Райони міст є в таких містах:
Житомир — 2 райони.
Населений пункт Вереси увійшов до складу міськтергромади у 2018. У той же час був створен відповідний старокруг (1 нп).
Змін меж районів міста з 2018 по 2020 не відбувалося. Населений пункт Вереси і Вересівській старокруг зараз знаходяться за межами районів міста Житомира.
Запоріжжя — 7 районів.
Інших населених пунктів у міськтергромаді немає.
Кропивницький — 2 райони:
Миколаїв — 4 райони.
Інших населених пунктів у міськтергромаді немає.
Одеса — 4 райони.
Інших населених пунктів у міськтергромаді немає.
Полтава — 3 райони.
Інші населені пункти (Абазівка, Андріївка, Андрушки, Бершацьке, Бочанівка, Бричківка, Бугаївка, Валок, Верхоли, Витівка, Глухове, Говтвянчик, Гожули, Грабинівка, Гринівка, Гутирівка, Давидівка, Долина, Жуки, Залізничне, Затурине, Зорівка, Івашки, Їжаківка, Каплунівка, Карпусі, Келебердівка, Ковалівка, Косточки, Лаврики, Лозівка, Макарцівка, Макухівка, Мильці, Носівка, Олепіри, Очканівка, Падалки, Пальчиківка, Патлаївка, Петрівка, Рожаївка, Сем’янівка, Соломахівка, Соснівка, Супрунівка, Тахтаулове, Тернівщина, Трирогове, Уманцівка, Циганське, Червона Долина, Чорноглазівка, Шостаки, Яцинова Слобідка) увійшли до складу міськтергромади у 2020. Змін меж районів міста поки що не відбувалося.
Старостинські округи поки що не були утворені.
Кременчук — 2 райони.
Інші населені пункти (Потоки, Мала Кохнівка, Придніпрянське, Соснівка) увійшли до складу міськтергромади у 2020.
У вересні 2020 був створен відповідний старокруг (4 нп). Змін меж районів міста у 2020 не відбувалося. Населені пункти Потоки, Мала Кохнівка, Придніпрянське, Соснівка і Потоківський старокруг зараз знаходяться за межами районів міста Кременчук.
Суми — 2 райони:
Харків — 9 районів.
Інших населених пунктів у міськтергромаді немає.
Херсон — 3 райони:
Отже:
Грунтуючись на тому що:
і була запропонована схема #2.
Це твердження суперечить нормам Закону в частині підпорядкування старост (старостинських округів радам громад)
Тож старости/старостинські округи утворюються за рішенням рад громад, “крім адміністративного центру об’єднаної територіальної громади”, тож сходу мінус всі міста які є адмін центрами громад, тобто всі наведені вище.
Не суперечить. Підпорядкованість та розташування - «две большие разницы». Щоб розвіяти всі сумніви: дивиться рішення 7313-МР Сумської міської ради від 31.08.2020
Саме так + не можуть бути у містах (Винники, Дубляни, Моспине)
Strtg_, тобто, старостинські округи могли утворювати ОТГ яких після виборів уже не існує, тому що їх укрупнили. Укрупнені новоутворені громади за законом можуть призначити старосту і перерахувати населені пункти які він представлятиме. Але не можуть створити старостинський округ. Тому що такого поняття юридично зараз не існує. Чи варто тоді взагалі мапити старостинські округи?
Староста тепер звичайний член виконкому ради громади — для чого йому цілий адмін рівень?
Існує. Створені старокруги ніхто не ліквідував
В обговоренні йде річ тільки щодо старокругу. Ніхто розмічати старост не пропонує
Тобто ОТГ зникли, а старостинські округи залишилися?
Саме так. Про це у законі ж написано
Де саме написано що у новоутворених громадах вони залишаться?
Нагадаю, що адміністративні центри та території тергромад були затверджені 12.06.2020
Так це не ті громади. У нас вже немає ОТГ. Є нові укрупнені територіальні громади, до рад яких і вибрали депутатів. За такою логікою треба залишити на мапі і кордони ОТГ.
Саме так, тому зараз ради не можуть утворювати нові старокруги. Але чому Ви вирішили, що всі старокругі були ліквідовані - незрозуміло.
Ви в курсі, що рішення по створення деяких районів міст були прийняті ще до 1992 року у СРСР? Вони пережили утворення нової держави і адміністративну реформу без будь-яких повторних утворень районів після кожної зміни адміністративно-територіального устрою і ці рішення рад досі діють.
Райони міст у нас в Конституції, тому й досі існують. Старостинські округи не ліквідовано, але й статус їхній зараз дуже сумнівний. Думаю що доведеться чекати змін у законодавстві а тоді вже мапити
ОТГ були ліквідовані. Дивиться «Про затвердження перспективного плану формування територій громад» та «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад» відповідного регіону.
Не сумнівний. Якщо у Вас є проблеми в розумінні законодавства щодо АТУ та місцевого самоврядування - раджу Вам уважно вивчити нормативно-правову базу
Я намагаюся розібратися. *зняв питання