Якщо правильно розумію, то щодо визначень адміністративного устрою до рівня громад розбіжностей серед учасників обговорення немає.
Як я і писав це раніше, пропоную застосовувати наступні значення admin_level=* для позначення відповідного рівня в ієрархії адміністративного підпорядкування.
Значення теґу admin_level=*
| **Адміністративна одиниця** | **admin_level** |
| --------------------------------------------------------- | --------------- |
| - Країна | admin_level=2 |
| - Область, Автономна республіка Крим, | admin_level=4 |
| міста Київ та Севастополь | |
| - Райони областей | admin_level=6 |
| - Територіальні громади (міські, селищні та сільські) | admin_level=8 |
| - Райони в міських громадах, містах Київ та Севастополь | admin_level=10 |
| та старостинські округи в селищних/сільських громадах | |
| (за наявності) | |
Тепер поговорімо про складові громад: райони в містах та старостинські округи.
Райони в містах
Кілька цитат з Закону
Закон визначає систему місцевого самоврядування в Статті 5.
Тож районна рада в місті, в містах з районним поділом, є наступним рівнем в адміністративній ієрархії, після рівня громади. Для позначення території районів в містах буде використовуватись admin_level=10, як найнижчий щабель адміністративної складової. Нижче за район в місті йде тільки орган самоорганізації населення, але він не є суб’єктом адміністративного управління. Таким чином застосування admin_level=10 для районів в містах є цілком логічним.
Зі статті 14 виходить, що ради громад можуть делегувати частину власної компетенції органам самоорганізації населення, які в цьому випадку виступають як медіатор між населенням та радою громади. З одного боку вони є представниками мешканців, а з іншого - представниками ради громади, але не є самостійними, а ні в прийняті рішень, а ні в їх реалізації. Тож, територію на яких вони діють не виділяємо в окремий адміністративний рівень.
Якщо до складу міської територіальної громади входять крім самого міста інші населені пункти, а саме місто має районний поділ, райони в місті утворюються лише в межах міста. Вони не мають покривати всю територію громади або міста. У міської громади можуть бути території, які підпорядковуються напряму раді міста, утворюючи таким чином прогалини в покритті території міста районами.
Старостинські округи
Старостинській округ утворюється для покращення доступу жителів громади до адміністративних послуг в межах їх сіл та селищ. Один старостинський округ може об’єднувати кілька сіл та селищ в межах території таких сіл (без прилеглих до них сільськогосподарських угідь, лісів й таке інше). Так само як і райони в містах, старостинські округи не мають покривати всю територію громади без прогалин. Територія по за межами старостинських округів керується безпосередньо виконавчими органами громади. Старостинські округи в містах не утворюються.
Відповідно до положень статті 51, старости є членами виконавчих комітетів відповідних рад, крім виконавчих комітетів районних рад в містах.
Староста на відміну від депутатів відповідних рад не є виборною посадою, хоча він і є особою яка представляє сіла та/або селища.
Через те що старостинські округи, утворюються по за межами міст та є переважно сільськими/селищними утвореннями, і вони не перетинаються з районами міст, їх можна розмістити на тому ж самому щаблі адміністративної ієрархії що й райони в містах та застосовувати до них admin_level=10.