Kleine slootjes ook intekenen?

Hallo,

De afgelopen weken heb ik al een hoop :smiley: gehad met het verfraaien van mijn Ankeveen. Ankeveen is een polderdorp waarvan de landerijen doorkruist zijn met, absoluut niet bevaarbare, smalle slootjes en mijn vraag gaat over die slootjes (http://www.openstreetmap.org/?lat=52.266359&lon=5.100542&zoom=18). Ik neem wel aan dat het toegestaan is die slootjes er bij te zetten (waterway:stream), maar hoe denkt de kaartmaakgemeenschap hierover? Persoonlijk wil ik al die slootjes er wel inzetten; ik vind dat gewoon leuk om te doen.

Ik heb al wel ergens gelezen dat je niet (teveel) naar de renderer moet editen, wat, denk ik, inhoudt dat je werkt om het er mooi uit te laten zien in Mapnik, maar het hogere doel daarmee een beetje uit het oog verliest; nl. een kaart waar men straks op kan navigeren, voor auto, fiets en benenwagen.

Bedankt alvast!

imo alles toevoegen wat te mappen valt. In een later stadium zullen er zeker route/render programmas zijn die intelligent om zullen gaan met veel data. Dit wordt ook bedoelt met het niet teveel naar de renderer editen. Hiermee wordt volgens mij voornamelijk bedoeld dat men niet moet werken met workarounds rond bugs in de renderer (natural=water/natural=coastline bv.) . Als die bugs dan worden gefixed, zit je met wat bogus data.

Wat Skywave zegt :smiley: Alles toevoegen waar je maar zin in hebt (het moet tenslotte leuk blijven). Maar wel toevoegen zoals het hoort dus niet een primary weg als trunk mappen omdat je de groene kleur op sommige renders leuker vind ofzo.

De kaart is overigens niet primair bedoeld om erover te routeren waardoor huizen, onbevaarbare slootjes, putdenksels en lantaarnpalen (ik noem maar wat) niet gemapt zouden hoeven te worden. Een ander belangrijk doel van de kaart (naast nog vele andere) is een topografische kaart waar juist dit soort informatie weer van belang is. Kortom het doel van OpenStreetMap is om alles te mappen en het doel van de vele kaarten is om een bepaalde invalshoek op deze data weer te geven. Vandaar dat een correcte mapping belangrijk is.

Bedankt! En dat is ook eigenlijk het antwoord dat ik wilde horen :D. Ik ga dus lekker door zo.