Теґування адміністративного поділу в Україні

Тобто, на рівнях що нижчі за громаду ігноруємо топологічну вкладеність? Як той хто подивиться на всі ці межі (що перетинатимуться і збігатимуться) зможе хоть щось зрозуміти?
Усе-таки, це проблема.

Повертаємося до ієрархії. На рівнях країна (2) > область (4) > район (6) > громада (7) все чудово. Підпорядкування йде по цифрах униз. Є вкладеність та ієрархія.

Район у місті (8) > Ст. округ (9) > Нас. пункт (10).
Тут вже немає вкладеності та ієрархії.

Щось все до купи накидали.
Згідно Закону маємо три типи тергромад - міську, селищну, сільську.
Відповідно, маємо три типи старостинських округів - міський, селищний, сільский.
Тому ієрархія буде більш розширеною. З різною підпорядкованістю.

Не бачу особливой чудовости
країна (2) > область (4) > район (6) > громада (8) всё ровно так же замечательно, зато вполне традиционно.

Еще раз подыму вопрос про соответствие admin_level административных границ и addr:*.
Раньше addr:subdistrict соответствовал admin_level=8, теперь что?
— Хай все свой софт перенастраивают!
— Проживем без их софта, зато у нас не как у москалей.

У вас получилось:
Район города 8, а сам город (он же НП) 10.

А точно бывает Ст. округ внутри района городской громады? Может им одного номера уровня хватит?

@wowik, це не моя пропозиція а критика схеми від Mazda05. Я намагався показати що коли додавати admin level до населених пунктів схема втрачає свою ієрархічність та вкладеність.

Схоже що Mazda05 не вважає це проблемою:

Детальніше про старостинські округи та повноваження старост: https://decentralization.gov.ua/news/12980

Ще раз:


В большинстве случаев старостинские округа полностью внутри района гортеробщины. Однако в законе нет ограничений на создание старостинского округа из населённых пунктов в нескольких районах гортеробщины.
Что касается уровня - это не одноуровневые объекты. Все районы гортеробщины полностью составляют внешнюю границу гортеробщины.
Старостинские округа же не могут составлять теробщину (в том числе городскую), так как административный центр общины не может входить в старостинский округ (согласно закона), а также нет обязанности в создании старостинских округов на всей площади теробщины исключючая территорию административного центра.

Я зрозумів новий АТУ так. Деякі міські громади створюють районні у місті ради зі своїми депутатами. Якщо така міська громада має у своєму складі ще інші населені пункти, крім міста — можуть бути створені старостинські округи зі старостами. Території міського районурайонною у місті радою) і старостинського округу (зі старостою) не можуть перетинатися.

Якщо я помиляюсь, наведіть приклади старостинських округів що територіально усередині району міської громадирайонною у місті радою)

Дякую за посилання на Закон Про місцеве самоврядування в Україні.

Пізніше відпишусь стосовно норм викладених в ньому.

Поки що питання до Mazda05 - покажіть документ (розпорядження засідання ради територіальної громади) яким створено хоча б один старостинський округ :/.

Також прохання, коли ви посилаєтесь на щось ніби це загально відомий факт, не могли би ви давати посилання на першоджерела, бо те, що як вам здається відомо всім, може бути для когось відкриттям.

Також прохання до всіх учасників обговорення наводити ваші думки якомога докладніше. Це допоможе всім, по-перше, зрозуміти про що ви говорите, по-друге, допоможе під час створення документації, бо можна буде запозичити велику частину з того що було вже написано.

Всім добра.

Не обов’язково така міська громада (яка створила райони міськтергромади).
Старостинські округи можуть бути в будь-якій громаді, де є декілька населених пунктів: сільської, селищної, міської (в тому числі у тій, де немає районів міськтергромади).
Так, вони утворюються лише у селах та селищах (не у містах). Один старостинський округ може включати декілька населених пунктів.

Такої вимоги немає в законі:


https://smr.gov.ua/uk/miska-vlada/pishchnaskyi-starostynskyi-okruh.html

Новенський старостинський округ у Фортечному районі (Кропивницька міськтергромада).

Спасбі за посилання, бачу що деякі з цих старостинських округів створені лише кілька днів тому. Певно, варто очікувати їх створення й в інших громадах також, а не тільки в Сумській міській територіальній громаді.

З цим не сперечаюся:

З вашої схеми:

В якому законі можна прочитати детальніше про це?

У законі що ви цитуєте йдеться про утворення районних у місті рад саме у містах з районним поділом, і нічого не сказано про те що вони покриватимуть всю міську громаду.

Список районних у місті рад до яких проводилися вибори в жовтні (з сайту ЦВК):

м.Кривий Ріг, Довгинцівська районна у місті Кривому Розі рада	
м.Кривий Ріг, Інгулецька районна у місті Кривому Розі рада	
м.Кривий Ріг, Металургійна районна у місті Кривому Розі рада	
м.Кривий Ріг, Покровська районна у місті Кривому Розі рада	
м.Кривий Ріг, Саксаганська районна у місті Кривому Розі рада	
м.Кривий Ріг, Тернівська районна у місті Кривому Розі рада	
м.Кривий Ріг, Центрально-Міська районна у місті Кривому Розі рада

м.Кропивницький, Подільська районна у місті Кропивницькому рада	
м.Кропивницький, Фортечна районна у місті Кропивницькому рада

м.Полтава, Київська районна у місті Полтаві рада	
м.Полтава, Подільська районна у місті Полтаві рада	
м.Полтава, Шевченківська районна у місті Полтаві рада

м.Херсон, Дніпровська районна у місті Херсоні рада	
м.Херсон, Корабельна районна у місті Херсоні рада	
м.Херсон, Суворовська районна у місті Херсоні рада

Детально вивчив в законі варіанти розмежування районів всередині територіальної громади. Ви маєте рацію, дійсно не обов’язково, що райони міськтергромади покриватимуть всю територіальну громаду. Скоректую це в поясненні. Дякую за критику.
Однак те, що старостинський округ може бути всередині району міськтергромади цілком, є визначальним фактором у розподілі за рівнями об’єктів АТУ та об’єктів, що використовуються в місцевому самоврядуванні.

Ні. Територія селища Нове підпорядкована Кропивницькії міській раді а не Фортечній районній у місті Кропивницькому раді:

Новина: https://kr.depo.ua/ukr/kr/kropivnitski-deputati-pidtrimali-obednannya-z-novenskoyu-selishchnoyu-radoyu-202002141113942

Також у межах квартальних комітетів Фортечного району немає вулиць з селища Нове. http://kir-rada.gov.ua/meji-kvartalnih-komitetiv-fortechnogo-rayonu.html. Отже, Нове не входить до меж Фортечного району міста Кропивницький.

Район міста окремо, старостинський округ окремо.

Де ви знайшли посилання на підпорядкування?

http://kir-rada.gov.ua/files/zagalni-vidomosti.doc

В цій же статті і написано про підпорядкування міській раді, тому що вона створює округ і призначає старосту:

Не є офіційним документом, до того ж інформація застаріла на 12 років:

Нагадаю що до реформи 2020 року в АТУ не було чіткого розподілу повноважень. Той хто складав документ мав мало шансів розібратися.

Рішення Кропивницької міської ради

Про добровільне приєднання до територіальної громади міста обласного значення
http://kr-rada.gov.ua/uploads/documents/26944-3098-20200224.pdf

Про припинення Новенської селищної ради шляхом приєднання до Міської ради міста Кропивницького
http://kr-rada.gov.ua/uploads/documents/26964-rish_3099_14-02-2020.pdf

Про утворення Новенського старостинського округу
http://kr-rada.gov.ua/uploads/documents/26945-3100-20200224.pdf

Про затвердження Положення про старосту
http://kr-rada.gov.ua/uploads/documents/26946-3101-20200224.pdf

Стисло поясню що відбулося. Селище Нове та територія навколо нього адмініструвалися Новинською селищною радою. Ця рада припинила своє існування, а її повноваження перейшли до міської ради міста Кропивницького. Не до Фортечної районної у місті Кропивницькому раді. Згодом був призначений виконувач обов’язків старости.

У цій статті йдеться мова не щодо підпорядкування, а щодо компетенції того, який орган має повноваження на створення старостинського округу. Цитата додана тому що Ви зробили висновок без підстав:

У ради Фортечного району Кропивницького немає повноважень на утворення старостинських округів у тому числі на підпорядкованій території.
На поточний момент територію Фортечного району ніхто не змінював. Селище Нове ніхто зі складу Фортечного району не виключав.
У зазначених Вами документах немає ніяких згадувань про Фортечний район та зміну його кордонів.

Я взагалі не зміг знайти надійне джерело інформації про межі Фортечного району. Натомість, я знайшов програму зі встановлення та зміни меж, затверджену рішенням ще Кіровоградської міської ради в 2016 році: https://www.kr-rada.gov.ua/uploads/documents/ua-rishennya-dodaatok-88-23-02-16-p.pdf

Цитата:

Реформа адміністративного устрою триває і рано чи пізно такі проблеми будуть вирішені розробкою нової документації. Але я не думаю що межі старостинського округу і району у місті будуть вкладеними. Або будуть змінені межі району, або буде ліквідований старостинський округ.

До речі бажано б було затвердити формат name, бо зараз кожен робить по своєму

Давайте визначимось, в першу чергу з термінологією та поняттями, які застосовуються в Законі Про місцеве самоврядування в Україні та їх використанням для цілей створення правил позначення адміністративного устрою в ОСМ.

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Основні терміни, використані в цьому Законі

** форматування в цитуванні зроблено для того, щоб показати два способи утворення громад*

Тобто територіальна громада може бути:

  • утворена як в одному населеному пункті, який є самостійною адміністративно-територіальною одиницею, так і
  • об’єднувати кілька населених пунктів та мати єдиний адміністративний центр, там де знаходяться керівні органи громади.

Представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада)

Тут, як на мене, все чітко - суперечок не має бути.

Далі, тут, виникають варіанти, які в законі не розкриваються, але важливими для подальшої розробки Правил.

Якщо йти за порядком та використовувати принцип аналогії, то виходить, що тут мається на увазі наступне

  • область - адміністративно-територіальна одиниця, об’єднує райони, у якої є адміністративний центр та представницький орган;
  • район - адміністративно-територіальна одиниця, об’єднує громади, також має власний адміністративний центр та представницький орган, громади представлені містами, селищами та селами.

Далі йде рівень громад, тобто міські громади, селищні та сільські громади, які мають власні адміністративні центри та власний представницький орган:

  • місто (міська громада, може мати у своєму складі підлеглі міста, селища та села) - є самостійним адміністративним центром, має власний представницький орган (адміністрацію) та входить до складу лише одного району, не може входити до складу іншої громади.
  • селище (селищна громада, може мати у своєму складі селища та села, не може входити до складу іншої громади, наприклад міської громади) - є самостійним адміністративним центром та має власний представницький орган (адміністрацію)
  • село (найменша громада, обмежується територією одного села, чи може бути об’єднанням кількох сусідніх сіл, так само як і селищна громада не може входити до складу інших громад) є самостійним адміністративним центром та має власний представницький орган (адміністрацію).

Тобто, підпорядковані села, селища та міста, які входять до складу громад не є адміністративними одиницями та не мають власних представницьких органів, а мають лише депутатів в радах громад, до складу яких вони входять.

Але за Законом їх мешканці мають право утворювати органи самоорганізації населення.

Громади, в межах району, утворюють нерозривний простір без прогалин та перетинів. Громади, що знаходяться поруч мають спільну межу. Території громад не можуть виходити за межі районів, а райони за межі областей, як і області за межі кордону України.

PS про райони в містах та старостати буде далі, і так вийшло багато.