Nederland af? of toch niet???

het moet jullie toch ook wel opgevallen zijn… zal wel zo zijn dat tiles nog gerenderd moeten worden

De AND data zit nog maar net in de database en de tiles op InformationFreeWay zijn nog niet allemaal ververst. Het klopt dus wel dat de kaart er raar uitziet.

De data die er nu inzit is veelal jaren oud. Nieuwe wegen, woonwijken missen en moeten toegevoegd worden. Ook zijn er al berichten dat de data van AND vol fouten zit die eruit gehaald moet worden. Kortom, er is nog meer dan genoeg te doen en Nederland is nog lang niet af…

zekers waar… zo kan ik nog wel een mooi mapping project bedenken… Map het NS Spoor, alle ns spoorlijnen worden slechts weergegeven als enkel spoor…
en daarbij… zo te zien zijn alle tiles nu wel gerenderd (zoom=12) echter alle sub-tiles nog lang niet (zoom=17)

Aangeven of een spoorlijn 1, 2 of meer sporen heeft kan met de tag: ‘tracks’, dus niet door meerder lijntjes te tekenen. Het aantal tracks wordt alleen niet weergegeven op de meeste kaarten (Zou op een openbaar vervoer kaart wellicht interessant zijn om te vermelden).

Nederland is inderdaad niet af, zeker als je de “Map” ook vooor fietsers and voetgangers wilt gebruiken. Ik zie verschillende manieren om een weg die voor auto’s geschikt is, maar alleen voor auto’s doodloopt en niet voor fietsers/voetgangers aan te geven.

Zijn daar afspraken over hoe dat gedaan moet worden? Is voorlopig denk ik een typisch Nederlands probeem.

Dat is geen probleem. Teken de gehele weg, zowel voor auto’s als fietsers en split deze op de plek waar de wegtype veranderd. Voeg nu de tag highway=cycleway toe aan het stuk weg waar alleen fietsers mogen komen en highway=unclassified of tertiary of secondary o.i.d. op het deel waar zowel auto’s als fietsers mogen komen.

Kijk eens op de map features pagina en de standaard mapping techieken pagina.

Bedankt, werkt inderdaad goed en is inmiddels ook “gerendered”.