Website van RWS

Afgelopen week struikelde ik over de website vaarweginformatie.nl van Rijkswaterstaat. Op hun kaart zag ik dat ze linken naar Leaflet en niet naar de auteursrechtenpagina van OSM. Daarover heb ik een e-mail gestuurd volgens het voorbeeld op de Wiki. Op die e-mail kreeg ik vandaag deze reactie:

Excuses voor het feit dat RWS hier onvoldoende aandacht aan heeft besteed. Wij hebben direct een wijzigingsverzoek opgesteld naar de leverancier van vaarweginformatie.nl op basis van het gestelde op de auteursrechtenpagina.
Aangezien wijzigingen in dit kader verwerkt worden via een releaseplanning kunnen wij niet op voorhand aangeven wanneer deze wijziging zal worden doorgevoerd. Wij verwachten dat dit niet eerder kan dan 1e of 2e kwartaal 2021, maar u kunt er van op aan dat dit een hoge prioriteit krijgt.
Overigens onze complimenten met de hoge kwaliteit van OSM-Nederland.

*Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
*

Met vriendelijke groet,

Landelijke Informatielijn Rijkswaterstaat

Hier heb ik natuurlijk netjes op geantwoord. Ik deel het hier zodat jullie hier ook van op de hoogte zijn en zodat jullie het welverdiende compliment ook meekrijgen.

Edit: persoonlijke info verwijderd.

Goed gedaan!

Postings over toepassingen van OSM staan over het algemeen hier: https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=801851#p801851

@Peter Elderson Dankjewel!

@Geim Dat is waar ik de website ontdekt heb :slight_smile: