Wat was de bedoeling van deze mapper?

https://www.openstreetmap.org/user/rob_st/history#map=14/51.9628/5.6152&layers=N

Ik begrijp niet wat zijn intentie was. Hij heeft een paar kleine changesets gemaakt en is al zo’n zes jaar inactief. Is er iemand die dit wel snapt, of zal ik het verwijderen?

P.s. Ik ben vandaag naar Rhenen geweest om POI’s te fotograferen, dus die zet ik binnenkort op OSM, maar ik ben zijn gemapte “literatuur” niet tegengekomen.

Hij heeft geprobeerd een aantal literaire zaken te koppelen aan de straten waar ze naar verwijzen. In Nederland hebben we veel straten die naar schrijvers en hun werk verwijzen. In dit geval heeft hij een losse node op een straat gezet, daar een naam aan gegeven (“literaire informatie”) en vervolgens in een note aangegeven wat hij wilde laten weten.
Beide zaken zijn in dat opzicht verkeerd, want de naam is niet wat je daar ter plekke kunt zien, en die note zou dan in ieder geval description= moeten zijn.
Het rendert in ieder geval niet.

Het idee is leuk, maar niet erg zinvol op deze manier.
Hij had beter uMap kunnen gebruiken…

Dankje voor het inzicht. Ik ben al aan het editen in deze omgeving, dus ik zal dit wel verwijderen.

Wat je zou kunnen doen is verwijzen naar de Wikipediapagina van de betreffende schrijver of dichter.

Dat kun je doen met de sleutel “wikipedia” en als waarde “nl:Naam artikel met spaties”.

Leuk project trouwens! Misschien kun je de foto’s weer uploaden naar Wikidata. In dat geval link je in Openstreetmap door de sleutel “wikidata” te gebruiken en de Q-code “Q########” uit wikidata te vermelden.

Om de literatuur te mappen zou je moeten verwijzen naar een fysiek object, en dat is hier niet gebeurd. De mapper heeft hier alleen nodes geplaatst met een naam en notitie. De info heb ik voor nu weggehaald in deze changeset: https://overpass-api.de/achavi/?changeset=92855639

Wat wikidata betreft, ik ben daar zelf niet zo betrokken/ervaren mee, maar ik ben nu wel Q-codes aan het toevoegen van winkelketens die al in wikidata staan. De foto’s die ik heb genomen zijn ook alleen bedoeld als “foto mapping” voor mezelf, dus ze zijn niet echt kwalitatief genoeg om te uploaden. Misschien is dat iets voor een volgende keer, maar dan moet ik ook uitzoeken hoe wikidata werkt.