Verzoek BAG-import - gesloten. Gaarne naar het nieuwe forum

gedaan

eea bijgewerkt

nrs staat er nu bij

zie geen wijziging in BAG op nr 30; ook niet op schuur/garage, en ziet er met luchtfoto al goed uit…

gedaan

AUB import:

0788100000013704
https://www.openstreetmap.org/?mlat=51.65795&mlon=5.21118#map=18/51.65795/5.21118

Met dank!

Staan erbij - nogal wat stond nog op Bouwvergunning, maar die even met de hand ingetekend.
BAG-ambtenaar is zeker tijdje met vakantie…

gedaan

Verbouwing bijgewerkt

Kun je aangeven welke adressen er inmiddels gebouwd/klaar zijn?
Wat verder in de BAG staat, is Bouwvergunning Verleend (wijzigingen rond eind Juli, dus dan moeten ze wel heel snel aan de gang gegaan zijn)
… of de BAG loopt daar een paar maanden achter.

Diverse in omgeving Daarle bijgewerkt.
achter Oetbrink 25, 31-35 in BAG (nog ???) geen schuurtjes te zien.
Als ze er echt staan, kun je ze zelf wel toevoegen met source=survey.

Ook

erbij getekend, omdat BAG status nog Bouwvergunning is.

Als het goed is nu weer bij - en mijn geografische kennis ook weer geüpdated

In Oud-Beijerland lijkt er bij de laatste import, 6 jaar geleden iets fout gegaan te zijn, voor vier huizenblokken (die die rood oplichten) zijn de huizen verkleind:

openstreetmap link: https://www.openstreetmap.org/#map=19/51.82402/4.40532

Zou iemand de import opnieuw kunnen doen?

Bedankt, ook voor het aanpassen van Oetbrink 40,42,44! De schuurtjes staan inderdaad niet in de BAG, mijn fout. Ik zag hen in de BGT-layer in JOSM (ook op PDOK foto’s) en ging ervan uit, dat gebouwen in de BGT ook in de BAG moeten staan. Blijkbaar klopt dit niet. Persoonlijk ben ik nooit in Daarle geweest, dus ik zet er zo snel geen schuurtjes bij zonder valide bron.

PS: node 7801897492 plakt aan building=house én aan landuse=residential. Ik vermoed dat dit per abuis is gebeurd? Ik doe niet zo veel met landuse, anders had ik het meteen zelf aangepast.

Hallo,

AH in Burgh Haamstede is sinds verbouwing niet meer up to date (inclusief Gall&Gall en Etos)

1676100000459469

https://www.openstreetmap.org/#map=19/51.69220/3.73593

bedankt vast,

kaartenliefhebber

  1. Overkappingen, en open schuren/kapschuren komen niet in de BAG te staan (alleen afsluitbare ruimtes/panden).
    In de BGT zouden die best wel kunnen komen, want vanaf een luchtfoto is niet te zien of een schuur aan 4 kanten muren heeft.
    Sommige kapschuren ten onrechte ooit wel in BAG gekomen, maar zijn er meestal weer uitgehaald.
    Volgens BAG dan vaak “gesloopt” maar op de foto nog duidelijk te zien… Het gebouw laat ik dan staan, maar zonder de BAG-tags.

  2. Als ik het goed zie, is node 7801897492 alleen deel van huis 835865526 (Hellendoornseweg 4a), en zit niet vast aan een landuse…
    JOSM vind het tegenwoordig zelfs niet fijn als een Landuse dwars over een Building heenloopt. Bij Validatie proberen we die Waarschuwingen ook gelijk op te lossen.

Gelukt, met behoud van historie op de contour, omdat de meeste een binnentuintje hebben, werden het multi-polygonen.

AH uitgebreid en nr 73a en 73b zijn erbij gekomen. Waarschijnlijk 1 voor Etos en 1 voor GG, maar jammer genoeg bezuinigen winkels meestal op duidelijke huisnummerborden…

Bedankt, duidelijk! Geen idee wat ik gisteren zag met node 7801897492. Het was heet… Vandaag gelukkig niet meer!

Bedankt, ziet er weer goed uit, wel opmerkelijk een huis met binnentuin…