Plaatsnaambordjes: direction. Eigen foutje 'mechanisch' repareren

Ik heb in de laatste zes maanden een paar honderd plaatsnaambordjes gemapt (traffic_sign=city_limit) of bij bestaande borden ‘direction’ toegevoegd. Helaas heb ik de documentatie verkeerd begrepen en heb daarom direction systematisch verkeerd gezet: backward ipv forward en andersom. :open_mouth:

(Als de node met city_limit deel uitmaakt van een highway, moet direction In de stad wijzen, niet naar buiten)

Ik ben nu van plan om dit te repareren. Een overpass-query heb ik al in elkaar getimmerd, die alle plaatsnaambordjes oplevert met direction en die door mij het laatst zijn aangeraakt. Dat wordt een snelle edit (ik ben zeker dat ik het systematisch verkeerd heb gedaan). Lastiger worden die bordjes, die ondertussen door anderen zijn aangeraakt. Ik heb er tientallen gevonden. Dat wordt een tweede edit met veel handmatige checks. Ik ga me natuurlijk beperken tot direction tags die ik zelf heb gezet (eerlijk gezegd zijn er niet veel anderen in de gebieden waar ik map).

Als ik de regels voor mechanical edits goed begrijp, is het toegestaan om eigen foutjes op die manier te repareren. Ik ga ervan uit dat mijn probleem hieronder valt. Mocht iemand niet eens zijn hiermee, dan hoor ik het graag. Ander feedback is natuurlijk ook welkom.

Ik kan geen bezwaar zien tegen het al dan niet mechanisch repareren van je eigen fouten. Uiteraard checken of je niet de correcties van anderen op jouw fouten niet abusievelijk ‘terugcorrigeert’.:slight_smile:

Gedaan! Alle direction-tag’s omgedraaid. Alles handmatig gecheckt wat door anderen was aangeraakt, spot-check’s op de 395 bordjes die nog ‘op mijn naam stonden.’ Nu moet het kloppen. Wel nog een paar andere probleempjes tegengekomen: een bordje dat aan een landuse vastzat en eentje zonder naam, allebei gefikst.

Flink wat bordjes staan nu nog op twee highway’s tegelijk (‘kruispunten’), dat is eigenlijk niet de bedoeling (want ‘direction’ gaat stuk als je een van die twee wegen omdraait). Sommige heb ik al gerepareerd, de rest moet ik per Overpass zoeken. Deze query lijkt te werken … http://overpass-turbo.eu/s/WGO … maar is heel langzaam. Is hier een Overpass-goeroe en weet een trucje? :slight_smile: