Maastunnel weer open

Sinds vanmorgen is de Maastunnel weer open in beide richtingen. Op OSM nog niet.
Het is te simpel om gewoon de construction eraf te halen, want de richting en aansluitingen kloppen dan niet en de busroutes zullen ook aangepast moeten worden.
Wie o wie?

Weg is open nu en als het goed is staan alle oneways goed.
Busroute was er maar 1 en die loopt nu ook goed weer.

Top Sander! We zijn weer actueel.

En de fiets-/voetgangerstunnel gaat/is dicht?
Hoewel een 010’er van bouw woon ik iets te ver weg nu om dat te checken in het veld :slight_smile:

In december IVQ heeft daar een note over gemaakt https://www.openstreetmap.org/note/1888999

Sinds vandaag is het fietsgedeelte van de Maastunnel weer open. De construction heb ik er maar af gehaald zodat het tenminste routeert voor fietsers.
Voor voetgangers blijft de tunnel vooralsnog gesloten tot later in het jaar. foot=no staat er overal nog op.
Of e.e.a. nog zo klopt laat ik maar even over aan de lokale mappers. Het gaat mij er nu even om dat fietsers weer routeren.

Edit 2… De fietsroute in de tunnelbuis heb ik ook van constructie gehaald. Weet even niet of de notatie nog klopt met note=
De wandelroute op slot gelaten.

route stond op lcn, dat gewijzigd in rcn en de note tag omgezet in ref, verder nog wat sorteerprobleempjes en de route was nog wat te lang, kp 13 is verplaatst

Dick bedankt… Ja… dat had ik ook gezien, maar wilde niet direct alles omgooien. Heb ook nog een 'opmerking ’ gezet en één bijgewerkt op de kaart. Tijdelijke veerroute?

Die tijdelijke veerrroute zal nog wel voor de voetgangers moeten blijven varen, denk ik.

Beste Eggie,

Mijn reactie heeft niets met de Maastunnel te maken. Maar ik weet geen andere manier om mijn vragen te stellen; daarom langs deze rare weg. Mijn vragen zijn: 1) Wat is een PB? 2) Hoe verstuur ik een PB

Met vriendelijke groet,
NHVELDH

Dag NHVeldH

Een PB is een Persoonlijk Bericht… Alleen te lezen door de ontvanger. Dit itt het commentaar op de changesets. Wanneer je op iemands accountsnaam klikt kun je bovenin klikken op Bericht Verzenden.
Dit in www.openstreetmap.org
In mailbox in je reguliere mail kun je dan niet direct iemand beantwoorden. Eerst de link openen naar openstreetmap.org.

edit… In OSM.org krijg je een link bovenin met een 1-tje. Daarin kun je ook je berichten lezen. Je reguliere mail bevat alleen de link met bericht, maar is niet om te beantwoorden.

In dit forum kun je overigens ook PB versturen. Klik op Email in iemands bericht. Wel eerst inloggen anders zie je geen Link naar de email staan
Gr Eggie

Voor het laatste nieuws over de maastunnel zie:

https://www.maastunnel.nl/nieuws/maastunnel-vanaf-vrijdag-3-juli-open-voor-fietsers

Gisterenavond doorheen gefietst en je kan er ook al als voetganger doorheen, foot=no dus weggehaald.

De pont blijft nog een weekje varen.

Oke emvee… Heb je nog naar die wandelrouterelatie gekeken… want die had ik op construction laten staan?

Bedankt voor de reminder, ook de rouite 15-65 is weer zoals hij was.

:slight_smile:

Over 5 minuten gaat de laatste pont, dus het Maastunnelveer opgeheven.

De toegangspaden nog laten staan, die zijn nog niet weg maar ik zal komende weken eens gaan kijken.