Melden en terugdraaien/verwijderen illegale imports

Ik snap de uitgevoerde acties gelet op de discussie hier (ook over Tilburg).
Ik heb echter in gebied de Plantage (Meteren), voordat KiaaTix zijn imports gedaan heeft, de nodige infrastructuur (wegen, water, groen) ingetekend op basis van gpstracks, survey en controle via actuele luchtfoto. Ik constateerde al eerder dat door de BGT-imports (die ook niet actueel waren) veel van mijn werk was verdwenen. Nu die BGT-import grotendeels is verwijderd, is het een gebied met bijna alleen landuse=residential/construction.
Door het hele gebeuren ontbreekt het me echter aan de motivatie op dit moment om dit gebied weer bij de kop te pakken. Dus wie wil…
Enige positieve wat ik zie is dat de wegen nu uitgelijnd zijn tov mijn gpstracks (toen nog ingemeten op basis van zandcunet).

Kees, ik heb vanmiddag de belangrijkste elementen met t handje opnieuw ingevoerd, met name een paar stukken water. Dat was voor ik je reactie las, ik miste ook wat.

Dat lijkt me voldoende reden

Het is me niet duidelijk welke reden je met deze afbeelding probeert aan te geven. Kun je dat misschien met enige woorden toelichten?

Een parkingspace van (geschat) 20 cm breed.
En mogelijk is een parking_space in een parking juist (los van de toegevoegde waarde), maar het blijft een import die niet gedocumenteerd is…

Geen revert mogelijk, dus veel handmatig, helaas…

Ik ga er van uit dat 99% niet nadien door andere mappers gecorrigeerd is.

En als je met een automatische import een parking_space over een speeltuin plaatst moet je zelf de speeltuin aanpassen en dat niet aan anderen overlaten, toch?

Bedankt voor je duidelijke melding, Kees!
Ik begrijp heel goed dat het niet motiveert wanneer eerst veel van je werk verdwijnt en vervolgens het gebied behoorlijk leeg wordt getrokken. Het is zonde wanneer bijdragen die zijn gebaseerd op survey en nauwkeurige controle teniet worden gedaan. Ik stuur je een bericht om je om nadere details te vragen zodat ik kan kijken wat ik eventueel nog kan herstellen, naast hetgeen Jillis al opnieuw heeft toegevoegd.

De afgelopen twee dagen ben ik verder gegaan met het terugdraaien en verwijderen van importdata van de accounts KiaaTiX_BGT en KiaaTiX.

Het betreft vooral landuse-data langs spoortrajecten in Noord-Brabant:
Breda - Belgische grens
Breda - Tilburg
Tilburg - Eindhoven
Tilburg - Den Bosch
Eindhoven - Den Bosch
Eindhoven - Maarheze

Verder:
Stukken BGT-data rondom Eindhoven Centraal Station
Parkje bij Neerijnen.
Spoortunnel tussen Kampen en Dronten

Ik heb eerst in omgekeerd chronologische volgorde geprobeerd zoveel mogelijk wijzigingensets van KiaaTiX_BGT terug te draaien. Dat ging soms zonder conflicten, vaak met (herhalende) conflicten die ik uiteindelijk kon oplossen, o.a. door ook latere aanpassingen van het KiaaTiX-account terug te draaien. Ik heb een kleine 200 wijzigingensets teruggedraaid…
Bij enkele wijzigingensets was er geen doorkomen aan. Die data heb ik dan handmatig verwijderd.

Mijn indruk is dat er weinig werk van andere mappers verloren is gegaan, behalve daar waar was voortgeborduurd op de importdata. Er is door het reverten ook de nodige oudere landuse-data teruggekomen.

In Utrecht was KiaaTiX zelfs nog afgelopen december (!) bezig geweest met BGT-imports. Met gecontroleerde reverts en verwijderingen heb ik het meeste kunnen opruimen. Het betrof vooral detaillering aan beide zijden van het Centraal Station en perrons en brugdelen langs tramlijnen.

Controle rondom Utrecht Centraal door lokale mappers is wel gewenst. KiaaTiX had hier en daar eerder werk van andere mappers verwijderd (of zijn data er gewoon overheen gegooid) en doordat reverting er hier niet inzat was het Jaarbeursplein even verdwenen en heb ik het nieuw en globaal ingetekend.

Illegale import van KiaaTiX in Heerlen (Maanplein) verwijderd.

Andries, veel lof voor je arbeid maar ik mis de aankondigingen van al je terugdraaiacties van het werk van KiaaTiX sinds de bomen in Lelystad. M.a.w. je gaat volgens mij iets te snel. En viel de schade aan o.a. Heuvelgalerie en Jaarbeurs niet te voorkomen?

Illegale BGT-import busstation Tilburg teruggedraaid.

Dank je wel.

Telkens specifieke aankondigingen doen blijkt niet werkbaar omdat ik per geval pas tijdens het proces ontdek of reverten of verwijderen de beste oplossing is. Bovendien ben ik maanden bezig als ik telkens een paar dagen wacht.

Wie belangstelling heeft voor een bepaalde stad of regio kan zelf kijken of daar illegale imports zijn en eventuele aandachtspunten doorgeven.
Omdat ik meld wat ik heb gedaan kan ook iedereen nakijken of er verder herstelwerk nodig is.

Of de schade aan Heuvelgalerie en Jaarbeurs te voorkomen was geweest? Ja, achteraf misschien wel. Ik doe mijn uiterste best om uit te zoeken welke strategie het beste is, welke revert-volgorde optimaal is, enzovoort. Met de conflicten die voorbij komen is het onmogelijk om het perfect te doen.

Illegale KiaaTiX-import van detaillering van de Stevinsluizen in de Afsluitdijk bij Den Oever teruggedraaid.

Nog meer KiaaTiX-imports van afgelopen december opgeruimd:
Oosterscheldekering - data verwijderd.
Haringvlietdam - teruggedraaid.

Oh, maar je had best in bulk mogen aankondigen. “Ik ga over een paar dagen al het BGT importwerk van K. terugdraaien en/of verwijderen. Ik ga dat zus en/of zo doen.”
Wat rest er nog van nu?

Ja, ik was oorspronkelijk wel van plan om het duidelijker aan te kondigen. Na Lelystad ben ik inderdaad doorgegaan met Geldermalsen/Meteren zonder dat te noemen. Daarbij speelt mee dat jij die locatie in het topic gelinkt aan het begin van dit topic al had genoemd, KiaaTiX vervolgens zelf vertelde wat hij daar had gedaan en het als ‘test’ benoemde en er verder niemand op reageerde.

De uitleg van mijn eerste acties heeft een beeld gegeven van mijn werkwijze. Dat hielp me ook in mijn leerproces omdat ik nog geen ervaring had met reverting.

Na Geldermalsen/Meteren meldde ik dat ik naar de andere imports zou kijken en dat kun je interpreteren als ‘kijken en dan aankondigen’ of ‘ermee aan de slag gaan’.
De beperkte reacties en medewerking maakten ook dat ik dan maar zelf flink ben gaan doorpakken. Tijdens mijn acties is dat nog versterkt omdat ik genoeg verschillende namen van mappers voorbij zie komen die wijzigingen hebben aangebracht in ‘importgebied’ en niets hebben gemeld. Al is het natuurlijk zo dat illegale imports zich niet verraden door een rood vlaggetje op de kaart.

Het is daardoor veel solowerk geworden, wat wel het voordeel heeft dat ik een goed overzicht van en inzicht in de imports van KiaaTiX heb gekregen. Aan het eind zal ik wat inzichten en verwijzingen delen die het belang van mijn ingrijpen des te meer onderstrepen.

In Rotterdam heb ik detaillering aan het plein rondom de Sint Laurenskerk en het Stationsplein teruggedraaid en fly-overs in spoorwegen.

Wat nog rest:

  • Rotterdam: enkele (ondergrondse) metrosporen
  • Amsterdam: enkele metro- en tramsporen
  • Hilversum: landuse en parkeerplaatsen in een enkele buurt in het westen

En dan blijft Tilburg nog over met vele imports.

Nog meer KiaaTiX-imports teruggedraaid:

Hilversum-west: landuse en parkeerplaatsen in een buurt teruggedraaid.
Rotterdam: metrosporen teruggedraaid.
(Spoor)tunnel Oude Maas.
Spoortunnel Giessen.
Spoortunnel Zevenaar.

Hilversum, wat raar … nee, ik weet wel wat daar achter zit.
Tilburg, daar is Martin ook mee bezig en een lokale mapper.

De routerelaties van de metro-lijnen hebben daarmee het pre-natale stadium weer aangenomen:
De 8 routerelaties van de lijnen A,B,C zijn identiek.
De 4 routerelaties van de lijnen D,E zijn identiek.

Die 12 routerelaties zullen dus opnieuw moeten worden opgebouwd.

Er zal nu zeker het nodige te corrigeren en verbeteren zijn aan de metrolijnen in Rotterdam.
Mapper Azakh-world is daar al mee begonnen.