Het wie-wat-waar overzichtstopic

Hoi allemaal!!!

Ik ben sinds kort actief mapper en vind het leuk om te doen.
Ik heb met hulp van eggie inmiddels al een hoop geleerd (bedankt voor de begeleiding eggie!!).

Ik zal me voornamelijk richten op Winterswijk inclusief de buitengebieden.
Hierbij richt ik me op eigenlijk alles wat te verbeteren valt. Iedere keer een stukje.

Daarnaast fiets ik veel MTB-routes (zowel vaste routes als eigen routes).
Dit voornamelijk in Gelderland, Overijssel en Duitsland.
Onjuistheden die ik tegen kom wil ik ook wijzigen, maar dit blijft beperkt tot de routes die ik fiets.

Jeroen, welkom! Niet immortal meer? :smiley:

Voor het (helpen) invoeren van (gemarkeerde) MTB-routes is genoeg ondersteuning beschikbaar op dit forum!

Hoi!

Ben voornamelijk bekend in Flevoland, maar kom in principe door het hele land.
Moet nog veel leren, vooral JOSM en houdt me warm aanbevolen voor tips en feedback!

Voorzichtig weer begonnen als herintredend mapper.
Wat: dingen die me opvallen
Waar: Leerdam en omgeving

Nog op zoek welke tools bij me passen. Nu JOSM aan het uitproberen. Ik merkte dat Go Map!! op de iPhone niet zo nauwkeurig is.

Eggie houdt me nu nog op het rechte pad. Ik merk dat een fout snel gemaakt is.

Hoi allemaal. Ik ben begonnen met JOSM in maart en kan er ondertussen al aardig mee overweg. Grote dank aan eggie die mij op weg heeft geholpen.

Ik ben actief in:
Bennekom, Wageningen (voornamelijk)
Ede, de Veluwe, Nieuwegein-Zuid, Zuidland (soms)

Wie Ik ben Riemer uit Amsterdam
Waar Ik houd me vooral bezig met Amsterdam, maar soms ook gebieden rondom Amsterdam.
Waar ik OSM voor gebruik Op mijn fietsvakanties gebruik ik altijd maps.me om tijdens het fietsen de weg te vinden. Ik maak ook gebruik van de fietsroutes en knooppunten die in de osm database staan. Daarnaast gebruik ik osm.org als een gewone en makkelijke kaart.
Waarom Het begon met dat ik in mijn buurt aan het kijken was en dat ik dacht ‘Hey dat staat nog niet op OSM’. Dat ging ik toen toevoegen en nu ben ik al een tijdje bezig met OSM.

Wie: Manno. Redelijk recent verhuisd naar een gebied waar paden en gebruik daarvan misschien wat minder helder is dan in mijn vorige ‘buurt’
Locatie: Ik woon in de buurt van het drie-provinciën punt Drenthe-Groningen-Friesland maar net in noord Drenthe.
Waar ik OSM voor gebruik: Ik fiets redelijk wat, meeste op de racer maar af en toe ook op de MTB. Komoot en Strava maken in ieder geval gebruik van OSM.
Waarom ik hier ben: Toen ik laatst een willekeurige tour voor de MTB van Komoot haalde kwam ik een aantal obstakels tegen (van toch niet toegankelijk tot niet te vinden paden). Dus ik dacht: Laat ik eens kijken of ik anderen die, lichte, frustratie kan besparen.

Wie: Jos
Locatie: Ik woon in Zoetermeer
Waar ik OSM voor gebruik: Ik loop redelijk wat. Zowel in Nederland als in Duitsland en België (de Ardennen bij voorkeur). Ik maak routes voor de Roparun www.roparun.nl en gebruik daarvoor OSM kaarten binnen Basecamp van Garmin. Ook krijg ik vaak routes van de (hard)loop evenementen waaraan ik deelneem en die wil ik graag goed op paden kunnen plotten.
Waarom ik hier ben: Soms kom ik dan toch zaken tegen die niet overeenkomen met de werkelijkheid en na dat jaren binnen Basecamp te hebben opgelost voor mezelf (met directe lijnen) kwam eigenlijk de gedachte op om het probleem bij ‘de wortel’ aan te pakken en meteen voor iedereen op te lossen.

Ps. Dank aan MannoB voor het format

Wie: Ruud
Wat: Tot nu toe enkele kleine aanpassingen in mijn buurt
Waar: Den Haag (Zuidwest)

Handig om te weten: Ik heb de beschikking over jaarlijks vernieuwde luchtfoto’s, obliekfoto’s en streetview beelden van Den Haag van hoge kwaliteit. Die kan ik gebruiken om vragen van mensen te beantwoorden (ik ga geen beelden opsturen).

Ik ben niet heel actief met OSM in Nederland, maar aangezien er verder niemand in de buurt zit kan je mij erbij zetten voor Wolvega e.o. voor eventuele assistentie. Daarnaast kom ik ook regelmatig in Amstelveen.

Hoi. Ik ben Jordan uit Doetinchem.
Ben al een tijdje aan het mappen, maar had me eigenlijk nog nooit hier voorgesteld.
Ik fiets, wandel en MTB veel in de buitengebieden en dus ook bossen van Gelderland en ook een flink stuk over de grens in Nordrhein-Westfalen.
Voor navigatie gebruik ik Osmand. Routes voor deze fietstochten maak ik vooral in Komoot en soms in Judise.

Foutjes in OSM die ik tijdens de tochtjes tegenkom probeer ik in OSM te corrigeren.
Daarbij maak ik veel gebruik van de Strava Heatmap, AHN en de NRW DTM hillshade als layer.

Zet sinds december mijn eerste stapjes op OSM, gebruik JOSM. Woon in Zuidwest Drenthe en heb nog niet echt een focus op iets. Probeer met name te begrijpen hoe OSM/JOSM werken en doe af en toe een poging tot het doorvoeren van een verbetering.

Jordan en Koert: welkom.
Weet dat dit forum er is om al je vragen te beantwoorden, dus stel ze gerust!

Vandaag begonnen met bijdragen aan OSM (met 1 kleine aanpassing) en in het BAG-topic al verzocht voor import van een recent opgeleverd gebouw! Via Eggie heb ik in PM al een korte introductie gehad in deze community. Ik ben ook te vinden onder de nickname mrngm, oa in #osm-nl op het OFTC IRC-netwerk en elders op het internet.

Ik woon al een tijdje in Nijmegen. Mocht je vragen hebben over iets in die omgeving, laat maar weten :slight_smile:

Actief als fietser en wandelaar in de regio Amersfoort (Leusden) en Utrechtse Heuvelrug.
Interesses: (lange afstands) Fietsroutes, Wandelroutes, POIs zoals fietslaadpalen, bankjes, picnictafels enz. Ontdekken van nieuwe wandelpaden hoort er ook bij
Onderweg gebruik ik ook OsmAnd, hiermee bewerk ik POIs die ik tegenkom tijdens het ‘bewegen’
Met routering doe ik ook veel wat betreft fietsen en wandelen. Graphhopper, OSRM en openrouteservices gebruik ik en probeer ik zo goed mogelijk rekening te houden tijdens het maken en repareren van routerings-tags

Ik zou het leuk vinden om meer te gaan doen met BAG, ik heb me hier inmiddels ook al opgegeven.

Regio Venray. Allerhande werkzaamheden, vooral ‘alles’ bijwerken en aanvullen naar huidge situatie in de regio met BGT, AHN, site survey, keep right, enz… Ook paden met GPS inmeten in bossen etc.

Wie: Peter
Locatie: Ik woon in Heemskerk
Waar ik OSM voor gebruik: In mijn vrije tijd fiets (MTB, racefiets of recreatief) en loop ik graag door de natuur. Vakanties zijn meestal binnen Nederland, maar soms ook in andere delen van West-Europa. Voor mijn wandelingen en fietstochten maak ik vaak routes en gebruik daarvoor OSM kaarten binnen Komoot en Basecamp van Garmin, maar ik gebruik de kaarten ook op mijn horloge, handheld en fietsnavigatie. Ook download ik routes van de het internet (route sites) die ik dan als basis gebruik voor mijn eigen “avonturen”.
Waarom ik hier ben: Er veranderden continue zaken en ik kom in mijn eigen omgeving (die ik heel goed ken) zaken tegen die niet overeenkomen met de werkelijkheid of nog niet compleet zijn. Deze kaarten zijn een top initiatief, zijn reeds van hoge kwaliteit maar ook “work in progress” en ik kan misschien bijdragen om ze hier en daar nog verder te verbeteren of te detailleren. Hopelijk heeft iedereen er dan wat aan. Mijn tijd is beperkt dus ik zal zeker niet alle dagen online zijn, maar ik hoop toch het één en ander (zeker in Heemskerk en omgeving) te kunnen bijdragen.

Wie: Dannox (Danny). Nieuw op OSM (teruggekomen na een hele korte periode vanuit 2020).
Wat: Oplossen van opmerkingen, corrigeren van de tags Fixme & Key:Note (voor zover die van belang zijn) en het opzoeken en oplossen van nodes/ways zonder tags.
Waar: Bij opmerkingen probeer ik op de provincie Noord-Brabant te richten. Bij de overige dingen beperk ik mij voor nu tot de gemeentegrenzen van Veldhoven.

Zoals hierboven omschreven ben ik vrij nieuw en weet ik niet hoe ik alles op moet lossen. Daarom ben ik van plan om een apart vast draadje te maken waarin ik al mijn vragen kan stellen (in plaats van steeds losse draadjes maken). Misschien een idee om een algemeen vragendraadje te maken ipv al die losse?

Je mag gerust een draadje maken met vragen die je hebt/krijgt.
Ik had deze vraag in mijn begintijd ook (alhoewel zie ik dat ik al 2 jaar actief was, voordat ik onderstaand draadje startte)
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=23119