Ervaring met fietsknooppunten in Zuid-Holland?

Vandaag geprobeerd wat fietsknooppunten in Zuid-Holland (rond de Zilk) te vinden.

dat lukte niet. Waar een bordje met een knooppunt zou kunnen staan was het er niet, er begonnen routes in naar andere knooppunten die ook weer niet bestonden. Heeft iemand daar ervaring mee?

Als het zo’n bordje is als de bovenste op deze afbeelding:

dan kun je er vanuit gaan dat op dat kruispunt een knooppunt is. Je ziet aan dat bordje niet welk knooppunt het is. Als er een groot informatiebord bij staat, staat het daar wel op. Anders staat er een paar honderd meter ervoor “u nadert nu knooppunt XY”.

Wimmel, bedankt, daar was ik al bang voor, interessante puzzel wordt het zo. Hugo

Wat ik van anderen heb begrepen (omgeving Katwijk), is dat ze in die regio nog bezig zijn met het aanleggen van het netwerk. Ik denk dat er eerst de bordjes met routenummers geplaatst worden, later de knooppunten met infokaart, zoals het ook in Drenthe het geval is. De knooppunten in jouw regio zullen wrsch. ook nog niet op de kaarten staan, misschien een uitdaging om als eerste ze op de osm kaarten te zetten? :wink:

Wat dat betreft vind ik de bordjes van de Vlaamse knooppuntennetwerken een stuk prettiger. Daar staat het knooppuntnummer zelf ook op. Kleine moeite, groot plezier.

Bij www.gpstracks.nl kan je een gpx file downloaden van de knooppunten in div provincies, of je ze mag gebruiken voor de OSM kaart weet ik niet, maar je weet dan wel waar ze staan of zouden moeten staan, en kan je ze zelf ook nog een keer mappen en makkelijker vinden.

Volgens mij hadden ze geen toestemming gegeven om ze voor osm te gebruiken. Ik geloof dat waypoint het alleenrecht heeft voor z’n commerciële onroute fietskaart.
Maar hoe zit het met de provincies, zijn die al benaderd voor het verstrekken van gegevens van de routes?

Nog een ander mooi voorbeeld vind ik hier: http://www.fietsrouteplanner.nl/
De fietsknooppuntplanner van Twente met als achtergrond kaart osm.

ligfietser,

Goed voorbeeld, vind ik prima dat dat gebeurd. Hoop dat er meer zijn die dit netjes doen.

Gollem,

Ik kijk ook op de kaarten die langs de weg staan. Daar zitten fouten in (althans, nadat ze gemaakt zijn zijn er wijzigingen doorgevoerd) en dus moet je alles gewoon nagaan.

Hugo