Verschil weergave OSM online map <-> Garmin Basecamp

Mocht ik op het verkeerde forum zitten, dan alvast mijn excuses.
De mods mogen dan deze post weer verwijderen.

Ik zie dat OSM NL online op de browser een prachtige weergave biedt, compleet met huisnummers en al.
De vorm van mijn huis klopt ook precies! Wegen en rotondes lopen prachtig rond. Deze weergave lijkt me perfect voor Basecamp!

Als ik echter de NL kaart (open generic routable) download en bekijk in Garmin Basecamp zie ik dat de gebouwen nauwelijks te zien zijn op de kaart (erg weinig contrast met de achtergrond) en ook geen huisnummers bevatten. Wegen en rotondes zijn hoekig ipv mooi vloeiend.

Dus ook maar OpenFietsMap geprobeerd. Die ziet er wel beter uit, maar huisnummers ontbreken en gebouwen hebbende juiste vorm niet meer. Wegen lopen hoekiger dan de online OSM.

Mijn vraag aan jullie: welke kaart moet ik downloaden om exact dezelfde weergave te krijgen als de online browser versie van OSM NL?
Of is dit een kwestie van verkeerde instellingen binnen Basecamp?

Vriendelijk bedankt alvast!

Welkom Vince, je vraag is op het goede forum gesteld dus excuses zijn niet nodig :slight_smile: en het ligt niet aan je instellingen.
De weergave van de online browser is helaas niet mogelijk in Basecamp om verschillende redenen.
De hoekige vormen moet je helaas mee leren leven omdat Garmin een veel lagere resolutie van het
kaartgrid heeft. Ronde vormen als rotondes worden daardoor misvormt weergegeven. Huisnummers zijn bij de meeste kaarten ook weggelaten om het kaartbeeld rustiger te houden, hoewel er wel Garmin kaarten bestaan waarop wel huisnummers staan. Gebouwen op de generic map worden idd minder goed weergegeven, probeer de versie met mapnik typ file of de generic new style.

Dank voor je uitgebreide antwoord!
Ik zal de alternatieven die je aangeeft eens proberen.

Generic new style ziet er bij mij tenminste prima uit in Basecamp.

Hmm, de generic new style heeft ook rare gebouwen: schuurtjes en andere kleine gebouwen zijn lelijke driehoeken ipv rechthoeken.
Ik kan alleen de versie met mapnik typ file niet vinden, kan iemand mij helpen? Bedankt alvast!

Vince, alle Garmin kaarten zijn in meer of mindere mate “verminkt”, ligt gewoon aan het Garmin grid. De mapnik typ file zit alleen bij de generic map als optie.

Het is niet anders.

Je kunt overwegen om OsmAnd te installeren op een android toestel.

Je kan osmand ook op je pc draaien met deze java app: https://sourceforge.net/projects/offroadosm/

waar zou ik deze kaart kunnen vinden, ik heb zelf ook de vraag gesteld over huisnummers in basecamp

Generic new style ziet er bij mij tenminste prima uit in Basecamp.

mijn bericht kwam een beetje vreemd over, ik bedoelde dat generic new style map bij mij ook geen huisnummers geeft.