Verlaging maximumsnelheid per 12-16 (?) maart

de plugin revert wellicht?

Lijkt verdacht veel op een automatische import, iets wat m.i. eerst overlegd moet worden. Juist omdat het zo vaak mis gaat en veel nawerk oplevert.

Een beginnend mapper zonder enige andere edit gaat zonder overleg rücksichtlos importeren op basis van “een advies”.

Ik neem aan dat RouteXL zijn eigen puinhopen, voor zover hij dat nog kan, gaat herstellen.

En vervolgens een tijdje zich schamend in de hoek gaat zitten.

[edit] en bovendien verschuilt zich achter RouteXL een commercieel bedrijf. De drijfveren voor zijn edits zouden wel eens anders kunnen zijn dan wij als OSM-community overeengekomen zijn.

Misschien kan hij er beter van afblijven, en een tik van de DWG krijgen?

Edit: twee tikken dan.

Edit 2: excuses lijken me ook wel gepast.

En die lijst van Allroads had ook nog eens deze waarschuwing:

Als ik zo vrij mag zijn om je aan te vullen:

… gebruikt geen Level0.

… of een verleden van nieuwe identiteiten

… 1 + 1 + 1 = 3

Het is maar een vermoeden, maar toch…

RouteXL is in ieder geval wel als user pmars op dit forum actief geweest en laat zien kennis van software (databases, routering) te hebben.

Als pmars echter geen edits in OSM gedaan.

Des te vreemder dat hij zo rücksichtlos te werk gaat.

Beste mensen, ik snap dat ik geknipt en geschoren moet worden, maar even serieus…

Ik ben niet zonder afstemming gaan editen, maar kom hier eerst naar toe met een vraag, biedt mijn hulp aan, nadat ik de eerste aanpassing heb gedaan vraag ik om feedback, als die komt stop ik ermee, ga ik op zoek naar info, wil ik helpen met oplossen en deel mijn werkwijze.

Jullie kunnen niet zeggen dat ik niet heb afgestemd. Misschien te enthousiast geweest, maar ik voelde mij daarin gesteund.

Laten we in dit topic niet in de emotie blijven, maar werken aan de oplossing. En ja ik wil nog steeds helpen met oplossen. Als jullie dat willen, zeg maar wat ik kan doen, dan ga ik er morgen mee aan de slag.

Excuses, wat mij betreft, volledig aanvaard. :slight_smile:

Ik zou zeggen: maak je edits met behulp van de aanbevelingen ongedaan.

Reverten met behulp van de JOSM revert add-in zal wel niet meer lukken.

Een gouden OSM-regel: verander niet zomaar het werk van anderen, zonder verificatie…

Succes!

Hmm leuke uitdaging, als ik de oldtimer van stal heb gehaald zal ik 's kijken op welke opritten ik allemaal 130 kan halen! :slight_smile: :slight_smile:

Precies de drie punten die ik noemde! :sunglasses: :smiley:

Ik sluit me aan bij het bericht van Maarten Deen.

@RouteXL
Als een changeset dus alleen wijzigingen aanbracht op highway=motorway, dan zijn de wijzigingen correct.
Alleen de highway=motorway_link zal handmatig gecontroleerd/gewijzigd moeten worden.

Ik heb geen sorry gezien (tussen de regels door te lezen?), maar verder mee eens.

Voor de fouten voor zover ik die ik heb gemaakt en mij verwijtbaar zijn bied ik graag expliciet mijn excuses aan.

Het zou jullie sieren om te bedanken voor de andere 32 blijkbaar foutloze changesets op de snelwegen :slight_smile:

Ja, ik heb het lijstje van Allroads apart naar Level0 gehaald, dus in aparte changesets geupload (de laatste drie). De aanpassingen in die changesets ga ik checken in JOSM met verse data, en mijn wijziging -als die nog niet is hersteld door een ander- terugzetten naar de originele staat. Daarna weer uploaden. Is dit de juiste workflow?

Hier is een eerste changeset, graag jullie review:

https://www.openstreetmap.org/changeset/82337231

Mij lijkt het oke zo… , maar wellicht even andere reacties afwachten.

Deze had ik al geplaatst, toen ik de overpass links in de post plaatste.

Overpass, zodat je kan zien, wat er gedaan is, daarvoor is natuurlijk wel de kennis nodig, om te weten wat goed en wat niet goed is.
Zodat je een inschatting kan maken, waar nog aan gewerkt moet worden.

Het is geen lijstje om af te werken, alleen een visualisatie, waar wat.

Jammer, dat het zo gelopen is.

Ook Leo Slager is akkoord.

Zal ik meer uploaden? Of nog langer wachten?

Wat mij betreft kun je doorgaan met de correcties op de opritten.