Verlaging maximumsnelheid per 12-16 (?) maart

Ik ben het volledig met je eens Maarten!

Antwoord Rijkswaterstaat:

En de vervolgvraag: hoe kan ik changesets intrekken/cancellen/verwijderen? Ik heb het lijstje van Allroads gevolgd, dus snelwegen en toeritten in aparte sets.

Dan zuk je eerst moeten overstappen naar de editor JOSM.
Daarna kun je een plug-in toevoegen die in staat is om een changeset te reverten.

Als je kunt aangeven welke van de 35 changesets moeten worden teruggezet, dan kan ik dat voor je doen.

De toeritten zitten in de laatste drie:

https://www.openstreetmap.org/changeset/82264797
https://www.openstreetmap.org/changeset/82265018
https://www.openstreetmap.org/changeset/82265329

Er is kennelijk ook al weer heel wat gewijzigd/toegevoegd.
want ik krijg veel conflicten.
Oplossen daarvan vergt even wat tijd.

nader:
Bij het reverten van changeset 822 64 797 traden 59 conflicten op.
Ik twijfel er sterk aan of dit alleen de opritten waren.
Ik vrees dat alle links in Z-Nederland nogmaals gecontroleerd moeten worden.
Vooral de links tussen 2 snelwegen zouden nu foutief kunnen zijn.

Helaas is komen vast te staan dat in de changeset van RouteXL niet alleen de opritten waren gewijzigd. Dat betekent dat ik heb moeten besluiten om mijn changeset te reverten.
Het gevolg daarvan is dat de fouten van RouteXL handmatig moeten worden gecontroleerd en verbeterd.
In de praktijk moeten dus de opritten van de snelweg in Z-Nederland handmatig worden voorzien van maxspeed=130.

@RouteXL, hoe heb je zo snel al die opritten voorzien van een conditional snelheid?

A12 Westervoort, Duiven, Zevenaar, Oud Dijk, Beek en A18 Nieuw Dijk kan ik wel nalopen voor zoverre ze te zien zijn vanaf de fiets of te voet, met een verrekijker. Helaas geen auto.

Met de selecties van Allroads, vanuit Overpass exporteren naar Level0, met een tekst editor find&replace. Als er interesse is kan ik de stappen verder uitwerken.

Wat ik dan niet begrijp is dat je hulp nodig hebt om het terug te zetten.

Niet voor niets wordt er in de wiki steeds weer nadrukkelijk gewaarschuwd om zoiets NIET te doen.

Met de selectie highway=motorway gaat alles goed en worden de correcte wijzigingen aangebracht.

Met de selectie van highway=motorway_link heb je een verzameling waarvan je niet weet wat het is.
Een motorway_link kan een oprit zijn of een afrit of een verbinding tussen 2 snelwegen.
En die moeten alle drie anders behandeld worden !

Voor Zuid-Nederland moeten dus alle opritten, afritten en verbindingswegen nogmaals handmatig gecontroleerd/gewijzigd worden.

Level0 kan alleen per sessie reverten, niet eerder geuploade changesets zover ik begrijp. Dus ik weet nog steeds niet hoe, ik kreeg alleen de suggestie van Leo met JOSM en een plugin (welke?).

de plugin revert wellicht?

Lijkt verdacht veel op een automatische import, iets wat m.i. eerst overlegd moet worden. Juist omdat het zo vaak mis gaat en veel nawerk oplevert.

Een beginnend mapper zonder enige andere edit gaat zonder overleg rücksichtlos importeren op basis van “een advies”.

Ik neem aan dat RouteXL zijn eigen puinhopen, voor zover hij dat nog kan, gaat herstellen.

En vervolgens een tijdje zich schamend in de hoek gaat zitten.

[edit] en bovendien verschuilt zich achter RouteXL een commercieel bedrijf. De drijfveren voor zijn edits zouden wel eens anders kunnen zijn dan wij als OSM-community overeengekomen zijn.

Misschien kan hij er beter van afblijven, en een tik van de DWG krijgen?

Edit: twee tikken dan.

Edit 2: excuses lijken me ook wel gepast.

En die lijst van Allroads had ook nog eens deze waarschuwing:

Als ik zo vrij mag zijn om je aan te vullen:

… gebruikt geen Level0.

… of een verleden van nieuwe identiteiten

… 1 + 1 + 1 = 3

Het is maar een vermoeden, maar toch…

RouteXL is in ieder geval wel als user pmars op dit forum actief geweest en laat zien kennis van software (databases, routering) te hebben.

Als pmars echter geen edits in OSM gedaan.

Des te vreemder dat hij zo rücksichtlos te werk gaat.