You are not logged in.

#1 2020-02-23 15:57:09

Jeroen de MTB-er
Member
Registered: 2020-01-31

Camping mappen

Hoi allemaal,

ik ben nog niet zo lang bezig met met mappen en heb een vraag...

Bij ons in de buurt is een camping. Deze camping is uitgebreid en veranderd en ik wil deze aanpassen.
Nu is deze camping eigenlijk niet getagd als camping, maar is er alleen gebruik gemaakt van landuse=forest en landuse=grass.
En er zijn wat wegen getekend. That's it.

Hoe kan ik deze camping het beste mappen?
Mijn plan is om het gebied te taggen als tourism=camp_site (of caravan_site, wat is beter. Er staan caravans), de wegen erin te tekenen en de bebossing.
Ik zag bij een andere camping dat ook het "grass" erin getekend wordt, maar dit lijkt me volstrekt overbodig.

Hoe pakken jullie dit aan??

#2 2020-02-23 17:25:03

eggie
Member
From: Dordrecht
Registered: 2010-09-03

Re: Camping mappen

Wanneer de landuse al helemaal ingevuld is zou je denk ik het beste de adresnode van het woonhuis/ kantoortje kunnen gebruiken.
tourisme=camp_site is de geijkte tagging. Bij caravan_site moet je meer denken aan die campings in GB waar je met een tent niet welkom bent of zo'n terrein waar alleen static_caravan  (s)  staan.
Overigens is een vlak tourism=camp_site een transparant. Je ziet daar de landuse gewoon doorheen.
Verder kun je phone=+31...  / website= e.d. nog toevoegen. Wel zo handig als je onderweg bent.

#3 2020-02-28 20:31:33

Jeroen de MTB-er
Member
Registered: 2020-01-31

Een vlak tourism=camp_site is inderdaad een transparant, maar rendeert in de standaard map als licht groen (lichter dan gras).
Daarom vind ik het vreemd om landuses hierover heen te tekenen. Campings zouden makkelijker te herkennen zijn met deze eigen kleur. Net als sportaccomodaties b.v. Hier teken je ook geen landuse=grass overheen.Het is weliswaar gras, maar de "use" is b.v. voetbalveld.
Zo zie ik het ook bij campings.

Ik kom overigens allerlei versies tegen. Met en zonder vlak tourism=camp_site, met en zonder landsuses en campings die nog helemaal leeg zijn.
Jammer dat er geen vaste regel is hiervoor.

#4 2020-02-28 20:57:09

Kogacarlo
Member
From: Venlo noord-zuid
Registered: 2010-08-11

Jeroen de MTB-er wrote:

Jammer dat er geen vaste regel is hiervoor.

Klopt; OSM blijft chaos omdat iedereen andere prioriteiten heeft maar dat maakt het misschien ook aantrekkelijk.
Ik teken altijd een polygoon met
tourism=camp_site of caravan_site
name=×××

De reden is dat ik hevig geïnspireerd ben door Tranchot en zijn werk. (taggen voor de renderer)

Anderen vinden de gegevens op een adresnode belangrijker. (taggen voor de router)

Beide opties zijn goed.

#5 2020-02-29 15:43:48

goedegazelle
Member
Registered: 2017-07-19

Jeroen de MTB-er wrote:

Een vlak tourism=camp_site is inderdaad een transparant, maar rendeert in de standaard map als licht groen (lichter dan gras).
Daarom vind ik het vreemd om landuses hierover heen te tekenen. Campings zouden makkelijker te herkennen zijn met deze eigen kleur. Net als sportaccomodaties b.v. Hier teken je ook geen landuse=grass overheen.Het is weliswaar gras, maar de "use" is b.v. voetbalveld.
Zo zie ik het ook bij campings.

Ik ben het met je eens maar wat je beschrijft is het gedrag van de renderer en niet van OSM. Het staat iedere renderer vrij om de kaart op iedere denkbare wijze weer te geven. De ene geeft daarbij mogelijk de voorkeur aan de functie en de andere aan het uiterlijk. Ook is het mogelijk dat op een kaart campings worden weergegeven met een dikke rand zoals dat b.v. nu bij dierentuinen wordt gedaan met daarbinnen landschap. Het hangt er helemaal van af wat de renderer belangrijk vindt.

edit: taalfoutje

Last edited by goedegazelle (2020-02-29 15:52:50)

Board footer