Station Zaandam en Amstelpassage Amsterdam Centraal

Hallo allemaal,

Zo nu en dan kom ik een potentieel te maken huzarenstukje tegen.

Eén daarvan is de Amstelpassage bij Amsterdam CS. Die passage (chipkaartloos doorloopbaar) is er alweer een tijdje en een aardige trekpleister.
Ik vind het een leuke uitdaging om op te pakken, maar zit nog een beetje in mijn maag met al die treinroutes, die ik natuurlijk niet de vernieling in wil helpen.

Datzelfde geldt voor de (overigens nog deels in aanbouw zijnde) stationspassage bij NS-station Zaandam. In dit geval gaat het treinverkeer onder de winkeltjes door. Die winkeltjes staan er nu in, maar zijn grotendeels niet zichtbaar doordat het spoor en de perrons overlappen. Het spoor zal deels als building_passage moeten worden gekenmerkt, maar het perron is me nog niet geheel helder.

Het lijkt me echter fijn om dit samen met iemand te doen (of op de één of ander overleg te hebben over de aanpak ervan, en alle factoren waar rekening mee te houden). Ik zag dat Utrecht inmiddels goed is gelukt (werk van meerdere cartografen), maar ik denk zomaar dat het fijn zou zijn om even te sparren tijdens het in kaart brengen.

Wie o wie voelt zich geroepen?

Sorry, ik raak op stations volledig de draad kwijt.

Ik ga me er ook niet aan wagen, maar kan voor Amsterdam als tip meegeven goed te kijken naar de gelijkaardige IJpassage die al wel in OSM zit. Vooral naar de mapper(s) daarvan, die kunnen je helpen?