tilføje eng..

bolderslev skov: kan ikke tilføje eng som Inner?? Kan kun vælge en skoven på den anden side af motorvejen.
Dit ændringssætnummer: 75953492

Er jeg galt på den?

Allan

Bolderslev skov var tagget som en regulær polygon og derfor kunne du ikke umiddelbart tilføje inners. Jeg har dog fikset det nu https://www.openstreetmap.org/relation/10180386
Når du vil henvise til et changeset eller andet OSM relateret må du gerne bruge det fulde link. Det vil gøre tingene lidt lettere for mig.

det skal jeg huske…

Kan det passe at man ikke kan lave en multipolygon i online browser redigeringen?

Jeg bruger normalt JOSM, så skulle tjekke hvordan man gør i iD (online tingen).

Ok. Man markerer (ved at holde shift ned) både den indre og den ydre polygon og så højreklikker man og vælger “Fusioner” (en lidt underlig betegnelse for dette).

Held og lykke med det.

super… tak for det… :slight_smile:

Du har selv oversat “Merge” til “Fusioner” for 7 år siden ;). Men du har ret, det er ikke helt åbenlyst at fusion/merge af to objekter nogle gange sammenlægger til et objekt, andre gange opretter en ny relation som et tredje overordnet objekt indeholdende de to objekter.

Man kan også oprette relationer i iD ved at finde “Alle relationer” i objekteditoren på et objekt der skal være medlem, trykke + (tilføj) og så vælge “Ny relation…” i toppen af listen over eksisterende relationer i nærheden. Det er måske lidt mere intuitivt.


Mikkel