Wie kan mapper in Renesse van goed advies voorzien

Wie kan mapper Peter Lubbers van goed advies voorzien hoe dit correct te mappen.

https://www.openstreetmap.org/changeset/79419828
en achavi
http://overpass-api.de/achavi/?changeset=79419828

Volgens mij is motor_vehicle=destination correct … Ik denk juist dan motor_vehicle=designated access=no overruled en het juist gaat routeren.
access=no kan volgens mij weg.
Dit allemaal even los of de straatnaam correct is.

Eggie


PB discussie

Beste Eggie, in maart 2019 heeft de Gemeente de bebording gewijzigd. De
bedoeling, althans van de wetgever is de nodige verbodsborden met daaronder
een bord met "uitgezonderd… " ik heb daar geen ervaring mee hoe dat
begrijpelijk voor mensen te maken die uitsluitend op hun navigatie rijden.
Op een gegeven moment met Pinksteren heeft mijn dochter 21 Duitse kentekens
binnen 1 uur geteld voor mijn inrit 29a. Iedereen beroept zich erop dat ze
zich verfahren hebben. Dus in principe is “no” het enige juiste om een
goede melding op de routeplanner te krijgen. Ze toetsen strand in bij
Noordwelle, vervolgens komen ze een groot bord tegen met GPS uit tegen.
Worden naar het Transferium geleid. Dat werkt alleen in de zomer. Zien bij
het Transferium geen enkele bus, laat staan het strand, vervolgen hun weg
langs het Transferium, rijden rechtuit en komen uit op de Hoogenboomlaan
met aan het einde een verbod voor motorrijtuigen en worden vervolgens weer
2 km teruggezonden naar het dorp. Is een aap die in zijn eigen staart bijt.
Ik weet niet hoe dit opgelost kan worden. Een verbod met “no” is een begin.
Kan jij daarbij de juiste aanduiding op de openmap zetten. Bvd Peter

en

Beste Eggie,

designated betekend ook aangeduid. De toegelaten categorie motorvoertuigen
(aanwonenden en werkverkeer) worden benoemd dmv het onderbord. Het woord
bestemmingsverkeer / destination is onjuist. Mensen zeggen mijn bestemming
is strand en dan rijden nog alle ongewenste motorrijtuigen het beschermd
Natuurmonument Kop van Schouwen in.

Uitsluitend aanwonenden en werkverkeer mogen met motorvoertuigen tot aan
de duinovergang rijden. De Strandbus Lijn 3 heeft een automatische
ontheffing op basis van een goedgekeurde dienstregeling.

In 1986 is met de Gemeente onderhandeld door mijn moeder bij de sluiting
van ons parkeerterrein Het Watergat (tot max. 800 auto’s per dag).

De weg vormt een onderdeel van de fietspaden route vanaf de duinovergang
Jan van Renesseweg onder langs het duin naar de Hoogenboomlaan ter plaatse
van de vandaag aangegeven borden. Is dus eigenlijk slechts een fietsweg met
designated verkeer.

Met vriendelijke groet

Peter Lubbers

Om te beginnen hoeft dit natuurlijk niet perse aan OSM te liggen? Wie weet wat Tomtom en HERE (Garmin?) daar hebben…
Desalniettemin natuurlijk de moeite waard om de tagging in OSM te controleren en corrigeren.

Het punt is even dat nu naast access=no dat er al stond nu motor_vehicle=designated is toegevoegd. Dat overuled volgens mij access=no
Er is volgens mij een misverstand over dat designated…

De serviceweg (way 696456473) “Hoogenboomlaan Renesse” heet volgens de BAG-viewer toch “De Sprong” (zoals dat hiervoor was), en dat komt overeen met de adressen van de panden daar.

De weg naar het strand (way 270326639) “Hoogenboomlaan Renesse” heet volgens de BAG-viewer toch “Hoogenboomlaan” (zoals dat hiervoor was),
https://www.mapillary.com/app/?focus=photo&pKey=ewpEidizL1YYXFEPSllspQ (augustus 2016) laat zien dat de weg gesloten is voor alle verkeer behalve fietsers, aanwonenden en werkverkeer. (dus ook voor paarden).
Het lijkt mij dat het hier een zone-60 gebied is, (ik kan zo snel geen “bewijs” vinden) en waarschijnlijk dus maxspeed=60.
De tag motor_vehicle=designated is fout, je kunt denken aan motor_vehicle:conditional=yes @ tenant (of householder), alleen die termen zijn niet gedocumenteerd.
Wat wel toepasbaar is, is motor_vehicle:conditional=yes @ permit_holder. (dat dekt ook werkverkeer)

access=no met motor_vehicle=designated vind ik een rare combinatie.
Verder staat deze weg al sinds 2014 op access=no, dus wat Ninjo zegt, volgens mij ligt het niet aan OSM.

Welke borden staan er op dit moment? Zo zag het er in augustus 2018 uit: https://goo.gl/maps/i9TCNBT8rX823emLA Lijkt mij iets van access=destination & bicycle=yes & psv=yes

Ad… wellicht kun jij het aanpassen als voorgaande mapper? Peter is een startende mapper.
Ik had het al hersteld , maar in afwachting van advies en gezien de PB discussie had ik mijn edit weer teruggedraaid.Voor een nieuwe mapper is het lastig in te breken in dit draadje want er is altijd vertraging wegens accountcheck.

#6
Aangepast.

Thanks… Blijft wel… … Weg(mis)gebruikers die de bebording negeren houd je toch met geen enkele tagging tegen.
Wellicht begrijpen onze oosterburen de Nederlandse tekst op het onderbord niet. :roll_eyes:

De straatnamen die je in de BAG viewer op de kaart ziet staan zijn niet rechtstreeks afkomstig uit de BAG zelf.
De straatnamen die je op de kaart ziet staan op de achtergrondkaart die op dat moment wordt gebruikt, en dat is in de meeste gevallen de BRT (brtachtergrondkaart) of de BGT wanneer je die laag expliciet hebt geselecteerd uit de lijst met laagjes.

BRT straatnamen zijn een samenvoegsel van de bronnen OSM, NWB (nationaal wegen bestand) en de BAG (BAG straatnamen hebben geen lijnvorm zoals in OSM of het NWB, maar kunnen wel gebruikt worden om bijv. te controleren of de straatnaam uberhaupt bestaat). Zie https://www.pdok.nl/-/top10nl-straatnaam-gevuld-op-basis-van-de-bag.
Wij als OSM beinvloeden dus de straatnamen die je op de achtergrondkaart in de BAG-viewer ziet :smiley: