Laatse check voor eerste wijziging

Hallo,

Heb met Potlach geoefend om een verbinding tussen twee straten te verwijderen die er in het echt niet is (gescheiden door water).

Als ik dit in de live data ga doen, moet ik nog ergens aangeven van hoe,wat waarom (Meen ergens iets gezien te hebben met een logboek of iets dergelijks, maar kan niet meer vinden)?

Kun je ook ergens terughalen welke wijzigingen onder mijn gebruikersnaam waar zijn doorgevoerd?

Alvast bedankt voor antwoord.

Nah, dat hoeft niet, imho. Wel is kan het soms handig zijn hoe je data hebt verzameld (source=gps/yahoo imagery/etc) maar voor verwijderen hoeft dat imo niet.
Een logboek houd de server zelf ook bij, als je in potlatch de U of H (bij selectie) indrukt zie je de verwijderde weg terug, dus als je perse toe wil voegen waarom, kun je met note=%reden% aangeven waarom en dan de weg verwijderen.
www.informationfreeway.org/api/0.5/way[osm:users=ecltecticOS] geeft al je toevoegingen (geen verwijderderingen). Je omgeving in de gaten houden gaat mooi met http://www.itoworld.com/static/osmmapper

Nou, wijziging doorgevoerd, en dan duurt het een tijd voordat het in de kaart zichtbaar wordt?

Beetje raar dat je in potlatch wijziging niet hoeft te bevestigen? Uitgelogd en weer aangelogd, de aanpassing was er nog, dus blijkbaar goed gegaan.

Het kan op bepaalde kaarten wel bijna een week duren voordat je wijzigingen zichtbaar worden. Op de kaart van InformationFreeWay kun je een render aanvraag doen (zoom naar level 12 en druk op ctrl-click) waarna na enkele minuten tot een uur je het resultaat kunt gaan bekijken.

Wijzigingkje is zichtbaar in de kaart, dan maar eens verder ermee.

Hoewel de wijziging op laagste niveau zichtbaar is (zoomlevel 12?),
lijkt het erop dat op een hoger niveau de wijziging nog niet zichtbaar is (zoomlevel 11).
Loopt het aanmaken van kaarten op verschillende levels niet synchroon?

Lowzoom wordt op een regelmatige interval ververst en loopt dus niet synchroon, dit wordt trouwens op de server gedaan geloof ik.

Andere wijziging is inmiddels wel op alle levels zichtbaar. Kan het zijn dat de afstand tussen twee wegen op het meest gedetaileerde niveau een bepaald minimum moet hebben voordat dit op een minder gedetaileerd niveau zicht baar wordt?

Nee, maar het kan wel zijn dat 1 van beide wegen over de andere heen getekend wordt. Er zijn maar een beperkt aantal pixels waar je eea op kunt plotten namelijk.