Off-topic

En fysiek is körperlich

Verboden om in groep van meer dan 10 personen hetzelfde parcours herhaaldelijk af te leggen.
https://www.mapillary.com/app/?lat=51.03160739997222&lng=4.076376599972222&z=17&tab=feed&pKey=73XHNSN-qlkpFcNYxnHtvg&focus=photo&feedItem=user-tKLqKVmOKqyrzeIUbWBtAQ-activity-user-tKLqKVmOKqyrzeIUbWBtAQ-publishing_done-image%3A1567272041263&x=0.5016071117098204&y=0.4417530259552146&zoom=0

Volgens Google is de Rotterdamse haven veranderd in een natuurgebied :smiley:

Hoe vaak is herhaaldelijk? Wie houdt bij dat het mijn groep was? Wie houdt bij dat mijn groep elke keer met >10 personen langs kwam? Typisch zo’n gevalletje waar de rechter grijze haren van krijgt.

De makers van de f4map hebben ofwel humor ofwel een ander beeld van een kunstwerk. Een artwork_type=sculpture ziet er bij hun zo uit: https://demo.f4map.com/#lat=52.2202177&lon=6.8866377&zoom=21&camera.theta=59.889&camera.phi=65.65 :slight_smile:

Ik hou het op humor! :smiley:

Je kunt de app zo instellen dat het daadwerkelijk sneeuwt.

Ik ben benieuwd wat ik te zien krijg als ik het midden in de zomer bekijk. Een een hoed, een sjaal en wortel in een plas water?

:smiley: Dat water zal wel verdampen.

Zelfs vanuit het vliegtuig kun je al zien waar de BAR is te vinden!

Als jouw mede(brom)fietsers jou niet kunnen bijbenen stal ze dan hier en je bent er van af.

Haha die is goed :laughing:

Luchtfoto’s 2020 in de maak bij mij in de buurt:
(vanuit mijn zolderraam kon ik het vliegtuigje nog zien ook).

Nu nog wachten op februari 2021… tegen die tijd krijgen wij ze wel eens. :roll_eyes:

Zag ik gisteren nog in een reportage bij Editie NL op RTL4, de piloot noemde het “grasmaaien” vanwege het heen-en-weergevlieg :slight_smile:

Luchtfoto’s worden vaak in horizontale of verticale banen gemaakt… Kan het iets anders zijn, een of andere scan?

Lidar? Of gaat dat ook niet diagonaal?

Ik was aan het zoeken naar OSM renderaars voor watervaarders (om het gebied waar ik map ook eens vanuit dat perspectief te zien), en kwam daarbij op de website van MarinePlan uit. Niet omdat zij iets met OSM doen, maar omdat het steekwoord ‘OpenStreetMap’ op hun site staat:

Lekker arrogant, en dat op een website zonder HTTPS (http://marineplan.com/). :slight_smile:

Even kijken op hun kaart, en ik pik er zo een handvol aan fouten uit rond Leeuwarden:

  • Namen van vaarwegen die niet kloppen (Ja joh, de Oosterstadsgracht loopt ook om het westen van de binnenstad…)

  • Ontbrekende vaarwegen (Aldlânsfeart, Schilkampsterrak)

  • De drie jaar geleden gesloten en sinds gesloopte Drachtsterbrug staat er nog doodleuk op, VHF-codes en al

  • Leuke uitsmijter: het van Harinxamakanaal (spelfout) vlak boven de Wâldwei

En als je de watersportminnende mensen uit Grou boos wil maken (of ze nou Fries- of Nederlandstalig zijn) moet je vooral de meer dan twintig jaar geleden afgedankte Nederlandse naam gebruiken die werkelijk niemand (behalve Wikipedia) meer gebruikt: Grouw. (Geldt overigens ook voor Oostermeer (zeg maar een naam van heel heel lang geleden), maar dan heb je voornamelijk Doutzen Kroes boos)

Als een website het verschil tussen een kaart (openstreetmap) of applicatie (Ozi) negeert, neem ik de rest al niet meer al te serieus.

Marineplan lijkt meer een applicatie dan een kaart.

De routeplanner zal prima werken voor boten, maar de gegevens op de kaart lijkt vooral van de overheid te komen (aangevuld met gegevens specifiek voor boten). En hoe aktueel overheidkaarten kunnen zijn weten we.

Van de website:
De correcties komen van overheden, onze eigen cartografen, en natuurlijk van de schippers die het betreffende gebied op hun duimpje kennen. Via de gratis routeplanner op http://maps.marineplan.com en via de NavKid app kun je correcties aangeven. Die worden dezelfde werkdag beoordeeld en verwerkt. Zodra de verwerking klaar is, staan ze dezelfde dag online als kaart-update. Als je de correctie in de app maakt, zie je een overzicht van je correcties op een rij, met vermelding van de status en het antwoord van de cartograaf.