ORAC - Ondergrondse RestAfvalContainer

Welke tags gebruik je om een ORAC te beschrijven? Ik heb al amenity=waste_disposal en waste=trash. Maar hoe geef je aan dat de container ondergronds is. Nog andere nuttige tags.

location=underground

Is hij volledig ondergronds of is het zo’n ding? Ik zou de location=underground weglaten in het tweede geval. Voor de kaart is eigenlijk alleen het zichtbare deel bovengronds relevant. Vaak zijn ze ook access=private trouwens.

De foto staat helaas op Google. :frowning:

Voor de volledigheid: hier komt het gebruik van location=underground voor containers vandaan.

Wat is het probleem?

Of er een probleem is dat weet ik niet maar de afbeelding is voor mij niet zichtbaar dus mogelijk een location=underground. Het zet het gegeven argument derhalve geen kracht bij.

Het is waarschijnlijk hetzelfde soort container als bij mij in de straat. De container met afval bevindt zich onder de grond maar er steekt ook een gedeelte uit boven de grond want anders zou je er niets in kunnen gooien. Ik houd het daarom op “location=underground.”

Welke zin heeft het om “afvaldingen” te mappen als je zonder pasje er toch niks in kunt gooien?
Ik heb er geen probleem mee hoor, vraag me alleen af welke zin het heeft.

Weet je dat ik niet op de snelweg mag komen zonder rijbewijs? :slight_smile:

Volgens mij is het goed voor OSM als mappers de eigen omgeving in kaart brengen, alleen al vanwege de hoge betrouwbaarheid. Als dat zo is dan moet er niet aan nieuwkomers worden verteld wat wel en niet belangrijk wordt gevonden. Wel zou je je als nieuwkomer af kunnen vragen na hoeveel afvalcontainers je er genoeg van krijgt. Er zijn er nu eenmaal ontstellend veel van.

Het risico daarmee is dat renderers kunnen besluiten om ondergrondse objecten anders te renderen, of zelfs niet. Terwijl het bij zo’n container op OSM hoofdzakelijk om de container als oriëntatiepunt gaat; alleen het zichtbare bovengrondse deel dus. De gebruiker van de container heeft ook alleen met de bovengrondse klep interactie.

Oriëntatie. Hoe meer details op de kaart, hoe makkelijker je jezelf kan oriënteren als je dat op basis van de kaart doet.

Is er iets mis met de link? Ook met ad-blocker werkt Street View prima.

Een betere link zou inderdaad behulpzaam zijn geweest.

Deze dan

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:amenity%3Drecycling#Examples