Mapper maakt doorlopend duplikaat adressen aan en reageert niet

Dit zijn weer van die wonderlijke mutaties waarbij een Duitse mapper totaal niet reageert op wie dan ook…
Nu duplikaat-adressen op alle ziekenhuizen…

https://www.openstreetmap.org/user/lessig/history#map=8/52.046/5.576

http://resultmaps.neis-one.org/osm-discussion-comments?uid=6652085

Blijf zo’n houding merkwaardig vinden.

Even bij Marc aan de bel trekken?
Een mapper die niet reageert op een bericht van belang en gewoon doormapt, hoort wat mij betreft een tijdelijke ban te krijgen zoals de DWG die kan instellen. Dan weet je zeker dat hij wordt afgeremd en een melding moet lezen om door te kunnen.

Wellicht hebben Jaap en A67-A67 een PB reactie ontvangen? Die lezen vast wel mee.
Het is ondoenlijk om al die changesets af te lopen.

De mapper had ook een aantal BAG-nodes met adressen verwijderd, omdat die adressen naar het ziekenhuisterrein waren verplaatst. Hij heeft gereageerd en ik heb aangeraden om de adressen alleen op de BAG-nodes te behouden. Er kunnen namelijk meerdere adressen in één ziekenhuisterrein bevinden.

Vaak. In Leeuwarden bij het MCL zelfs een adres dat niet in de BAG staat¹, maar waar wel post bezorgd wordt, en een complete administratievleugel huist.

1: Dat krijg je dus ook niet gecorrigeerd in de BAG als het ziekenhuis zelf geen aanvraag doet om dat adres formeel te erkennen (in Leeuwarden kan alleen de gebruiker van het adres dat doen). Ze weten er van, maar lijken niet de weg naar de gemeente te kunnen vinden.

Dank voor de reminder, ik wilde het nutteloze adres op het vlak van MCL nog reverten.

Ik heb van de Vries vernomen dat er inderdaad nevenadressen aanwezig zijn die, om wat voor reden dan ook, niet in de BAG staan. Dit is niet alleen voor het MCL het geval. (Hoe ik er achter ben gekomen laten we maar even achterwege… :roll_eyes:)

Er staan heel veel nevenadressen in de BAG, maar de PDOK BAG WFS geeft deze niet terug, waardoor de import plugin deze niet kan importeren.
We hebben een verschillen WMS om te zien dat deze ontbreken en kunnen ze via een andere weg ook importeren, maar dit vergt een aantal handmatige stappen om dat goed te krijgen.
Indien er animo is kan ik op aanvraag aan ervaren mappers wel een bestand leveren met de ontbrekende nevenadressen (per plaats/gemeente) als iemand deze zorgvuldig in OSM wil plaatsen.

Kun je in de bagviewer alle adressen zien, of kunnen ze daar ook verborgen zijn? Dit adres bestaat volgens mij niet in de BAG. Maar het bestaat wel degelijk. (Duck-typing voor adressen: als het er uit ziet als een adres, een brievenbus heeft, de post er komt, een ingang heeft, en echt genoeg lijkt, dan is het voor OSM een adres.)

Ik vraag me trouwens af of het bij een groot POI zoals een ziekenhuis kwaad kan om de informatie op zowel POI als adresnode te hebben. De POI bevat immers ook alle andere contactgegevens (website, telefoonnummer, email, openingstijden, etc.).

Het ging mij dus om de adressen die door een buitenlandse mapper zonder enige lokale kennis aan ziekenhuisterreinen werden toegevoegd, inclusief het daarbij verwijderen van de BAG-node, niet om adressen die door lokale mappers aan het terrein zijn toegevoegd.

Nummer 38 is geen bestaand adres in BAG.
Hier op nummer 8b bijvoorbeeld een nevenadres in Leeuwarden dat wel in BAG staat (maar nog niet in OSM).
Vanuit de metadata in de BAG viewer is helaas niet te zien of het een nevenadres betreft, maar ze zijn dus wel aanwezig in de BAG viewer, dus deze is compleet. Ik zie het enkel terug in de volledige maandelijkse BAG dump van PDOK dat het een nevenadres betreft en dus ontbreekt in de WFS.