Explosieve ontploffingsplaats

explosieven opruimingsdienst :wink:

Het valt onder het Ministerie van Oorlog. Is hier geen militaire tag vereist, b.v. landuse=military?

Ik dacht ook al aan militair terrein, echter weet ik niet zeker of het van de gemeente is of het ministerie van defensie.

Moet ik dit uitzoeken of is het in beide gevallen militair terrein

Heb je de link in mijn eerdere antwoord aangeklikt? :smiley:

Dus als k het correct lees is het in beide gevallen militair terrein zolang het vóór militaire doeleinde is

Het een sluit het ander niet uit. Ik heb het nog even extra aangestipt.

Tegenwoordig is het de EODD: Explosieven Opruimings Dienst Defensie.
Het Ministerie van Oorlog is circa 70 jaar geleden hernoemd tot het Ministerie van Defensie.

het gevarengebied zal toch wel wat groter zijn als 10 x 10 meter ?

Die n maakt nogal verschil! :laughing:

Sinds 1959 om precies te zijn. Maar de naam is misleidend dus daar hoeft niemand aan mee te doen.

nee, het gevarengebied is doorgaans 10x10 meter om te voorkomen dat mensen dingen gaan opgraven, als er een explosief door de explosieven opruimings dienst Defensie tot ontploffing wordt gebracht zetten ze het gebied eromheen in een iets grotere straal als 10 meter af.

https://www.google.nl/maps/@51.6797898,5.1609484,3a,68.4y,175.52h,85.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1suAiSmtcj6ZwXvHoGbLyZ2w!2e0!7i13312!8i6656

dat is de google streetview, ze hebben echter een paar weken geleden alles gerenoveerd en wat duidelijker gemaakt.

Wat een grappig gebiedje :slight_smile:
Ik zou een polygoon tekenen met de tag landuse=military.
Als een naam bekend is, of op de borden staat, nog name=* er bij.
Ik zou er zelfs boudweg name=EOD van maken.

Voor zover hier nog relevant. Het kleine vlak (25x25m) is eigendom van de gemeente Heusden en heeft in de BGT het fysiek voorkomen: Groenvoorziening: gras- en kruidachtigen. Het aangrenzende perceel heeft bouwland als fysiek voorkomen.

Er staat hier weliswaar een waarschuwingsbord, maar om hier landuse=military aan te geven betwijfel ik. Vanwege datzelfde gevaar wordt je ook gewaarschuwd om in omgeving Arnhem niet met een metaaldetector te gaan lopen speuren.

Hoe weet jij dat?
Ben je soms lid van die opruimdienst?
Leuke binnenkomer trouwens :stuck_out_tongue:

Om met een bommetje in huis te vallen :wink:

Ik lees al een tijdje mee, en voelde nu een prikkel om te reageren.

Het hoort niet helemaal in dit topic thuis, maar om mijzelf kort voor te stellen; Ik werk bij RVO (onderdeel van EZ) o.a. aan de BGT en LPIS (Land Parcel Indentification System) voorheen de AAN (Agrarisch Areaal Nederland) tegenwoordig intern de Referentie geheten.
Daardoor kan ik over wat meer informatie beschikken dan de doorsnee mapper.

Leuk jullie te ‘ontmoeten’ :slight_smile:

word je.

Ik ben beeld denker, geen taalmens. Maar met of zonder t, je begrijpt mij wel. :wink:

Een beelddenker die niet weet hoe een woord eruitziet?!

Ik vind t een beetje flauw om over wel of geen -t te gaan vallen (al ben ik daar zelf best gevoelig voor…).
Er zijn al genoeg taalkwesties in dit draadje benoemd, op één na dan.

Terug on topic maar, als er nog iets over te zeggen is?

Omdat niemand het aandurfd heb ik het gebiedtje nu dan maar eens effe eventjes op de kaart gezet.

Zou het niet beter zijn op operator=EOD te gebruiken, ipv name=EOD ?

Na een korte deliberatie met mezelf ben ik het met je eens dus check; aangepast :wink: