Nederlandstalige routebegeleiding verdwenen ?

Ik heb de laatste maanden alsmaar het fenomeen dat ik de nederlandstalige begeleidingsstem niet meer hoor via de app op de tablet.
In plaats daarvan hoor ik wel een soort brabbeltaaltje waar je hier en daar (als je heel goed luistert) een woordje Engels hoort.
Niet te doen dus.
Reeds verschillende keren de app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, steevast de nederlandstalige stem gedownload, ook gekozen bij de instelling voor Nederlands als begeleidingstaal… maakt allemaal niks uit, ik krijg steevast dat “broebelengels” voorgeschoteld.

Iemand hier die toevallig zou weten wat ik verkeerd doe ???

Dank bij voorbaat voor een berichtje terug.

Ik vermoed dat dit over OsmAnd gaat ? Er zijn verschillende navigatie programma’s die OSM data gebruiken (o.a. ook nog maps.me en Magic Earth. Ikzelf gebruik die laatste, dus kan je niet helpen met een OsmAnd probleem.

Dit om maar te zeggen dat het altijd belangrijk is de naam van de app of website e.d te vermelden als je een probleem wil opgelost krijgen

Ging inderdaad op OSMand. Sorry voor het niet vermelden.
Ik ga nu eens Magic Earth proberen, misschien dat dit me beter bevalt.
Dank voor de uitleg.

Ik heb de app Magic Earth geïnstalleerd en zowat alles gevonden wat ik nodig heb, een ritje gemaakt hier in Duitsland, en het ziet er goed uit… met uitzondering van :

Het pijltje(of de auto) verdwijnt telkens van het scherm tijdens het navigeren. We (of tenminste mijn vrouw) moet voortdurend de kaart verschuiven om te vermijden dat het pijltje bovenaan uit beeld verdwijnt. De kaart schuift dus niet mee tijdens het rijden.

Bij OSM kon je kiezen bvb. pijltje altijd in het midden van het scherm, dan schoof de kaart mee tijdens het navigeren.

Waarschijnlijk is het iets eenvoudig waar ik over heen kijk, maar ik kan het toch niet vinden.
Graag een beetje hulp als het kan ?

Groetjes

Als dat voorkomt, moet je gewoon op het pijltje links onder klikken, dan begint hij weer gewoon te volgen, met de “auto” ongeveer in het midden.

[Edit:} heb dit ook al een aantal keer voorgehad. Op de een of andere manier toggle ik een mode waardoor hij blijft staan op de plaats waar die mode is ingeschakeld. Ik heb nog geen mogelijkheid gehad te bekijken hoe dat nu juist komt (want ja, je bent aan het rijden per slot van rekening)