Transportbedrijven en logistieke centra

Ik heb me de laatste tijd een beetje gericht op het kaartdeel van de Amsterdamse haven. Ik heb ook geprobeerd bedrijfsinformatie te verwerken. Uiteraard zitten daar een hoop rederijen, transportbedrijven en logistieke centra. Het valt mij op dat hier niet echt een goede categorie voor bestaat, althans niet in de ‘officiële’ indeling.

Ik wil niet lukraak een nieuwe categorie bedenken, dus ik ben benieuwd. Hoe zouden jullie een dergelijk bedrijf noemen? Groothandel dekt de lading vaak niet en ik vind ‘Kantoor van bedrijf’ erg weinigzeggend (en de moeite van het benoemen niet waard).

En dan nog een nabrander:
Ik wilde, n.a.v. een krantenbericht, vandaag de nieuwe, voor bezoekers openbare, chocoladefabriek van de Chocolatemakers aan de Basisweg in Amsterdam verwerken. En dan valt eens te meer op dat fabrieken niet eens weergegeven worden op de kaart.

Bekende klacht.

man_made=works wordt weergegeven, maar slechts door een cursieve tekst.

Het ligt een beetje aan de functie van het specifieke bedrijf.
Maar voor bijvoorbeeld een distributeur heb ik wel “landuse=industrial” en “industrial=distributor” gebruikt.
Zo heeft Deze wiki een reeks aan voorbeelden.

man_made=works rendert momenteel niet en is een bekend probleem.
Hopelijk wordt dit wel spoedig opgelost, ik heb al gemerkt dat er hierdoor dubbel getagged wordt

Waarschijnlijk ben je op zoek naar office=logistics?

Dank voor de suggesties.
Office=logistics klinkt als een goede oplossing voor adrespunten, landuse=industrial / industrial=distributor klinkt goed voor externe opslag van goederen. Hier kan ik weer verder mee!

En het gebouw kan dikwijls het type warehouse of commercial krijgen ipv van het generieke “yes”