Kustlijn ?

Op de grens van Belgie met Frankrijk ‘verspringt’ de coastline opeens, en Warin vraagt zich ook af wat de ‘Definition of a Beach’ is op de mailinglist

Tagging coastlines in OSM ;

en in Nederland de grens van de laagste laagwaterlijn

tja … ‘Britannia rules the waves’ ? :stuck_out_tongue: … moet ‘de rest’ maar schikken dat OSM alleen maar ‘gebaseerd’ is op de Engelsen ?

Ik moet toegeven - het was me nog niet opgevallen. Waar waarom staat een discussie over de situatie ter hoogte van de grens BE/FR in het NL subforum?

Geen idee, maar de Slag bij Nieuwpoort in 1600 stond indertijd daar ook al ter discussie. :slight_smile:

Ik kan er mee leven :smiley:

Immers, ook het 0-peil waaraan de landen de hoogte refereren verschilt van land tot land.

Om nu tags als ele:ch en ele:it daarvoor te genereren… :confused: :confused:

meer ‘animo’ hier … :stuck_out_tongue:

Voor gebruik binnen Openstreetmap is MHW wel een logische kustlijn. Hiermee wordt het gebied dat elke dag overstroomt bij hoogwater bij de zee gerekend i.p.v. bij het land. Als we de laagste laagwaterlijn (LAT) zouden aanhouden, dan zou een strook water die maar eens in de 20 jaar droog staat bij het land worden gerekend en de kustlijn dus normaal een stuk in de zee liggen. De basiskustlijn is meer een gereedschap voor Rijkswaterstaat dan een daadwerkelijke zichtbare kustlijn.

Het lijkt of we in Nederland ook een hoogwaterlijn aanhouden. Zowel in Cadzand als Scheveningen ligt het gebied dat bij hoogwater overstroomt aan de zeekant van de kustlijn.

Minder moderatie.

Er is bij mijn weten nog geen enkele post in het Belgische forum gewijzigd, of verwijderd. Dus hoezo meer moderatie in België ?