NDW, Melvin, wegwerkzaamheden en evenementen.

Wegwerkzaamheden en evenementen

Kaartwebsite:
https://melvin.ndw.nu/public

Kaartmateriaal
met oa. Openstreetmap kaart en overlayers.

informatie pdf.
https://melvin.ndw.nu/docs/Melvin%20FAQ.pdf

Historie van wegwerkzaamheden en evenementen in te zien.

Mooie kaart!
Ik mis alleen nog wel de attributie: “© OpenStreetMap-auteurs” (en waarschijnlijk ook die waar je de werkzaamheden-data vandaan haalt).

Mail was al gestuurd over attributie, welke licentie, verversingstijd layers, etc.

Leaflet. ik had gevraagd of het mogelijk is dat je er een lokale gpx over kan leggen.
Stel je plant een tocht op een bepaalde datum, deze kan je invoeren, leg de gpx er over heen, dan zie je waar je mogelijk problemen kan verwachten. Meer iets voor organisatoren of voor wekelijks rijgroepje, een paar dagen er op uit in een ander gebied.

Hebben we niet een sticky-topic “Post hier toepassingen van OSM”? :slight_smile:

Strikvraag?

Retorische vraag? :slight_smile:

Ja als je het bericht van Allroads alleen ziet als een van de vele " kijk eens … weer een site die OSM gebruikt"- posts, dan heb je gelijk. Ik zie het bericht ook zeker als hint voor mappers. We kunnen nu zien waar we binnenkort aan de slag kunnen om e.e.a. aan te passen. Dat is een andere boodschap die (ook als ze geen OSM kaart zouden gebruiken) wat mij betreft gewoon in het forum geplaatst mag worden. Graag zelfs.

Ik zie bij mij in de buurt (Emmen) maar 1 project waarvoor de kaart aangepast moet worden (en welke al ingetekend is op OSM). De overige 3 à 4 projecten staan er niet op.
Het zijn vooral onderhoudswerkzaamheden aan wegen die ik op de kaart zie en m.i. weinig waarde hebben voor mappers.
Wat mij betreft kan deze onder de noemer “Kijk eens wat een mooie toepassing”, want dat moet ik toegeven, keurig stukje werk!

De vraag, doen alle instanties mee, kan zijn dat een Provincie mee doet en een Gemeente nog niet of omgekeerd.

En wat niet helpt: bij knooppunt Hoevelaken worden de werkzaamheden bij Holten (A1), Voorthuizen (niet eens A1) en Utrecht (niet de A28) getoond.

Edit: ok, volgens de legenda gaat het hier om omleidingen (welke omleiding … bij Holten is er geen). Alles dat niet grijs/zwart is negeren dus.