Wie van de fiets- en wandelroute-experts wil even kijken

Wie van de route-experts wil even hier naar kijken? Er zijn al diverse pogingen gedaan om het verkeer van de parkeerplaats af te leiden. Dat liep niet altijd goed af voor de kaart. Hier lopen ook een aantal routerelaties over via de weg naar de parkeerplaats. Inderdaad wonderlijk.
Er is ook een “opmerking” door mapper RL5 op de kaart gezet.

Zie:

https://www.openstreetmap.org/changeset/73075759#map=19/52.20221/6.78489&layers=N

en

https://overpass-api.de/achavi/?changeset=73075759

Ik heb wel gevraagd hoe de bebording hier precies de route aangeeft.

Eggie

Ik ga even kijken. In het verleden is hier al heel veel gezeur over geweest. Ik dacht dat het nu klaar was.

Goed, alle routes liggen nu via de Spieleweg. Die 2 parkeerplaats wegen kunnen verder behandeld worden.

Dick… bedankt weer… :slight_smile:

Dag Eggie en Dick,

Dank voor jullie aanpassingen!

Ik heb onderstaande reactie op OpenStreetMap zelf gezet:


Dag Eggie en Dick,

Dank voor jullie reacties en aanpassingen!

Alle wandel-, fiets- en ruiterroutes zijn afgelopen voorjaar verlegd naar de Egberinksweg, omdat het voor fietsers en wandelaars natuurlijk heel verwarrend was dat ze via de parkeerplaats moesten lopen/fietsen.

Dit probleem is ontstaan, doordat onze nieuwe buurman (sinds 2012) verboden toegang bordjes is gaan plaatsen, maar ook bordjes met pijlen waarop staat dat fietsers over onze parkeerplaats moeten fietsen.

Hierdoor zijn ook online de routes verlegd naar onze parkeerplaats, want naast OpenStreetMap is dit ook op Google Maps het geval.

Op de weg rust gewoon erfdienstbaarheid, en zou eigenlijk openbaar moeten zijn (door verjaring), maar de Gemeente durft hier haar vingers niet aan te branden.

Ik heb in het verleden inderdaad geprobeerd de routes te verleggen via internet (Potlach?), maar dit bleek inderdaad met JOSM te moeten (reactie van Dick), dus vandaar dat ik dit liever aan de experts over laat :slight_smile:

Ik wilde dit graag aangepast hebben, omdat OpenStreetMap een belangrijke bron is voor veel kaartenmakers, en onze parkeerplaats moet niet als doorgaande weg functioneren tijdens het navigeren.

Nogmaals hartelijk dank!

De aanpassing/wijziging zie ik nu nog niet terug, maar dit heeft even de tijd nodig?

Gr. Raymon


Toevoeging:

De parkeerplaatsinrit vanaf de Lansinkweg is aangelegd om de Spieleweg te grotendeels/geheel te ontlasten qua autoverkeer (bezoekersverkeer), speciaal voor de bewoners aan Spieleweg 26.

De nieuwe buurman op Spieleweg 26 (sinds 2012) was echter van mening dat alle verkeer wel over de parkeerplaats kon gaan rijden, dus ook wandelaars, fietsers, tractoren, vrachtwagens etc.

Door onterecht verboden toegang bordjes etc. te plaatsen is hij daar aardig in geslaagd, maar dat gaat vanaf nu veranderen.

Een vervelende situatie, maar hopelijk begrijpen jullie dat een parkeerplaats inrit geen doorgaande weg moet worden.

Ik heb vanavond even gekeken naar de wandel-, fiets- en ruiterbordjes aan het begin van de straat, maar deze zijn zoals gezegd allemaal verplaats, waardoor alle routes via de Egberinksweg (openbare weg) lopen.
Fietsers en wandelaars die even een koffiepauze willen houden, komen nu dus niet meer standaard langs de golfbaan, maar moeten daarvoor een klein stukje van de route afwijken.

Ik dank jullie nogmaals voor de aanpassingen!

Hopelijk voor de laatste keer :slight_smile:

Gr. Raymon

Alle routes lopen nu via Lansinkweg/Egberinkweg

Voer voor de rijdende rechter :slight_smile:
Of de problemen in de praktijk echt zijn opgelost blijft natuurlijk de vraag… laten we het hopen.
De parkeerplaats en de tracks… nu onderbroken …staan op access=customers

Edit… De route via de art. 461 bordjes? staat nog open met access=permissive en niet private. Die zal nog steeds routeren.