VRT mapt in Hengelo .. graag assistentie

Wie o wie heeft een ingang bij VRT OSM in Hengelo… Mapper gaat onverdroten door ondanks aanwijzingen.

Er is daar natuurlijk wel veel veranderd,maar routeren doet het allemaal niet meer naar behoren.
Geen verbindingsnodes… doorlopend wijzigingen van de classificatie van wegen. oneway omdraaien. Geen rekening houden met de fietsroutering.

https://www.openstreetmap.org/user/VRT%20OSM/history#map=13/52.2761/6.7793

Er is even geholpen door Leo en Jaap zie ik. Bedankt…
Je voelt je af en toe een roepende in de woestijn als een mapper niet reageert. Blijft wonderlijk, want iemand ziet de PB’s op zijn editor binnenkomen. Dat een mailbox niet wordt bekeken komt vaker voor. :slight_smile:

VRT staat voor Veiligheidsregio Twente.
Dit lijkt veel op acties van een paar jaar geleden van een mapper Almelo112
Die mapte ook zeer specifiek voor hulpdiensten.
Kennelijk gebruiken ze OSM daar
https://www.vrtwente.nl/

Het optreden van deze medewerker is ongetwijfeld goed bedoeld, maar de vernielingen die hij aanricht zijn omvangrijk.
En dat is jammer, want vanuit zijn dienstbetrekking kan hij zeer up to date informatie toevoegen aan de database van OSM.
Dat hij niet reageert op onze aanwijzingen en vragen is betreurenswaardig en een medewerker van de veiligheidsregio onwaardig.
Als hij zo doorgaat, hoe reageren wij dan ?

Je kunt op de site van de VRT via contact een melding doen. Of je stuurt een mail aan de VRT adres staat op de site

Volgens VRT bestaat Hengelo niet meer: https://www.openstreetmap.org/node/45952041/history

Ik zie ook dat hij highway=cycleway ‘verrijkt’ met service=emergency_access.
In ieder geval hier: https://www.openstreetmap.org/changeset/72518012
En daar loopt een fietsroute over.

Is er trouwens enige relatie met de gebruiker Objectinformatie Brw Twente? Brw = Brandweer
Die doet zijn BAG requests stelselmatig onjuist.

Dat de fietsroutering stuk loopt of dat wegen geen verbindingsnodes meer hebben heeft denk ik niet de interesse van de VRT
… als UITRUK BRANDWEER er maar op staat.
Het is onwetendheid of bewust veronachtzamen van de “regels”. Wanneer iemand niet reageert op vragen of opmerkingen blijft het gissen. Er is geen enkele keer iets gecorrigeerd of een keer teruggekeken.
Waarom reageert iemand niet op vragen? … het komt helaas meer voor. Dat is soms tenenkrommend. Het komt dan over als “Kletsen jullie maar een eind raak”.
Niet willen reageren is ook een vorm van vandalisme vind ik. Iets afdwingen kan natuurlijk ook weer niet.

Waarschijnlijk wordt ook de BING gebruikt want het nu aangebrachte hek en de Vliegveldweg liggen er vele meters naast.
Ook nu geen reactie…

“Eigen terrein” geeft in ieder geval zekerheid dat het om een medewerker gaat van VRT.
Misschien dan maar via de officiële kanalen VRT contacteren, op dit tempo gaat er wel heel erg veel onbedoeld verkeerd.

Hek en vliegveldweg weer goedgelegd deels mbv BGT omtrekgericht. Hekken staan los op de weg… zitten nu vast.
Wellicht beter over enige tijd kijken en het dan in één keer herstellen. Laatste changeset blijft openstaan dus daar kon ik geen commentaar kwijt.

Het blijft wonderlijk.

Ik heb een contactformulier ingevuld en verzonden naar de VRT met het verzoek om te reageren op de changesets zodat we beter kunnen helpen de kaart te verbeteren.
We wachten af.

De “Brandweer Twente Post Goor” wordt gespeld als “Brandweer kazerne Goor”, net zoals op de facebookpagina. Ik ben daarom benieuwd welk antwoord we van VRT kunnen verwachten.

Alle latere changesets. Commentaar is dus niet mogelijk.

Is ‘service=emergency_access’ niet bedoeld om een highway=service verder te specificeren naar noodtoegangsweg? De tag om aan te geven dat hulpdiensten ergens mogen rijden is in ieder geval emergency=yes, vergelijkbaar met alle andere access-tags.

Verder zou het goed zijn dat de DWG een kortdurende blokkade oplegt, zodat VRT gedwongen wordt om te reageren.

Inderdaad, die service= tag is alleen bedoeld voor dienstwegen. Niet voor fietspaden, woonstraten etc.
Kende ik nog niet, maar één klik naar de wiki en ik had weer wat geleerd.
Hoop dat deze gebruiker snel tot inkeer komt, of wordt gebracht.

Wellicht staan onze e-mails in zijn spam-box ?
Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij helemaal niet reageert.

Het komt wel voor dat iemand gewoon nooit z n email checkt of dat een mapper een emailadres opgeeft dat hij eigenlijk nooit gebruikt om spam te voorkomen. Overigens heb ik wel een PB gestuurd met de link naar z’n changesets. Je zou dus nog een PB kunnen proberen…

Ik krijg in Josm ook af en toe bericht dat er een nieuw mailtje voor me is, maar het is me nog nooit gelukt om dat mailtje vanuit Josm ook lezen. Meestal kan ik het relateren aan een mailtje in mijn eigen postbus, maar ook niet altijd. Zou kunnen dat meer mensen dat probleem hebben.

In JOSM krijg je gewoon een waarschuwing dat er een mailtje is. Dat moet je volgens mij gewoon via je mailbox openen. Wanneer ik osm.org open heb zie ik een 1-tje bij mijn naam en daar kan ik het bericht wel openen. Het is dan altijd een PB.
De opmerkingen op de changesets zie je alleen als je toevallig in je mailbox kijkt… en toevallig doet niet iedereen dat. :slight_smile:
Ook heeft men niet altijd door hoe te reageren. “Meld u aan om mee te praten”
Waarom er nu geen reactie volgt… geen idee? Volgens mij waren mijn vragen netjes gesteld.
… Van de VRT overigens geen bericht ontvangen of een bevestiging van ontvangst.