België boundary relation kapot?

Het lijkt erop dat de België boundary relation niet goed gesloten is. Ik heb een Geofabrik extract geprobeerd te importeren in ArcGIS, maar de buitengrens van Belgie komt niet goed over (dit heb ik al eerder gedaan en was toen geen probleem).

In JOSM worden alle “outers” ook als niet gesloten weergegeven voor de relatie. Ik kon echter niet zo snel zien waar het fout zat. Als ik de lijnelementen selecteer aan de “uitersten”, waar JOSM een breuk weergeeft, zie ik niet zo snel een fout. Dit is een punt helemaal in het NW in de zee. Helaas liggen daar nogal wat deels verknoopte (boundary) relaties, en kon ik de fout dus ook niet zo snel achterhalen.

Is hier iemand anders al mee bezig of wil ernaar kijken?

Oh ja, ik mis ook Vlaanderen als admin4 relatie, waarschijnlijk door dezelfde oorzaak.

Ik zal even kijken of ik het vind.

De relaties zien mij er allebei in orde uit. Misschien was er een fout op het moment dat de extract gemaakt werd.

België (Ik heb de leden even gesorteerd voor de netheid, maar ik vermoed dat dat niet nodig was om te importeren in ArcGIS.)
Vlaanderen

Dank, het kan toch zijn dat die sortering een rol speelt. Ik heb nu inderdaad in JOSM een gesloten relatie na die sortering. Het kan ook zijn dat de “ballast” i.v.m. de “subareas” die zijn opgenomen in de relatie, voor problemen zorgen. Ik wil dit even gaan uittesten door de relatie als OSM XML apart op te slaan, en te kijken of het importeren dan wel lukt.

M!dgard,

Als ik vanuit JOSM een OSM XML file opsla met de laatste bijgewerkte data, importeert het wel goed en is heel België aanwezig in de data. Dus de relatie lijkt nu inderdaad goed.

Of het te maken heeft met de sortering, weet ik nog niet helemaal, het kan ook zijn dat de knip polygoon voor het maken van het Geofabrik België extract, door een recente wijziging misschien verouderd en net iets te klein was, waardoor dan het Geofabrik extract faalde. Kan ik pas evt. morgen testen als er weer een nieuw extract van Geofabrik is met de laatste sorteringswijziging (indien de relatie dan toch wel goed uitgesneden wordt in het België extract).