My Maps OpenStreetMaps

Hallo,

Ik heb wat Maps gemaakt voor mijn websites, o.a.http://umap.openstreetmap.fr/nl/search/?q=de+oude+dorpskern) maar als ik kijk in de omgeving waarin ik ze heb gemaakt kan ik ze nergens meer vinden.

Hoe kan ik een eerder geproduceerde kaart wijzigen of verwijderen als hij niet (meer) in My Maps staat op https://umap.openstreetmap.fr/nl/user/CGID/

Graag hulpā€¦

Is er niemand die mij op weg kan helpenā€¦? Ik heb geen idee waar ik nog naar kan kijken om hier uit te komen. Als ik mij aanmeld krijg ik dit scherm:
*Geef toegang tot uw account
De toepassing uMap vraagt toegang tot uw gebruiker CGID. Controleer of u deze toepassing de volgende mogelijkheden wilt bieden. U kunt zoveel of zo weinig rechten toewijzen als u wilt.
De clienttoepassing de volgende rechten geven:
*

Maar er staat dan NIETS in beeld waar ik uit kan kiezen. Kan het probleem daar liggen? Zou zo graag verder willen met mijn kaarten maar ben nu al weken op zoek naar hoeā€¦

Het lijkt er op dat ik hier iets moet selecteren, maar er staat niets. Kan dit de oorzaak zijn van het niet meer kunnen vinden van mijn kaartenā€¦?

Ik heb helaas geen ervaring met umaps :frowning:

Ik ook niet. Misschien kan je het hier vragen: https://lists.openstreetmap.org/listinfo/umap

Dank jullie welā€¦ Ben al blij met een reactie!
Heb de vraag al op diverse forums gesteld, maar krijg daarop soms wel een reactie, maar geen antwoord. Ga deze dan ook maar proberen.

Ik heb een paar weken met die kaarten gewerkt en kon er toen ineens niet meer bij. E de link is naar UMAP, dus daar moeten ze toch ergens staan, zou je denkenā€¦

De link die je eerder gaf:
http://umap.openstreetmap.fr/nl/search/?q=de+oude+dorpskern
laat bij mij wel twee kaarten zien.
Door te dubbelklikken kan ik inzoomen maar dan kan ik niet meer uitzoomen?

Ik gebruik umap heel veel en log daar altijd in met mijn osm-account.
Die keuze krijg ik te zien in het scherm dat jij ook te zien krijgt, maar waar klaarblijkelijk niets staat om te kiezen.
Als ik naar de door jou gegeven link ga, zie ik staan: ā€œCGID has no mapsā€.
Zelf ondervind ik nooit problemen met umap, maar daar heb jij natuurlijk niets aan, daarom:

  1. Hoe heb je de eerste keer ingelogd?
  2. Heb je die kaarten ooit gesaved?

Die kaarten zou ik weer willen wijzigen. Heb ik dagenlang aan gewerkt (eerste poging in OSM waar ik heel blij van werd, mooier dan Google) en toen werkte het niet meer. Geen Potloodje om te wijzigen en in My Maps bij UMAP staan ze niet meerā€¦ Kan inloggen wat ik wil, maar kan er niet meer bij. Iemand bij UMAP zou toch moeten kunnen checken waar die kaarten staan? Kan ze toch niet ergens anders in hebben gemaakt als ze bij UMAP staan?

Dag Marc,

Het is mijn eerste kennismaking met OSM in UMAP. Had apps gemaakt in BeleefRoutes.nl maar vond de prijs daarvoor wel erg hoog. Ben toen gaan oriĆ«nteren in Google en OSM (zie https://cgid.nl/werkvelden)) en OSM is mij het best bevallen. Ik heb mij zeker eerst aangemeld en ook gesaved, anders had ik later niet kunnen wijzigen. De tweede kaart is een probeerseltje wat eigenlijk niet op het web thuis hoort, maar ik kan het niet verwijderenā€¦

Daar krijg ik ook wat te zien en de kaarten kan ik gewoon gebruiken zoals bedoeld.
Je moet niet dubbelklikken op de kaart maar Ć©Ć©n keer klikken op de naam onder de kaart om te kunnen zien wat de maker heeft bedoeld.
Als ik kijk naar de adresbalk:

http://umap.openstreetmap.fr/nl/map/de-oude-dorpskern-noordwijk_321214

Dan staat daar dus geen user bij genoemd, dus op een of andere manier is de koppeling verloren gegaan tussen CGID en de kaart.
Ik wacht even zijn antwoorden op mijn vragen afā€¦

Als ik inlog op mijn pagina zie ik bovenaan staan:

My maps (marczoutendijk) About Feedback Afmelden

Als ik op mijn naam klik kom ik bij mijn kaarten en kan die dan gewoon bewerken.

Dat zie jij ook staan?
Kun je je wel afmelden?

(Overigens een leuke kaart die je hebt gemaakt!)

Dank je, is voor mij een nieuwe wereld, maar erg interessant (als het werkt).
Ik zie hetzelfde als jij en onder My Maps staat niks. En ja, ik kan mij aanmelden en afmelden. Alleen bij Aanmelden krijg ik dat tussenschermpje waarin ik bij Geef Toegang tot Mijn Account, niks verder kan selecteren.

Dat krijg ik ook te zien als ik mij afmeld en dan weer aanmeld. Vervolgens vul ik mijn osm login gegevens in en zie dan daarna hetzelfde scherm als jij ziet, met alleen een blauwe knop waarop ik kan klikken om toegang te krijgen. Je hoeft op dat punt niets meer te selecterenā€¦

OK, maar omdat de tekst dat wel suggereert dacht ik dat daar misschien een oorzaak zou kunnen liggen:
Geef toegang tot uw account
De toepassing uMap vraagt toegang tot uw gebruiker CGID. Controleer of u deze toepassing de volgende mogelijkheden wilt bieden. U kunt zoveel of zo weinig rechten toewijzen als u wilt.
De clienttoepassing de volgende rechten geven:

Maar werkt het nu?
Het lijkt er het meeste op dat je de eerste keer je kaarten heb gemaakt als anonieme gebruiker.
Lees het gedeelte over de anonieme gebruiker in de wiki.

Nee, het werkt niet. Ik was al lid van OSM voordat ik dit eerste kaartje maakte, dus kan mij niet voorstellen dat ik dat zonder account heb gemaakt. En ik heb het ook niet in Ć©Ć©n keer gemaakt, dus heb daar een paar dagen aan gewerkt, waarbij computer aan en uit is gegaan. Maar alles kan natuurlijkā€¦
Heb ook geen pop-up gezien en dat zou ik mij zeker herinneren. Er komt ook geen sleuteltje meer in beeld. Dus blijven deze kaarten waarschijnlijk altijd op het web staanā€¦
Jammer, want ik ben best enthousiast over de kwaliteit van OSM, maar als dit kan gebeuren zal ik weer terug moeten naar Google. Balenā€¦

Als ik er ooit achter kom zal ik het melden. Bedankt voor jullie inspanningen.

Ik zou toch nog eens proberen een nieuw kaartje te maken om te zien wat daar mee gebeurtā€¦

Je schrijft ook:

Op zich heef OSM niets met umap te maken, umap gebruikt alleen de data van OSM en biedt de mogelijkheid om daar heel mooie achtergrondkaarten onder te zetten.
En zoals gezegd, ik gebruik het al jaren zonder een probleemā€¦

Laat toch eens horen wat er verder aan de hand is, want het is wel intrigerend!