Indeling en markering van LAW's

Voortgang, altijd goed!

Ik heb antwoord op mijn vraag aan Wandelnet. Dit is belangrijk en heeft konsekwenties. Ik open daarom even een nieuw ondewerp hiervoor!

https://wandelnet.nl/pionierspad-vernieuwd

Het Pionierspad is schijnbaar aangepast. Als ik zo vlug kijk, zijn de dagwandeling vanuit Vollenhove en de variant Lelystad-Oost verdwenen en is de route zo her en der flink aangepast.

Ik zal vanavond eens precies kijken. Er staat dat de route op de Wandelnetsite aangepast is, hopelijk ook de gpx-en. En we hebben toestemming om dat te gebruiken. Misschien een mooie gelegenheid om een oproep voor survey te doen op de facebookgroepen.

Aangepast. Een paar grotere wijzingen en wat kleintjes. Bij sommige kleine stukjes had ik twijfel of de gpx wel echt de gemarkeerde route weergeeft; het leek me meer een verkenning. Daar ben ik lekker afgebleven, dat moet in het veld een keer nagelopen worden. Viewers helpen niet, die lopen te ver achter!

Even een hele oude quote weer nieuwe leven in blazen. Ik wilde even laten weten dat ze op de Veluwe begonnen zijn (of is dat oud nieuws?). Afgelopen weekend op een wandeling door de bossen kwam ik nogal wat hele nieuwe knooppunt paaltjes tegen. Die heb ik meteen maar gefotografeerd. Ik was eigenlijk bezig de ruiterroutes daar in kaart aan het brengen dus was het een kleine moeite die wandel knooppunt paaltjes meteen maar mee te nemen :slight_smile:

Ik las onder op deze pagina nog dat ze het behoorlijk groots aanpakken dus wellicht hebben over niet al te lange tijd een wandelknooppunt netwerk op de veluwe

Volkomen nieuw voor mij. Maar wel heel erg mooi.
En werk :slight_smile:

Ik wil wel helpen met invoeren, alleen veldwerk zit er niet in. Armchair only.

Ik heb weer een stuk van het Zuiderwaterliniepad ingevoerd volgens een survey report. Het Zuiderwaterliniepad loopt helemaal volgens knooppuntroutes, maar het is wel als zelfstandig pad gemarkeerd (eigen markering). De relatie bevat dan ook alleen knooppunttrajektrelaties. Ik heb de knooppunten en trajekten aangemaakt voor zover nodig qwas voor dit pad. Dat kan wat vreemd aandoen, want tot nu niet erg gebruikelijk! Ik zal eens kijken wat het allemaal voor meldingen op vmarcs knooppuntensite geeft.

Wie heeft verstand van / ervaring met shapefiles? Ik heb het hele wandelknooppuntennetwek van Brabant gekregen van het routebureau. Zij werken met easygis en exporteren dat als shapefiles.

Ik heb de opendata plugin in josm aangezet, die kent het formaat en kan nu bv een hele wolk knooppunten binnenhalen. Maar ik wil natuurlijk koppelen, of alleen de nog niet in OSM bestaande knooppunten binnenhalen. Idem voor de knooppuntverbindingen. Uiteraard zijn de lokaties net iets verschillend van de geolokaties in OSM… en de tags ook. Dus ik zou iets om moeten zetten, zodat ik meer zie dan alleen een wolk losse punten.

Iemand tips?

Volgens https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/2019/08/wegwerkzaamheden-a1-apeldoorn-azelo-vanaf-23-augustus-2019.aspx is de Fietsbrug de Wakels zuid van Rijssen over de A1 t/m februari 2020 afgesloten.
Ik heb nu voor het Overijssels Havezathepad deel 6 Markelo - N350 een omleiding via het wandelnetwerk uitgevogeld via M96-M30-M98-
M88-M87-N48-N50 en een melding gedaan op Wandelnetwerk

Denk je dat ze je aanbeveling overnemen? Ik mag toch hopen van wel!

Het overviel me gisteravond bij het lezen van de Stentor. Ik had al eerder iets gelezen, maar de Wakels zei me niks, maar toen ik op de kaart keek, wel. Voor de recreatie heel belangrijk, maar voor RWS uiteraard niet. Dus laat je mensen kilometers om fietsen en lopen. De overbekende mentaliteit, fietsers en wandelaars zijn niet interessant. Auto’s, die zijn belangrijk, die mogen geen meter teveel rijden.
Er had over het ecoduct best een tijdelijk pad gelegd kunnen worden, de reeën gaan wel iets opzij.

De meest rechte omleiding is via de Elsenerveldweg, maar dat is ook zo saai, lopen langs een asfaltweg. En voor mij is het ook makkelijker om via het wandelnetwerk om te leggen.

Ik heb de melding aan Wandelnet heel simpel gehouden, zonder iets van omleiding erin.
Dit is het gebied van Twente en daar wordt bijna pro actief beheerd. Grote kans dat er al lang wat gedaan is. Alleen kon ik gisteren er niet gaan kijken en vandaag wordt ook lastig, pietsie te warm voor mij.

Nivon heeft een omleiding bewegwijzerd:
Van 26-08-2019 t/m eind januari 2020 is de fiets/voetgangersbrug de Wakels over de A1 bij Rijssen afgesloten voor al het verkeer. De omleiding is bewegwijzerd. Fietspad volgen tot afsluiting (keuzepunt N80) rechtsaf zandweg, bocht naar rechts volgen. Bij viersprong linksaf. Einde weg(na ca 1,5 km) linksaf fietspad langs de N752. Brug over de A1 en eerste weg linksaf Singelweg. Na 1,5 km. bij de kruising Elsenerveldweg P23657 rechtsaf fietspad. Na 30 m. (verder bij regel 6) linksaf. 27-8-2019

Jouw alternatief ziet er stukken leuker uit, maar is helaas niet zoals het aangegeven staat…

Bedankt, ik ga die omleiding erin zetten. Ja, ik had geredeneerd dat je juist niet naar het oosten moest omdat je dan een grotere omleiding hebt, maar het kan uiteraard ook. Deze omleiding is ook mooi, hoor. Jammer is, dat ze maar gedeeltelijk het wandelnetwerk volgen.
Maar deze streek is heel erg mooi, dus als je nog eens een vakantiebestemming zoekt, warm aanbevolen. En het is heuvelachtig hier.

Ga ik denk ik doen! Een driedaagse Achterhoek & Twente als voorbereiding op onze 14-daagse door Toscane op weg naar Rome, aantrekkelijk! Kan ik eindelijk die mooie wandelpaaltjes en kleurenroutes met eigen ogen zien en beleven!

Hoe hou jij de opheffing van de omleiding in de gaten? Eigen agenda? We zouden ook een tedoenlijstje bovenaan de wandelwiki kunnen zetten. De lange lijst met kompleet ingevoerde routes zou dan wel gearchiveerd kunnen worden. Het is leuk voor de geschiedenis, maar die staat ook in OSM en in de wiki-versies. Ik denk af=af en dan heb je er weinig meer aan om de werklijst te bewaren.

Ik onthoud wat er speelt. En dan ga ik af en toe een keer kijken. In dit geval speelt het pas in februari 2020. Maar dit kan ik heel makkelijk in een fietstocht opnemen.
Een ander geval is de sluis bij Eefde, die moet begin september weer open gaan. Die ligt ook op een door mij veel gebruikte route, dus die check ik ook regelmatig

De grootschalige landschapsvernielingen bij de Regge zijn klaar.
Marskramerpad heeft nu een aangepast tracé, dit aangepast naar de bordjes in het veld.

Top!