Off-topic

postimages.org

Zo, dat is duidelijk!


Hebben we in Nederland eigenlijk ook aanvullende pictogrammen op dit soort wegwijzers?
(Als voetganger loop ik in Nederland op de automatische piloot mijn neus achterna en let ik weinig op wegwijzers.)

Nee, dit is een Duits systeem. De bordjes onder de armen geven de routes aan. Als het een knooppuntroute is, wordt het nummer weergegeven waarheen men rijdt.
Bedenk overigens dat de aangegeven richtingen niet altijd de meest rechtstreekse weg aangeven. Dit in tegenstelling tot de Nederlandse fietswegwijzers. In Duitsland kan het goed voorkomen dat je via een omweg langs één of meer touristische attracties wordt geleid.
Tussen de wegwijzers staan eenvoudige pijlbordjes met een fietssymbool.
Wel staan dergelijke Duitse wegwijzers ook in Nederland in de grensstreek.

Je ziet hier dus dat je voor 85 in de richting van de linkerarm moet en voor 90 in de richting van de rechterarm
Deze wegwijzer is geen fietsknooppunt

Je kunt ook vóór je neus lopen maar dan zie je niet waar je loopt.

Het ging me eigenlijk om de pictogrammen op de borden, niet die er onder.
Maar al het borden gedoe is leerzaam.

Geen idee.
Die pictogrammen zijn wel goed vind ik. Je kunt bijvoorbeeld meteen zien dat in Wertach een zwembad is.

Deels hebben we ze in Nederland ook. Bijv. voor stations
Vergeet niet, dat de fietsbewegwijzering in Duitsland meer recreatief is, dan in Nederland

Niet helemaal off-topic maar wel nog borden…

Voor deze weg staat ondermeer access=private.
Beneden aan op 47.5273,10.3017 staat dit bord.

Halverwege op 47.53614,10.33550 staat dit bord

en aan het eind van dit stuk, op 47.54270,10.34280 is de Wanderparkplatz Staatswald West.

Is dat, met de gegeven tags niet vreemd?

Men zou toch eerder aan tags members en fee denken.

Hoe zit dat trouwens met “Begehen des Weiderostes verboten”.
Geldt dat voor alleen voetgangers en paarden (die met hun voeten klem kunnen komen te zitten) of voor al het verkeer?
In dat laatste geval lijkt me een ander opschrift beter op zijn plaats.

Ik denk dat voetgangers niet over het rooster mogen lopen. Ze willen dat niemand een enkel breekt.

Denk het ook…

Hebben ze in Duitsland een borden manie of zijn ze erg zorgzaam?


Moeten we de daken nu ook al een acces-tag gaan geven?
Waarom voorzichtig zijn, als je er toch niet op mag?


Dit bord zou toch eigenlijk overbodig moeten zijn; het gaat namelijk om een recreatief pad…

“We” moeten niet, maar jij mag best, als je daar behoefte aan hebt :wink:

Dit vind ik toch een beetje kras.
Lok je toeristen naar een oude burcht en dan schrijf je:


Nu ja, dat van die muren is begrijpelijk…

Een eindje verder berg op staat een andere toeristentrekker.
Ander bordje…

Men maakt het nog doller.
Ben je 320 meter omhoog geklauterd staan er bij de ingangen deze borden:

Gelukkig hebben ze een royaal ‘achterdeurtje’ vrijgelaten, anders zouden er vast protesten volgen
en dat met zo veel loszittende stenen in de buurt lijkt me riskant :slight_smile:

Wandelingen voeren je soms dwars door gebieden met vee

Een veerooster mag dan wild en vee tegenhouden; de waarschuwing er naast houdt sommige mensen ook tegen
Tag: barrier=cattle ?

Koeien mogen voor de meeste mensen nog acceptabel zijn, anders wordt dat bij stieren.
Tag: barrier=bull ?

Dezen zijn gelukkig van een vrij vriendelijk ras… :slight_smile:

Deze is ook origineel! Ben je net tegen een helling van 30% opgekomen; krijg je dit.

Maar Pieter… wat had je bij je… een fiets of een kinderwagen?

Waar zie je me voor aan, bij een helling van 30% :slight_smile:

Wel toegankelijk met de auto voor de pakjesman maar niet voor de bewoners zelf?

Mooie oldtimers mogen ook er in; er zullen vast een paar aanwonenden zijn die het leuk vinden eens een mooie oldtimer te zien.
Maar ik denk dat aanwonenden er ook in mogen; per slot van rekening brengt hun auto hen naar huis toe.

Dat klinkt als een aannemelijk argument.