OpenStreetMap Forum

The Free Wiki World Map

You are not logged in.

#26 2019-05-06 11:16:38

CouwelierTim
Member
Registered: 2018-01-08

Re: Had zoveel moeite en tijd ingestoken

henke54 wrote:
CouwelierTim wrote:

Die grens is niet verouderd, die is nog altijd actueel.

- Wie bepaalt dat ?
- Als Atlas Copco nu eens moest (bijvoorbeeld) beweren dat dat gebouw in Wilrijk zou liggen ? Kan dat ?

De regel is: ze blijft zoals ze is tot ze gewijzigd wordt. En da's nog altijd een administratieve aangelegenheid die (vermoed ik) via Koninklijk Besluit geregeld moet worden. Tenzij je me zo eentje kan opdiepen (waarvan bovendien blijkt dat alle andere overheidsdiensten ze nog niet zouden geactualiseerd hebben), ligt die nog altijd zoals ze lag.

Atlas Copco kan dat beweren, maar dan zijn ze fout.

henke54 wrote:
CouwelierTim wrote:

Maar daar verleggen we de gemeentegrenzen dus niet voor.

Wie is 'we' ?

In eerste instantie doelde ik op mappers in OpenStreetMap, in tweede instantie de betrokken overheden.

#27 2019-05-06 12:18:45

henke54
Member
Registered: 2015-03-17

CouwelierTim wrote:
henke54 wrote:
CouwelierTim wrote:

Die grens is niet verouderd, die is nog altijd actueel.

- Wie bepaalt dat ?
- Als Atlas Copco nu eens moest (bijvoorbeeld) beweren dat dat gebouw in Wilrijk zou liggen ? Kan dat ?

De regel is: ze blijft zoals ze is tot ze gewijzigd wordt. En da's nog altijd een administratieve aangelegenheid die (vermoed ik) via Koninklijk Besluit geregeld moet worden. Tenzij je me zo eentje kan opdiepen (waarvan bovendien blijkt dat alle andere overheidsdiensten ze nog niet zouden geactualiseerd hebben), ligt die nog altijd zoals ze lag.

Atlas Copco kan dat beweren, maar dan zijn ze fout.

henke54 wrote:
CouwelierTim wrote:

Maar daar verleggen we de gemeentegrenzen dus niet voor.

Wie is 'we' ?

In eerste instantie doelde ik op mappers in OpenStreetMap, in tweede instantie de betrokken overheden.

OK, begrijp ik, doch, dan zou het kunnen, volgens jou uitleg, dat een (postcode)adres in een ander(aangrenzende) gemeente ligt, dan de 'administratieve gemeente' ? Want op deze website van De Jongste Telg onderaan, geeft men als adres Fruithoflaan 15 2530 Boechout aan, wat ook hetzelfde adres is als Kasteel Fruithof en volgens Cadgis ligt de 'administratieve' grens juist in midden van dat gebouw(=voormalige koetshuis van kasteel Fruithof) waar nu de bistro De Jongste Telg is gevestigd.Ik heb in de Jongste Telg eens gaan eten, en een beetje uitleg gevraagd over die 'grens' in midden van de bistro, en ze zeiden me daar, dat zelfs de gemeenteambtenaren geen 'redelijke' uitleg konden geven daarover, en dat hun inrit aan de Boechoutselei voor naar hun parking te komen, specifiek enkel bedoeld is daarvoor.Daarom heb ik die grens ook verlegd , wat waarschijnlijk weeral word veranderd dan .... ->
download

Last edited by henke54 (2019-05-06 12:28:27)

#28 2019-05-06 12:57:18

CouwelierTim
Member
Registered: 2018-01-08

De POSTCODE-grens mag je wat mij betreft verleggen weg van de administratieve grens, met een motivatie zoals je hier uitvoerig hebt toegelicht. De meerwaarde is niet zo gigantisch groot denk ik persoonlijk, maar als je daar genoeg belang aan hecht om dat grondig te doen - be my guest.

Maar de administratieve grens, hoe moeilijk te bevatten ook, die hoort gewoon op haar officiële plaats te leggen. Zo relevant dwars door gebouwen etc. Wie je bij edits op administratieve grenzen gaat overrulen volgens de 'cadgis-grens' of GRB of whatever, heeft het wat dat betreft bij het rechte eind.

Tot slot:
Het is perfect mogelijk dat verschillende dingen.. op hetzelfde adres gehuisvest zijn. Soms zijn dat meerdere vennootschappen met eenzelfde zaakvoerder, maar dat kunnen denk ik ook gewoon twee zaken zijn.
(en als je echt hoofdpijn wil oplopen, moet je eens in de VKBO-databank naar de adressen kijken... smile )

#29 2019-05-16 13:55:21

philippec
Member
Registered: 2015-02-26

Er zijn ook mensen die  op een hoek wonen en de straatnaam gebruiken die best klinkt.  Bijvoorbeeld Rooseveltlaan ipv Stommestraat.

Board footer