Survey gevraagd tussen fietsrouteknooppunten 90 en 60 (Haaglanden)

Ik kreeg eindelijk na lange tijd een afmelding van een door mij aangemeld ticket dat attendeerde op het (onlogisch) ontbreken van de bewijzering tussen de knooppunten 90 en 60 v.v. - een mooi stukje route tussen het Balijbos bij Zoetermeer richting Pijnacker / Delft.
Het beheer in het veld van de routes is kennelijk overgedragen aan Staatsbosbeheer en ze vragen nu eigenlijk of we nogmaals willen controleren of de huidige situatie correctie behoeft en zo ja er dan een nieuwe melding van te maken via bordjeweg.nl.

Het bericht was:
U heeft eerder een melding gedaan via het Meldsysteem Bewegwijzering Fietsroutenetwerken. U kunt de door u ingevoerde melding bekijken via deze link: https://meldsysteem.nederlandfietsland.nl/melding/b87cb3aa9c642ada9992700ffa7db317

Uw melding is nu door de onderhoudsinstantie afgemeld als zijnde ‘afgerond’.

Opmerking van de onderhoudsinstantie:

12-04-2019 / Opgelost:
De meldingen van Fietsnetwerk Haaglanden zijn lang niet bijgehouden via bordjeweg.nl.
Ondertussen zijn er wel onderhouds- en herstelrondes geweest, dus hoogstwaarschijnlijk is deze melding via een ander weg gesignaleerd en opgelost.
Mocht de melding nog steeds actueel zijn en u komt deze tegen in het veld, dan verzoeken wij u vriendelijk een nieuwe melding te doen via bordjeweg.nl.
Excuses voor het ongemak en het niet reageren op uw melding. Wij als Staatsbosbeheer zijn nu de nieuwe uitvoerende organisatie voor het beheer en onderhoud van het netwerk Haaglanden. Wij zijn voornemens het meldsysteem wel actueel te houden en snel meldingen op te pakken en op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Staatsbosbeheer.

Dit automatisch gegenereerde no-reply bericht is niet bedoeld om op te reageren.
Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen via onderstaande gegevens.
Instantie: Haaglanden -KP- Stadsgewest Haaglanden
E-mail: Knooppunten@staatsbosbeheer.nl

*Met vriendelijke groet,
Landelijk Fietsplatform
*

Ik ben niet recent ter plaatse geweest en daarom een uitnodiging aan mensen die de regio kennen misschien even te gaan kijken of er nu wel (directe) verwijzingen staan naar de knooppunten 90 en 60 v.v.
Wie er het eerste is… :wink:

PS. Sorry, ik had beter verder kunnen gaan in dit draadje… :confused:
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=62481

Ik heb dit maar even opgepakt als "waarom doe je dat niet lekker zelf :wink: " en ben er vanmiddag langs gereden.
De situatie is ongewijzigd en er bestaat dus geen door bordjes aangegeven directe fietsroute tussen de knooppunten 90 en 60 (Haaglanden) v.v…
Opvallend is dat bij KP 90 geen verwijzing staat naar KP 60 (logisch, want er is geen fietsroute), maar bij KP 60 staat wel een pijl naar KP 90, maar dan wordt je eerst via de knooppunten 6 en 7 gestuurd, via een flinke omweg dus. Nogal ongebruikelijk en m.i. verwarrend.

Ik zal een nieuwe melding aanmaken via bordjeweg.nl.

Edit: melding aangemaakt: https://meldsysteem.nederlandfietsland.nl/melding/d791c44256317929f784f33883ed321b

Melding is in behandeling genomen:
https://meldsysteem.nederlandfietsland.nl/melding/d791c44256317929f784f33883ed321b

Ik kwam hier gisteren op de fiets langs, en ontdekte dat de route nu wel op de (vernieuwde?) knooppuntpalen aangegeven staat.
Bij knooppunt 60 staan pijlen naar 90, en bij 90 naar 60.
Bij de kruising met het Spoorpad heb ik geen bordjes kunnen ontdekken. Misschien moeten die nog geplaatst worden, of is Staatsbosbeheer zuinig met bordjes. (Of is het principe: bij geen bordje rechtdoor?)
Verder zijn er geen punten op de route waar ik bordjes mis. Vinden we dit voldoende om de route toe te voegen? Zal ik de changeset waarin de route verwijderd werd maar terugdraaien. Of wachten we nog even af om te zien of er bij het Spoorpad nog pijltjes verschijnen?

Als er bordjes bij de knooppunten staan zou ik de route weer toevoegen. Bij de kruising met het Spoorpad moet je rechtdoor, dus zelf als de bordjes ontbreken zal je deze route volgen.

+1 Mee eens - de route weer toevoegen. Dan kan @dvdhoven de routeplanner van de Fietsersbond ook weer bijwerken :slight_smile:
PS. Bij NederlandFietsland staat de melding nog op “in behandeling”.

Oef… Ik heb inmiddels zitten editen en het surface van het traject tussen de genoemde knooppunten aangepast naar asphalt.
Me daarbij niet realiserend dat dit het terugdraaien van een eerdere changeset mogelijk in de weg zit. Sorry daarvoor en geen probleem als mijn edit daarmee verloren gaat. Ik kan het naderhand weer toevoegen, maar misschien kan @alphensebezorger na herstel van de knooppuntroute de surface-tags even aanpassen. Het hele fietspad is asfalt met mogelijk uitgezonderd de tunneltjes waar betonplaten kunnen liggen, maar ben niet zeker daarover :confused:

Edit: @A67-A67@alphensebezorger

Ik kan de knooppuntenroute ook wel opnieuw intekenen. Dat is niet veel werk.

Ik heb net de route weer uit het archief van OSM terug op de kaart gezet. Daarbij heb ik geen fietspad aangeraakt, geen conflict dus. Al het vers aangebrachte asfalt heb ik gelukkig niet beschadigd.

Het duurde even voordat ik de de gewiste relatie (60-90) teruggevonden had. Wat is volgens jullie daarvoor de handigste methode? Op osm.org tig keer op “Meer laden” bij het overzicht van de changesets van dvdhoven duurde mij wat lang.

Via de parent relatie waar de knooppunten in de regio deel van uitmaken zou sneller moeten werken (veranderd meestel niet al te vaak).

De melding heeft nu de status “opgelost”
https://meldsysteem.nederlandfietsland.nl/melding/d791c44256317929f784f33883ed321b

Mooi zo! En nu ook een logische verbinding in de knooppuntenroutes tussen o.a. Zoetermeer en o.a. Delft.