admin_level 10 grens Blerick

Ik zag tot mijn verrassing dat het Blerick geen admin_level 10 grens heeft en dat het hele gebied tot Venlo behoort. Is dit altijd zo geweest? Blerick is toch echt een eigen plaats met eigen komborden.
Ik zie bij Venlo source=BAG erbij staan en inderdaad, in de BAG is het ook allemaal Venlo. Is dit een fout in de BAG? IMHO is het fout om Blerick als Venlo te zien. Ik was op zoek naar de Marconistraat in Blerick en die is dan natuurlijk niet te vinden.

Blerick hoort bij gemeente Venlo, het is tegenwoordig een stadsgedeelte. Net als Lent bij Nijmegen hoort.

“Gemeente Venlo” is wel meer. Tegelen is ook gemeente Venlo maar is wel een aparte plaats.
Vreemde ontwikkeling dan, en erg verwarrend. Ook omdat Blerick aan de andere kant van de Maas ligt zorgt dat zeggen “Marconistraat Venlo” ervoor zorgt dat je op de verkeerde plek gaat zoeken.
Waarom wil de overheid alles liever ingewikkeld maken. :roll_eyes:

Volgens de BAG viewer hoort Blerick bij de woonplaats Venlo. Ook in de adressen staat Venlo i.p.v. Blerick, dus inderdaad Marconistraat Venlo. Tegelen is wel een eigen woonplaats.

Blerick is nooit een woonplaats geweest, in de BAG is geen record met die naam te vinden.

Zeg nooit nooit. Volgens de wiki (https://nl.wikipedia.org/wiki/Blerick) heeft Venlo lang moeten zeuren hetgeen blijkbaar tijdens de oorlog in 1940 gelukt is.
Dat er toen nog geen OSM bestond en je het dus niet terug kunt vinden in de database lijkt me logisch.

Dit soort sitiaties zijn bij meerdere steden waarbij omliggende dorpen in de loop der jaren zijn opgeslokt en nu hooguit als wijk bestaan.

Blerick is nooit een gemeente geweest. Vroeger hoorde Blerick bij Gemeente Maasbree. Sinds 1940 hoort Blerick bij Gemeente Venlo.

Zoals in de commentaren te dien kan dit niet kloppen. Blerick heeft altijd een eigen kombord gehad. Misschien geeft dit wel een beetje duidelijkheid waarom de ANWB altijd volhardde in “Venlo-West” i.p.v. Blerick.

Ja, maar een eigen kombord zegt niets over de BAG woonplaats.
Boekelo bijvoorbeeld heeft eigen komborden, maar de BAG woonplaats is Enschede. En zo zijn er tich meer plaatsen.