SGR Kempen oude route weg en nieuwe invoeren?

LS
Ik kreeg een klacht (of was het meer een opmerking?) dat SGR Kempen al zeven jaar vervangen is en nog steeds verkeerd op waymarkedtrails staat.
Ff gekeken op de GR-site voor SGR Kempen. De oude route is inderdaad volledig vervallen en vervangen, dus die kan MI geheel van OSM af.

De nieuwe is totaal anders, en heeft talloze aanlooptakjes, verkortingen, dwarsverbindingen en varianten. Alles zit samen (door elkaar) in één gpx. Alle wijzigingen zijn in pdf’s beschikbaar met kaartjes.
Als ik dat zonder meer invoer VL-stijl, dus hele grote relaties, dan is het op de kaart goed te volgen, maar dan kan je geen losse etappes downloaden vanuit bv waymarkedtrails, om in je garmin of wandelapp te laden. Ik kan dit binnen een paar dagen NL-stijl invoeren, maar ik wil niemand voor het hoofd stoten door Vlaamse afspraken te negeren of overtreden!

NL-stijl is: elke op de site aangegeven dagetappe is een aparte relatie, elke variant is ook een aparte relatie. De etappes die het hoofdrondje vormen gaan in een (super)route … Hoofdroute. Daarnaast een relatie Alle Varianten, daarin zitten de relatie Hoofdroute alsmede alle variant-relaties.

NL ervaring is dat op deze manier het geheel goed onderhoudbaar is, met als voornaamste probleem om de wijzigingen snel te weten te komen, bij voorkeur direkt na aanbrengen. In NL is dat nog lang niet goed geregeld, wat dat betreft is de operator in BE/VL veel verder.

Graag kommentaar! Mag ik dit wat jullie betreft zo doen?

Uitgevoerd; Zie https://hiking.waymarkedtrails.org/#route?id=9514645&map=11!51.3346!4.962

Alleen het weggooien van de oude route heb ik nog heel even uitgesteld. Een bezwaarperiode van 2 dagen is MI te kort.
Je zag de oude route al niet meer op waymarkedtrails omdat er route=deprecated_foot in staat.