Doodlopende weg

Beste mensen,
Graag wil ik iets voorleggen dat mij is opgevallen aan een OSM kaart.
Vorig jaar fietste ik van NL naar de Deense grens en nabij Gluckstad stond ik op camping Krautsand.
De volgende morgen reed ik de camping af, linksaf richting brug, die vlak bij de pont over de Elbe ligt.
Na 4,7 kilometer kwam ik bij de brug, die stond omhoog…
Uit een informatiebord vlakbij begreep ik dat de brug op zon en feestdagen smorgens en savonds 1 uur open is voor liefhebbers.
Nu ga ik in juni weer kamperen op Krautsand en was benieuwd of er iets op de kaart staat aangegeven.
Alleen bij een wildrooster, nb. Aan de overzijde van de brug staat een melding.
Het wildrooster aan ‘deze’ zijde van de brug vertelt niets. En dit rooster ligt 30-50 meter van de brug af en staat dus onjuist op de OSM kaart.
Maar dit terzijde.

Ik heb met Minko (info@openfietsmap) mailcontact hierover, maar hij ziet geen mogelijkheid een melding te plaatsen
Omdat de weg niet a l t i j d dicht is, en dat OSM hier geen toepassing voor heeft.
Ik heb een gezin op de fiets gezien, die ook vanaf de camping vertrokken, om zo de pont te halen. Na bijna 5 kilometer komen ze er achter dat dat niet gaat en ze moesten, net als ik, bijna 20 km omrijden.
Wat ik gebruiksvriendelijk vind is een melding nabij de camping, dat het feitelijk een doodlopende weg is. Die twee uurtjes dat de brug op zon en feestdagen wel open is kan er ook bij vermeld worden.
Als die melding er wel staat neemt mijn garmin dat ook mee. Of, in een eerder stadium Basecamp.
Wie weet een oplossing?

Staat er wel een melding voor de brug? Die zou je - naar mijn idee - kunnen taggen met zoiets:

vehicle:conditional=yes @ (Su 09:00-10:00,17:00-18:00) 
foot:conditional=yes @ (Su 09:00-10:00,17:00-18:00) 

Ja op de brug staan die tags: https://www.openstreetmap.org/way/50693724
De OFM zet deze tag om en rendert dit aan het begin met een puntje met bicycle:conditional = yes @ (May-Sep: Sa,Su,PH 10:00-12:00,17:00-19:00); dat komt precies op dat wildrooster omdat die toevallig een gemeenschappelijke node heeft met de brug, maar de tags staan niet op het wildrooster. Helaas kan de OFM niet aan de andere kant ook zo’n punt neerzetten want dan krijg je op andere plekken op de OFM dubbele bicycle:conditionals en een woud van puntjes zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Probleem is dat er een doorgaande fietsroute overheen loopt, dat routeert natuurlijk altijd, kan de OFM niet sturen om alleen op bepaalde tijden te routeren, het is aan of uit.

Het zou mooier zijn om een hek aan het begin van de weg neer te zetten met de openingstijden erop maar ik heb hapipiko al uitgelegd dat wat er niet is ik er niet erbij ga verzinnen op mijn kaart en ook niet in OSM mag worden ingevoerd (zijnde “tagging for the renderer”).

Moet dat niet zijn
access: conditional = yes @ (May-Sep: Sa,Su,PH 10:00-12:00,17:00-19:00)
ipv
access: no?

beste mensen,
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb Minko al uitgelegd dat er nabij de vuurtoren een hek/slagboom staat, dus mogelijk kan daar iets aan geplakt worden.
Als ik in juni weer op camping Krautsand kom, zal ik de campingbaas vragen of hij een bord kan plaatsen, zodat mensen weten dat het een doodlopende weg is.
Oja, het wildrooster voor de brug staat niet op een correcte plek, het ligt ongeveer 30 - 50 meter ervandaan, tussen de twee inhammen in.
Daarnaast zal ik contact zoeken met een Duitse mapper die ter plekke bekend is en precies weet hoe je dit op een kaart zou kunnen aanpassen. Voor de duidelijkheid: ik ben zelf niet erg handig of ingevoerd in kaarten maken/repareren, in het verleden heb ik wel eens een gpx-spoor opgestuurd dat in een kaart is verwerkt. Ik ben meer een fietser.

Lijkt me inderdaad beter aan de locals te vragen om dit op te lossen. De gemeente, de Duitse fietsersbond of de instantie die verantwoordelijk is voor de fietsroutebewegwijzering. De lokale mapper kan alleen bijdragen wat er nog mist aan de kaart maar als er essentiële infoborden ontbreken moeten de lokale instanties dat oplossen.

Met de bestaande OSM tags kan ik hooguit een waarschuwingsteken op de brug plaatsen.
Dat is al iets beter zichtbaar dan het was:

Zal vermoedelijk volgende maand zichtbaar worden op de Duitsland update van mei.