Rendertime

Verschilt ook heel erg per zoomniveau. Het door mij een week geleden ingetekende nieuwe busstation in Delfzijl krijg ik op zoomniveau 17 nog steeds niet in beeld, ook niet na ‘verversen’. Wel op zoomniveau’s 16, 18 en 19.

Afgelopen vrijdag wijzigingen in Deventer Colmschate doorgevoerd. Nog niet zichtbaar.

Het lijkt erop dat de er willekeur in oppakken van rendering is. Shop etc worden redelijk snel gerenderd, maar andere dingetjes zoals een waterkraan is na een week nog niet te zien.

Hier en hier het een en ander te lezen.

3 dagen geleden:

Specs:

Het is buitengewoon onvoorspelbaar wat wel en wat niet wordt gerenderd.
Een voorbeeld (in Spanje, waar ik momenteel aan het mappen ben):

Deze schuur heb ik in januari op de kaart gezet.

Op zoom 18 is hij te zien, op zoom 16 (en kleiner) is hij te zien, maar op zoom 17 is hij dus nog steeds niet te zien.

Vaak moet je momenteel minstens een week wachten tot je iets ziet, en dus heel vaak is er een groot verschil tussen de verschillende zoomniveaus.

Je kunt de status van een tile opvragen en dan blijkt dat de betreffende tile soms voor het laatst 3 maanden geleden is gerenderd. Het “dirty” maken van een tile blijkt geen enkel effect te hebben.
Lees ook deze reactie op OSM help.

Dat het af en toe goed (en snel) gaat lijkt momenteel de norm…

Nog steeds niet :frowning:
en de vorige berichten verklaren veel.

Hoewel ik nog steeds niet weet wat dropped changesets zijn, want het klinkt alsof ze genegeerd worden, staan wel alle changesets in de database. De laag Humanitarian wordt wel snel gerenderd.
Dus geen reden om ons zorgen te maken :slight_smile:

Ik vlucht altijd naar de Duitse render zodra openstreetmap.org’s carto stijl het weer eens moeilijk heeft;
https://www.openstreetmap.de/karte.html

Die is op een aantal door mij eerder gesignaleerde problemen inderdaad goed bijgewerkt, maar zojuist nog even gekeken hoe dat zit met recente edits, kom ik tot de conclusie dat de Humanitarian binnen 1 minuut (!) vanaf zoom 14 alles perfect bij heeft gewerkt, maar dat de Duitse versie nog net zo weinig laat zien als Mapnik…

Guter Geheimtipp!

Die is nog best fijn eigenlijk. highway=tertiary wordt er tenminste normaal met een kleurtje gerenderd!

Toch lijkt de mapnik sinds vanmiddag in beweging te komen.

Zeker alleen in Dordrecht :laughing:

De wens is de vader van… enz. :slight_smile:

Niet direct rendertime, maar er is wel het een en ander mis momenteel. Notes worden niet meer op de kaart getoond en als je een note vanuit het "neis"overzicht probeert op te vragen, krijg je een foutmelding.

opvragen van way informatie geeft ook een foutmelding op dit moment.
https://www.openstreetmap.org/way/662921547

Dit was wel heel tijdelijk trouwens, op nu opgelost.

Uploaden vanuit JOSM heeft bij mij ook de hik. Soms wel soms niet.

We’re sorry, but something went wrong.
is ook weer terug … Tijd voor koffie

Het lijkt weer te werken :slight_smile:

Het lijkt weer niet te werken.
Na vijf uur wachten: nog geen verandering :frowning:
Inderdaad is de Duitse versie vlotter. Die was na een kwartiertje al bij.

De Franse standaardkaart werkt vaak ook snel: https://tile.openstreetmap.fr/