Lassalyckan i Ulricehamn saknar stigar!

Ett av regionens finaste motionsanläggningar saknar nästan helt väg/stignät! För ett par veckor sedan var en finsk (?) mappare inne och ritade ett par traktorvägar. Men mycket av det fina vi sett på tv från världscupen och deras härliga mtb-banor saknas.
Är det någon som har god kännedom i området eller känner någon som kan göra en insats? Jag kan mappa efter flygfoto och Strava men risken finns att det inte blir så hög kvalitet på attributen.

Jag hittade fina stigar på Trailforks som jag exporterade. Dessa tillsammans med kartskiktet från Strava kommer att lösa det mesta. Hur stigarna/vägarna blir taggade kanske inte riktigt blir hundra korrekt däremot. Någon med bra lokalkännedom eller god kondition får klassa om de som är felaktiga! :slight_smile:

Den finske mapparen som nämndes här tidigare är en före detta göteborgare som under sina ungdomsår på 70- och 80-talen åkt lite längdskidor i Lassalyckan. Fick efter TV-sändningarna en inspiration att kolla upp skidspåren i området på OSM och märkte att det fattades en hel del. Försökte gräva fram information på nätet och uppdatera området så gott jag kunde, men det blev till slut inte så mycket jag hade att komma med.